• 4
  • 5
2024-09-12, 17:08
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Otroligt att så många läser detta. Känner rätt mycket folk av alla sorter, men inte en enda är intresserad. Vilka är det som läser, månntro, och varför? Är det Trump/freakshow som drar? En slags lyteskomik.

Många mäniskor tror att, vill tro att, politik bara handlar om positionering, närmare bestämt när det gäller sånt som HBTQ och liknande. Antingen de nu blivit för eller emot efter att ha singlat slant (tänker jag ibland, mycket tanke verkar inte finnas).

Jag kan tycka att sådant är en ointressant pantomim och teater, och att politik handlar mer om maktfrågor, hur gissningar om framtiden påverkar vad man bör göra nu och hur man skall angripa faktiska upplevda problem och liknande.

Men om man tror politik handlar om HBTQ och att tycka rätt på en (ointressant) abstrakt nivå, så är onekligen USA "the real thing".

För att travestera det Socker-Conny sa "I jämförelse med Stalin är Palme ingen politiker": I jämförelse med Trump/Harris är Kristersson/Magdalena Andersson inga politiker. Hur mycket de än vill.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2024-09-12 kl. 17:11.
Citera
2024-09-12, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Jag ifrågasätter inte att dina släktingar inte känner några kulturella band, men tror du verkligen det gäller för alla? Jag har pratat med en hel del - en person tex hade bara avlägsna band till Sverige men hon var jätteintresserad av att höra hur vi hade det hemma.

I vilket fall så finns det hundratusentals eller miljontals amerikaner som har släktband till Sverige, så själva stämplen "inga kulturella band" tycker jag är missvisande.
Viss skillnad mellan av att vara intresserad
Och
Att veta.
Har man kulturella band behöver man inte veta.
Säg mig firar man thanksgiving i Sverige eller midsommarafton i usa?
De flesta vet ingenting de har bara ett svenskklingande namn and thats it.
Bara att fråga vem som helst, är Sverige en republik eller en monarki
Citera
2024-09-12, 17:53
Medlem
Citat:
Jo, dramatik har ju inte saknats. Men 90% av artiklarna består ändå mest av upprepningar, skvaller, konspirationsteorier och en del lyteskomik

Just för att det säljer. Vi läser ju.

På samma sätt som att många av oss plötsligt älskade pingis under en vecka när Truls körde…
Citera
2024-09-12, 17:54
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sprutsenap
Viss skillnad mellan av att vara intresserad
Och
Att veta.
Har man kulturella band behöver man inte veta.
Säg mig firar man thanksgiving i Sverige eller midsommarafton i usa?
De flesta vet ingenting de har bara ett svenskklingande namn and thats it.
Bara att fråga vem som helst, är Sverige en republik eller en monarki

Vissa svenskar skulle inte ens kunna rabbla fem amerikanska stater om de så hade en pistol riktad mot huvudet...

Jag berättade för en bekant förut att jag var i Texas. Hon visste inte var det låg. Blev på riktigt chockad
Citera
2024-09-12, 18:57
De vill väl sprida så mycket propaganda som möjligt till Harris fördel antar jag. De stöttade ju Biden in i absurdum trots att alla visste att han var senil redan under förra valrörelsen. Det var bara precis på slutet som de vände och visade sina mobbningstakter genom att sparka på den som redan ligger. Det handlar om att fortsatt försöka ha svenska folket under sin fullständiga propagandakontroll till varje pris.

Jag kommer ihåg när de började med "Detta vet vi" runt 2015. En samordnad aktion inom mainstreammedia där deras enda rätta tolkning av "sanningen" skulle ut. Allt i sann Nordkoreastil.

När Trump vann valet förra gången så började de kvinnliga programledarna att gråta i studion. Det är fortfarande ett av mina absolut bästa minnen i livet. Helt i klass med VM-bronset i fotboll 1994.
Senast redigerad av Juristen08 2024-09-12 kl. 19:23.
Citera
2024-09-12, 19:32
Medlem
xXEmMEXxs avatar
Citat:
Grattis till ditt första inlägg!

Ja, en show är det. Jag kan förstå att man bygger en hype i USA, för där ska ju folket välja. Men varför försöka bygga en hype i Sverige?

Därför att USA blev det landet nästan alla andra länder ser upp till, det blev det viktigaste landet i världen.

Jag tror på en rad olika teorier om att Israel tillsammans med USA kontrollerar viktiga faktorer runt om i världen. Det jag är övertygad om är att länder som är med i EU är kontrollerade vilket innebär att man inte tar självständiga beslut. Det kan till exempel vara en avledning till att varför Sverige ser ut som det gör i dag, det är ingen i vår regering som riktigt bär på ett ansvar utan man bara gör vad som är bäst för business och pushar agendor.

Det är ingen tvekan om USA/Israel kontrollerar mainstream och detta är något alla har växt upp med sen barnsben. Det blev automatiskt en viktig sak att följa USA och jag tror även att folk Europa håller mer koll på Amerikas politiker än på sina egna.
Senast redigerad av xXEmMEXx 2024-09-12 kl. 19:48.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in