2024-09-08, 17:33
Medlem
aYaLLas avatar
Min tjej har sagt några gånger att jag har våldtagit henne. På senare tid har jag funderat på att göra slut med henne men just detta hindrar mig. Nu inser jag att jag sitter fast i mitt förhållande, att enda sättet för mig att hålla mig utanför fängelset är att fortsätta vara med henne. Finns det någon förhållandejurist som man kan kontakta i såna här fall? Hur skulle ni gjort?
Citera
2024-09-08, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aYaLLa
Min tjej har sagt några gånger att jag har våldtagit henne. På senare tid har jag funderat på att göra slut med henne men just detta hindrar mig. Nu inser jag att jag sitter fast i mitt förhållande, att enda sättet för mig att hålla mig utanför fängelset är att fortsätta vara med henne. Finns det någon förhållandejurist som man kan kontakta i såna här fall? Hur skulle ni gjort?

Låter som en ypperlig anledning att lämna kan ju jag tycka.
Citera
2024-09-08, 17:36
Medlem
Hobbybondes avatar

Relationer och samlevnad -> Relationsakuten
/Mod
Citera
2024-09-08, 17:43
Bannlyst
Citat:

Tvärt om. Du kan använda det till din fördel. Spela gärna in när du dumpar henne också. Få det att låta dramatiskt.

Sen om hon anmäler dig för våldtäkt så säger du att hon bara gör det för att hämnas för att du dumpat henne.

Du kan även säga eller ljuga ihop nått om att hon utpressat dig med att anklaga dig för våldtäkt om du dumpar henne. Du kan till och med gå så långt att du gör en polisanmälan mot henne i samma veva som du dumpar henne där du anklagar henne för utpressning, innan hon ens hunnit polisanmäla dig.
Senast redigerad av Midtown 2024-09-08 kl. 17:54.
Citera
2024-09-08, 17:44
Medlem
Zaedrewss avatar
Jag menar. Har du gjort något det lilla minsta som skulle föranleda en sådan anmälan? I så fall skit på dig.

Men om intet är det väl läge att just kalla på jurist. Dokumentera allt när ni är tillsammans. Göra det klart för henne också att det är ett brott att okynnesanmäla en man för våldtäkt. Hon riskerar bli straffad för det. Du kan ju liksom anmäla henne enbart för hon hotar att anmäla dig,

Sedan som sagts. Ja helvete. Se dig om efter nytt. Det är ingen bra relation detta när man börjar fundera i tal om polisanmälningar...
Senast redigerad av Zaedrews 2024-09-08 kl. 18:00.
Citera
2024-09-08, 17:53
Medlem
För det första är det märkligt att hon vill fortsätta vara tillsammans med dig, om hon anser att du våldtagit henne.

För det andra, om det inte skett några våldtäkter, så skulle jag se såna anklaganden som en fullgod anledning att göra slut. Jag hade aldrig velat vara tillsammans med någon som skulle kunna tänka sig att anklaga mig för sånt, även om det bara är till mig som anklagelsen sägs. Isf tycker jag absolut att du bör göra slut.

Har du våldtagit henne?
Citera
2024-09-08, 18:02
Medlem
Byssans avatar
Citat:
Anmäl henne för våldtäkt och gör sedan slut.
Citera
2024-09-08, 18:02
Medlem
aYaLLas avatar
I juridisk mening så har jag våldtagit henne, t.ex. väckt henne med sex men vi är för fan tillsammans. Jag anser att man får göra sånt.
Citera
2024-09-08, 18:03
Avslutad
Citat:
Slippa ett fängelse för att fortsätta vara i detta sorts fängelse, hmm.. 🤔

Säger som många andra.. Dokumentera och använder du ljudfil så sextill att du själv oxå hörs. Jävligt märkligt att hon väljer att vilja vara tillsammans med sin våldtäktsman..
Citera
2024-09-08, 18:06
Medlem
PissBusss avatar
Citat:
I juridisk mening så har jag våldtagit henne, t.ex. väckt henne med sex men vi är för fan tillsammans. Jag anser att man får göra sånt.

Nej, utan hennes samtycke får du inte det.
Citera
2024-09-08, 18:09
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:

Ok problematisk. Det är ju enligt nya lagen ovarsam våldtäkt. Men ja om man nu är tillsammans så ska det ju inte vara några probs att man väcker den ena med lite sex.

Men ja om det blir en rättssak kommer det ju bli en massa frågor. Förväntade hon sig detta? Var det en del av eran relation. Du fattar extremt jävla svårt att svara på. Vilket tydligt gör att hon faktiskt kan fälla dig för ovarsam våldtäkt.

Detta är ju något normala par inte behöver oja sig om för fem öre. Du slickade mig när jag sov. Fan vad skönt.
Citera
2024-09-08, 18:10
Avslutad
Citat:
Relationer funkar ju olika. Men i dom relationerna jag har varit i så har han väckt mig men även jag har varit den som har väckt. Men då fanns det ingen samtyckeslag heller..

Men då du har väckt henne så låter det som att hon vaknade och gav samtycke ändå (tänkte på samtyckeslagen där). Hade varit annat om hon var medvetslös.

Men detta är ju Sverige så vad som helst kan ju hända..

Dokumentera..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in