2024-09-11, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Att tomtar har full koll på var åtelkameror finns så de aldrig fastnat på bild, och även hjälpt alla andra väsen såsom skogsrå i den saken kan jag förstå. Men nåt troll eller ilsk vätte hade man kunnat tro skulle åka dit åtminstone på nån bild.
Andar o spöken fastnar ju heller aldrig på bild.
Citera
2024-09-11, 22:01
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jan-sandelius
Jag har bland annat läst att troll och tomtar påstås ligga bakom trafikolyckor utanför Gävle i Aftonbladet..samt fått bekräftat av seriösa medium att troll finns..
Här är en bra video på temat!
https://www.youtube.com/watch?v=PV6DDXjArq8
Citera
2024-09-11, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Här är en bra video på temat!
https://www.youtube.com/watch?v=PV6DDXjArq8
Barmark vid olyckan, massor snö vid berättelsen.

Kunde man inte hitta spår från troll i all snö?
Citera
2024-09-11, 22:39
Medlem
Citat:
Finns det några belägg på att troll existerar i svenska skogar?

Jag är andlig, men har aldrig upplevt detta hittils.
Citera
2024-09-11, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Facingevil
Jag är andlig, men har aldrig upplevt detta hittils.
Om du är medial undrar jag om man kan fota och filma andar?
Citera
2024-09-11, 23:32
Medlem
Citat:
Om du är medial undrar jag om man kan fota och filma andar?

Då säger jag som såhär; när du kan fota din inre fantasi och det dina egna sinnen visar för dig (i din hjärna). Då är du något på spåren. Det beror också på om den är i den fysiska eller i den psykiska världen. Jag och min vän såg precis samma "väsen'" en gång. Men vi var alldeles för chockade och skraja för att ens få upp telefonerna. När vi väl började prata med varandra så var det redan försent för då var den borta..Vi båda var stela av skräck under tiden vi såg den, vi var så tysta och rörde oss inte förens mötet var över. Det var inget farligt vi såg, men vi kunde inte tro våra ögon. Därför var det skönt att inte uppleva det ensam. Hade nog fått hjärtinfarkt faktisk; eller fått besöka psyket.

Det du kan testa är att besöka de mest kända hemsökta platserna, samt att alltid ha en filmkamera som filmar på huvudet. Då kanske du hinner fånga något på bild.
Senast redigerad av Facingevil 2024-09-12 kl. 00:20. Anledning: .
Citera
2024-09-12, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byrokrat
Berättelserna om troll är förmodligen urgamla minnen om neanderthalarna. Trollen bor i stenar - neanderthalarna bodde i grottor. Troll är fula - neanderthalarna ser lite groteska (ut om man ska tro rekonstruktionerna av deras ansikten). Troll rövar bort barn - det är fullt möjligt att neanderthalarna rövade bort människoungar.

Detta kan faktiskt vara en hållbar hypotes.
Citera
2024-09-12, 07:53
Medlem
Inte troll men däremot en Vätte eller liten tomte med grå luva, min farmor som såg när hon var liten i stallet, hon blev rädd, o har inte glömt det hela, spännande, eller hur..
Citera
2024-09-12, 10:02
Medlem
prokaryotkungens avatar
Bevis om trolls existens hade vi nog sett mediavärlden och vetenskapsvärlden i svettig extas över.
Jag lovar, hittar de minsta pälsbit från ett troll kommer de banka på stora trumman... Läääänge!

Det är konstigt... Dessa stora mytiska varelser som tydligen finns överallt, de lämnar inte ett endaste verifierbart spår efter sig. Inga skelett av döda, inga lämningar (jag pratar om icke-fabricerade nu) och ingenting.

Det finns bara ett svar... Trollen har ändrat sitt levnadssätt och bebor numera riksdagshuset. Kolla vid voteringarna där så har du lösningen!
Citera
2024-09-12, 10:34
Medlem
Var det inte så förr att föddes det ett utvecklingsstört barn så ansåg man att det var en trollunge som blivit utbytt. Så blev det en legend.
Citera
2024-09-12, 11:22
Medlem
Nicke08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvenorven
Var det inte så förr att föddes det ett utvecklingsstört barn så ansåg man att det var en trollunge som blivit utbytt. Så blev det en legend.
Trollpackan var där och hade bytt ut barnet.

Häxor och trollpackor har avfärdats som enbart myter.

Häxor och trollpackor som tar ungar och uppfostras sedan i deras egna troll- & häxklan har förnekats att det någonsin har hänt och placerats av elitmedia som Urbana Legender. Att dessa vackra ofta blonda barn har sedan uppfostrats till att dansa, uppträda och annat på cirkus & tivoli. Ren myt påstås det.
Citera
2024-09-12, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Barmark vid olyckan, massor snö vid berättelsen.

Kunde man inte hitta spår från troll i all snö?

Tydligen kan trollen flyga också!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in