2024-09-13, 17:27
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Jag vänder mig mig mest mot att han har en gås i handen, dvs en viltlevande och fullt ätbar fågel, och ingen hund eller katt som Trump gormade om.

Eller förstår du inte skillnaden på en hos å ena sidan och en hund och katt å den andra.

Frågan är nog mer hur haitier förhåller sig till protein i levande form.
Normala spärrar verkar saknas.
Citera
2024-09-13, 17:28
Medlem
Pungsvings avatar
Sverige är internationellt känt för sin skenande kriminalitet, och svenskar mår dåligt av att vara otrygga. Samma svenskar är upprörda för att Trump vill hindra samma utveckling i USA. Snacka om att vara hjärntvättade.
Citera
2024-09-13, 17:29
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Hela staden Springfield är alltså full av ankor och svanar. Ja, då borde det bli aktuellt med skyddsjakt.
Inte längre!
Citera
2024-09-13, 17:32
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Inte längre!
Jaha. Skyddsjakten har redan varit. Dåså.
Citera
2024-09-13, 17:33
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Förlåt, förlåt...

Det ör alltså HELT GODTAGBART OCH ENLIGT NORM OCH GÄNGSE REGLER, enligt vänstern eller Democrats på Flashback, att folk går in i parkens dammar och nackar sin middag, dränerar hela stan på ankor, svanar etc. Och när de är slut kanske en katt kan slinka ner också, det var visst inte så noga med allas lika värde.
Uppenbarligen är det just detta budskap som Trump ville och lyckades få ut.
Citera
2024-09-13, 17:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Spelar det någon roll om mannen på bilden äter sin gås i Columbus eller Springfield?

Beter sig haitier olika, beroende på vilken stad de hamnar i tänker du?
Tråden handlar om vad Trump sa i debatten.

Han diskuterade inte en gås i Columbus.
Han drog till med att invandrare äter katter och hundar.

Det Maga ägnar sig åt är konspirationer och hur det förvrängs likt viskningsleken för vuxna.

Som sagt.
1. Trump ville föra fokus bort från frågan om att han avslog förslag att stärka gränsen.
Det var vad det egentligen handlade om.

2. Sen dess har maga försökt göra affär av detta i oändliga versioner.

3. Trump var genomgående en loser i debatten.
Han var inte genial på en fläck.
Citera
2024-09-13, 17:40
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BradS
Vad ironiskt, det var en länk till ett inlägg på twitter, som var ett foto på någon som bar på en fågel i england enligt texten, och nu ifrågasätter du andras övertygelse om att det inte var en haitier i Springfield USA, ni högerincels och verkligheten är verkligen värsta fiender. "See, någon bär på en fågel, Trump är en profet, alla svartskallar i USA äter upp alla djur dag ut och dag in!"

Källkritik är inte ens en möjlighet för er, bara blint tro på allt Trump säger

England säger du?

Är det den typiska postlådan eller avsaknaden av radhus i tegel som gör att du säkert pekar ut England som skådeplatsen för fotot?
Citera
2024-09-13, 17:43
Medlem
pyroclasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgMorot
Alla ögon är på Springfield Ohio. En liten stad i storlek som Nyköping i det viktiga rostbältet som kommer avgöra valet.

Springfield har med dess lilla befolkning tagit emot uppemot 20 000 haiter sedan 2020 och ändrat hela demografin och gatubilden. Detta kommer troligtvist vara skyltfönstret för den misslyckade open border policyn nuvarande administration bedriver.

När rostbält väljarna ser detta hur kommer de tänka? Ja alla kanske inte äter upp husdjur men det kommer ändå ses på med en förskräckelse. Ingen vill se sin hemstad eller område på så kort tid förändras så djupt i grunden. Vi har sett liknande utveckling i Sverige och andra Europeiska länder vilket gjort alla partier tvingas rätta sig efter en ”höger extrem” politik.

Här kommer lite länkar om utvecklingen:
https://www.pbs.org/newshour/amp/politics/ohio-is-sending-troopers-and-2-5-million-to-city-where-many-haitian-migrants-have-relocated

https://apnews.com/article/springfield-haitian-immigrants-trump-eating-pets-84aa8ae10963cbeadd48b3945b322620

” Many cities have been reshaped by immigrants in the last few years without attracting much notice. Not Springfield, Ohio.”

Så nu när detta vevas på varje socialt medium och nyhetskanal, precis vad Trump ville, hur kommer det påverka rostbält väljarna vars röster hela valet hänger på?

Det kan vara avgörande, till DTs nackdel. Han framstår som en pajas.
Citera
2024-09-13, 17:44
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Tråden handlar om vad Trump sa i debatten.

Han diskuterade inte en gås i Columbus.
Han drog till med att invandrare äter katter och hundar.

Det Maga ägnar sig åt är konspirationer och hur det förvrängs likt viskningsleken för vuxna.

Som sagt.
1. Trump ville föra fokus bort från frågan om att han avslog förslag att stärka gränsen.
Det var vad det egentligen handlade om.

2. Sen dess har maga försökt göra affär av detta i oändliga versioner.

3. Trump var genomgående en loser i debatten.
Han var inte genial på en fläck.

Bilden är enligt uppgift tagen i februari i staden Columbus Ohio, en bilresa från Springfield.

Om haitier i Columbus tar sig en gås när hungern faller på, hur gör en haitier i Springfield för att stilla sin hunger?

Verkar vara trevligt folk de där.
Citera
2024-09-13, 17:57
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Fy, fasiken och bo i en stad som det vällt in tiotusentals haitier i. De är mången komplett galna och människoliv på Haiti är noll värt. Om du tror Sverige har problem med gängkriminalitet - jämför med Haiti och få dåndimpen... 3000 mord på 8.5 månader (2023). Och dessa skulle då INTE ta med sig sina sedvänjor och skit till USA, menar någon? Hur är det möjligt att detta fått skett? Jo, Demokraternas politik, såklart. Stackars Ohiobor!

Att dessa äckliga och vidriga invällare skulle "koka katter", tar jag för givet. Har ni sett någon större förändring i kulturellt avseende hos invällarna i Sverige? Om inte, varför skulle de nu bosatta haitierna i Ohio, USA vara annorlunda? Självklart är detta sant. Det haitierna gjorde i Haiti, gör de nu i Ohio - allt annat är en utopi och önskedröm...
Citera
2024-09-13, 18:02
Medlem
Citat:
Förlåt, förlåt...

Det ör alltså HELT GODTAGBART OCH ENLIGT NORM OCH GÄNGSE REGLER, enligt vänstern eller Democrats på Flashback, att folk går in i parkens dammar och nackar sin middag, dränerar hela stan på ankor, svanar etc. Och när de är slut kanske en katt kan slinka ner också, det var visst inte så noga med allas lika värde.

Guvernören har nu åter varit ute och sagt att det INTE finns några anmälningar och/eller bevis för att invandrare skulle äta husdjur eller för den saken skull att husdjur försvunnit och det misstänks att dessa skulle ha ätits upp. INGA BEVIS, ALLTSÅ! Men här sitter du en random MAGA sekterist och påstår att du vet bättre.
Citera
2024-09-13, 18:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Bilden är enligt uppgift tagen i februari i staden Columbus Ohio, en bilresa från Springfield.

Om haitier i Columbus tar sig en gås när hungern faller på, hur gör en haitier i Springfield för att stilla sin hunger?

Verkar vara trevligt folk de där.
Spelar ingen roll hur lång resväg det är.
En gås kommer aldrig transformeras till husdjur i form av katter och hundar som Trump ljög om.

Njut av en ny måltid:

"I måndags postade jag tappert följande på X , avloppsbrunnen för sociala medier som tidigare var känd som Twitter ‒
"True story: Elon Musk ate my cat.
Dela gärna din egen historia om Elon Musk som äter upp ditt husdjur.”

"Inlägg på X som innehåller falsk eller felaktig information korrigeras ofta med en "community note".
Ingen sådan notering förekom i mitt inlägg eller på något av svaren, vilket jag tog som bevis på att allt är 100% sant."

" Uppmuntrad av stödet från andra offer, postade jag ytterligare ett erkännande på torsdagen :
"JD Vance åt upp min hund, Zoe. Det är sant, för jag lägger upp det här.”

" Något måste göras åt dessa rabiata tech bröder innan alla våra husdjur försvinner i deras till synes bottenlösa matstrupar.
Jag ser fram emot att Trump gör detta till en central del av sin kampanj under de kommande veckorna."
https://eu.usatoday.com/story/opinion/columnist/2024/09/13/trump-republicans-anti-immigrant-lie-haitians-dogs-cats/75191913007/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in