2024-09-11, 16:38
Medlem
lundaelevs avatar
Hej!

Jag planerar nu infr min nsta resa och hller p att skapa en budget s jag har ngot att spara till och se fram emot. Jag har undrar bara vad en rimlig budget r fr Tokyo i tio dagar? Kommer nog ka i brjan av ret mellan mars till juli ngon gng. Jag ker frn Kastrup. Vad har ni som varit dr haft fr budget? Jag vill bo p ett ok hotell men mste verkligen inte vara ngon lyx. Enda kravet r AC, ngorlunda centrum och inte allt fr nedgnget. Jag vill helst bara ha ett byte med flyget bara tur och retur. Jag kommer ta inhemsk mat p liksom standard restauranger s ingen lyx. Blir vl sklart en del utflykter, bde museum; se saker och ngon anordnad som till mt Fuji.

Tacksam fr vilket svar som helst, detaljerat och inte
Citera
2024-09-11, 16:53
Avstngd
ANA ska vl brja/har brjat flyga direkt frn arlanda?
Citera
2024-09-11, 17:04
Medlem
lundaelevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
ANA ska vl brja/har brjat flyga direkt frn arlanda?

Flyger de frn Kastrup, en lng resa frn dr jag bor till Arlanda
Citera
2024-09-11, 19:19
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av lundaelev
Flyger de frn Kastrup, en lng resa frn dr jag bor till Arlanda

Tyvrr inga direktflyg fr kastrup.. mrkligt nog.
D de gr direktflyg till peking dit..

Kolla typ ngot direktflyg till peking > japan? Kanske r smidigt
Citera
2024-09-11, 20:39
Medlem
lundaelevs avatar
Citat:
Tyvrr inga direktflyg fr kastrup.. mrkligt nog.
D de gr direktflyg till peking dit..

Kolla typ ngot direktflyg till peking > japan? Kanske r smidigt

Nix men mellanlandning i Finnland med Finnair. Kostar typ 10000 tur och retur dock man mste doxk skaffa ngon slags tilltelse fr att f mellanlanda i Kina.

Hur r det med budgeten dr man vl r i Tokyo? Mat osv per dag?
Citera
2024-09-11, 20:46
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av lundaelev
Nix men mellanlandning i Finnland med Finnair. Kostar typ 10000 tur och retur dock man mste doxk skaffa ngon slags tilltelse fr att f mellanlanda i Kina.

Hur r det med budgeten dr man vl r i Tokyo? Mat osv per dag?

Finnair brukar ha kampnjer d man kommer dit p typ 5-6000 t/r.

Priserna skulle jag sga beror ju p.

Mat p fina stllen - 10-20% billigare n Sverige.

I vrigt vill du p en billig resa r ju inte direkt japan ngot man rekommenderar d man vill ha pengar nr man r dr, isfall kina/thailand.

Nackdelen med kina r att de krver visum som ansks p deras ambassad fr typ 1000kr och krver en reseplanering med frbokade hotell. Man blir knappt nekad dock
Citera
2024-09-11, 22:29
Medlem
lundaelevs avatar
Citat:
Finnair brukar ha kampnjer d man kommer dit p typ 5-6000 t/r.

Priserna skulle jag sga beror ju p.

Mat p fina stllen - 10-20% billigare n Sverige.

I vrigt vill du p en billig resa r ju inte direkt japan ngot man rekommenderar d man vill ha pengar nr man r dr, isfall kina/thailand.

Nackdelen med kina r att de krver visum som ansks p deras ambassad fr typ 1000kr och krver en reseplanering med frbokade hotell. Man blir knappt nekad dock

Jag var i Thailand, Vietnam, Singapore och Malaysia. Var ocks i hela lnderna norr till sder s knner att jag r mtt p Thailand Tokyo r en sjukt cool stad, som faktiskt r relativ fr att vara en demokratisk och vnskapligt sterlndskt land. Kina vill jag inte ka till fr jag vill inte stdja Xi

Men tack fr svar!!
Citera
2024-09-13, 11:10
Medlem
Ar val inte riktigt ratt mannniska att svara pa turistfragor, men forst, kom inte hit i juli. Det ar varmt och fuktigt. Jag vet att manga tycker det ar skont med varmt vader, men det ar det inte i Tokyo. Basta tiden ur vadersynunkt ar val slutet av april till mitten av juni.

Att ata ute kostar allt fran 600yen till 1500 yen i runda slangar for en normal lunch och kanske tom middag. Det gar givetvis att spendera 50 ganger sa mycket, men du maste inte. Aven billig mat ar god har skulle jag saga. Alkohol kostar val ungefar som i Sverige, eller rattare sagt vad den kostade for 15-20 ar sedan.

Som boende har jag dalig koll pa hotellpriser sa det lamnar jag till andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in