2024-09-14, 21:52
Avslutad
Jag har levt livet. Jag är eller kan snabbt bli allt i ett men vet i stort sett redan det mesta. Jag har inget intresse av att träffas och umgås, och inget intresse av att lyssna på glada optimistiska människor.
Jag kan troligen ge de bästa av bästas råd till de flesta om de frågar. Jag förstår, dömer ingen, folks personliga leverne kvittar för mig men jag skulle trots det mycket väl kunna bry mig medan samtalen pågår.

Hur gör jag för att få det som min hobby, inte för att i första hand hjälpa andra, utan för att jag har de egenskaper som krävs och att det inte skulle vara något hinder?
Tvärtom för mig genom mental stimulans. Jag är outtröttlig och kan möta och "behandla" vilka problem som helst.
Kan Jourhavande Medmänniska Pratamera mm vara en hobby?
Citera
2024-09-14, 22:14
Medlem
PissBusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grisodlare
Jag har levt livet. Jag är eller kan snabbt bli allt i ett men vet i stort sett redan det mesta. Jag har inget intresse av att träffas och umgås, och inget intresse av att lyssna på glada optimistiska människor.
Jag kan troligen ge de bästa av bästas råd till de flesta om de frågar. Jag förstår, dömer ingen, folks personliga leverne kvittar för mig men jag skulle trots det mycket väl kunna bry mig medan samtalen pågår.

Hur gör jag för att få det som min hobby, inte för att i första hand hjälpa andra, utan för att jag har de egenskaper som krävs och att det inte skulle vara något hinder?
Tvärtom för mig genom mental stimulans. Jag är outtröttlig och kan möta och "behandla" vilka problem som helst.

Hur mycket har du levt med folk som har det förjävligt?
Citera
2024-09-14, 22:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PissBuss
Hur mycket har du levt med folk som har det förjävligt?
Inte alls mycket men det är inte på sådana sätt jag lär och förstår.
Jag kan vara grandios när jag skriver detta men jag är hyfsat övertygad att jag matchar vem som helst och mitt i all min litenhet utan vidare skulle varit en stor tillgång även för tex presidenter.

Inte för deras skull men för min egen och upp till andra vad de skulle få ut av det. Trump, Kristersson, Kungen, fyllot eller knarkaren på gatan och tex cancersjuka kan ringa mig imorgon natt. Inga problem.
Citera
2024-09-14, 22:39
Medlem
DyngSmElls avatar
Jag har lite ont i magen, kan du hjälpa mig?
Citera
2024-09-15, 08:25
Medlem
kyrkstockens avatar
Självkännedom är svårt.

Vem man är och är bra på förstår man bara genom att spegla sig i andra människor. Vi har ofta ingen aning om vilka vi är och hur vi uppfattas själva.

"Jag har levt livet. Jag är eller kan snabbt bli allt i ett men vet i stort sett redan det mesta. Jag har inget intresse av att träffas och umgås, och inget intresse av att lyssna på glada optimistiska människor.
Jag kan troligen ge de bästa av bästas råd till de flesta om de frågar. Jag förstår, dömer ingen, folks personliga leverne kvittar för mig men jag skulle trots det mycket väl kunna bry mig medan samtalen pågår."

Indikerar starkt att du inte förstår vad som krävs. Jag ser snarare liknande arbete som att vara den vuxna mogna personen de ofta saknar att prata med.

"...kunna bry mig medans samtal pågår"

Jag tycker du skall fortsätta brottas med grisar.
Citera
2024-09-15, 09:18
Medlem
PissBusss avatar
Citat:
Inte alls mycket men det är inte på sådana sätt jag lär och förstår.
Jag kan vara grandios när jag skriver detta men jag är hyfsat övertygad att jag matchar vem som helst och mitt i all min litenhet utan vidare skulle varit en stor tillgång även för tex presidenter.

Inte för deras skull men för min egen och upp till andra vad de skulle få ut av det. Trump, Kristersson, Kungen, fyllot eller knarkaren på gatan och tex cancersjuka kan ringa mig imorgon natt. Inga problem.

Då är du olämplig.
Citera
2024-09-15, 09:20
Medlem
Volontära på nån hjälplinje?
Citera
2024-11-03, 20:29
Moderator
OceanDeeps avatar
Citat:

Det är en fördel om du på något sätt har livserfarenhet av den "mörka" sidan då förståelse är det som folk vill ha. Om du lagt märkte till folk som öppnat upp sig till dig så förstår du kanske att det räcker med. Ja, ummm, mmmm ,,,, jag förstår,,, kan du berätta mer.... aaaa ,... mmmm jooo... dd...mmmm....mm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in