Citat:
Ursprungligen postat av
Psykoslek
Det handlar inte om någon maktkamp om vem den ”goda” är det handlar bara om att du misslyckas med att identifiera och lägga märke till dina känslomässiga behov som uppfylls av andra människor. Varför du misslyckas med detta trots att du visar uppenbart adekvat intelligens är fascinerande men om det nu är den här personan och du blivit helt uppslukad av den och du genuint tror på allt du säger så kanske det gynnar dig. Jag vet inte vad det är du behöver dölja och det är inte heller något som angår mig.
Jag har inga känslomässiga behov som uppfylls av andra människor. Jag kan leva helt ensam, utan kontakt, och jag kan enkelt leva med en partner.
Vad som framgår tydligt är att du är en autist, med dålig självinsikt, känslokontroll och beroendeproblematik.
Du ser på relationer som transaktionella, där du ger någon uppmärksamhet och bekräftar deras behov med förväntan att de skall göra detsamma för dig. Detta resulterar i att du inte har några genuina relationer alls, du har inga riktiga vänner och du har ingen partner som älskar dig för dig.
Jag rekommenderar att du börjar meditera och börjar jobba på dig själv. Uppenbarligen har du en väldigt lång väg att gå om du inte ens förstår att samtliga människor har allt de behöver inom sig själva, och resan är lång. Du kan antingen välja att göra resan eller vara kroniskt olycklig och leva som en parasit hela ditt liv, där ditt liv går ut att finna någon annan dysfunktionell person så att ni kan leva i en narcissistisk symbios av att stilla era känslomässiga begär utifrån perspektivet av att "ta" och aldrig ge.
Det är ditt liv, men du har valt fel väg och den enda som kan ändra på det är du. Lycka till, du behöver det.