Citat:
Ursprungligen postat av
grisodlare
Jag har levt livet. Jag är eller kan snabbt bli allt i ett men vet i stort sett redan det mesta. Jag har inget intresse av att träffas och umgås, och inget intresse av att lyssna på glada optimistiska människor.
Jag kan troligen ge de bästa av bästas råd till de flesta om de frågar. Jag förstår, dömer ingen, folks personliga leverne kvittar för mig men jag skulle trots det mycket väl kunna bry mig medan samtalen pågår.
Hur gör jag för att få det som min hobby, inte för att i första hand hjälpa andra, utan för att jag har de egenskaper som krävs och att det inte skulle vara något hinder?
Tvärtom för mig genom mental stimulans. Jag är outtröttlig och kan möta och "behandla" vilka problem som helst.
Kan Jourhavande Medmänniska Pratamera mm vara en hobby?
Det är en fördel om du på något sätt har livserfarenhet av den "mörka" sidan då förståelse är det som folk vill ha. Om du lagt märkte till folk som öppnat upp sig till dig så förstår du kanske att det räcker med. Ja, ummm, mmmm ,,,, jag förstår,,, kan du berätta mer.... aaaa ,... mmmm jooo... dd...mmmm....mm