Ja, förbjud skiten. De enda som tycker att telefonförsäljning är okej är marknadsfundamentalister och de i branschen som själva tjänar pengar på att status quo upprätthålls. Aldrig någonsin någonsin har jag hört om någon som glatt berättar om vilken bra prenumeration på porslin denne fick erbjudande om av en telefonförsäljare. Hade däremot en helt sanslöst konversation med ett telefonförsäljargäng som var på aw en gång. De hävdade att deras jobb gick ut på att hjälpa folk, med sådan frenesi att jag började undra ifall det var mig eller sig själva de försökte övertyga.
Citat:
Ursprungligen postat av
Motvillig1.2
Nackdelarna är ekonomiska. Vad man än tycker om det så är det ett inte obetydligt antal människor som får hela eller delar av sin inkomst från den här branschen och det är en viktig säljkanal för vissa företag eller branscher.
För att inte tala om alla kundtjänstjobb som försvinner när stressade anhöriga inte längre måste ringa och försöka säga upp det nya abonnemanget och tillhörande iPhone som deras blinda och förvirrade pappor har råkat beställa. MEN jag är redo att som samhälle ta den smällen! Ska vi göra omelett måste vi vara beredda att knäcka några ägg! Eventuellt försvinner även några jobb på kronofogden på sikt till följd av detta, men då får det bli så. Kom igen Sverige, vi är redo!!