En mycket viktig sak som man måste göra när man skiter uti naturen, det är att gömma skiten och att aldrig skita nära ett vattendrag eller en sjö. Minst 50 meter bort.
Om man ej har en spade, så får man sparka upp ett hål i marken invid ett träd eller ett stenblock att luta sig emot, eller så kan man i nödfall vända på en lagom stor mindre sten, skita och vända tillbaka.
Problemet med att inte luta sig mot ett träd eller stenblock, är att man kan riskera att smutsa ned kläderna.
Vad tycker herrskapet om denna tanke ?
Senast redigerad av Knivur-273 2024-09-07 kl. 14:54.
Det optimala är alltså inte att imitera en sengångare genom att hålla sig i en vecka, ta av alla kläder, försiktigt glida ner för trädstam och förrätta behovet ?
Aldrig nära vattendrag ingick i min rutin sedan tidigare åtminstone.
I värnplikten hade vi skitplatser av kartong och med en plastsäck. Få använde dem, utan grävde hål i marken och sket. Vissa personer sprängde dessa dass med Nitrolit eller sprängdeg, för att slippa att ta hand om dem efter övningens slut.
Viktiga saker att tänka på om man skall skita i skogen.
1 Gräv litet ett hål
2 Tänk på dina kläder. Särskilt brallorna. Rent för många har skitigt rakt ner i dem. När de är längst anklarna. Häng av jackan mm också.
3 Fixa någonting a torka med innan och tillräckligt.
4 Nära ett träd att hålla i när man sätter sig
5 Gör det du behöver fyll igen hållet.
En dag gick jag ned vid Vätterns vackra strand vid Älvarums udde. Nu såg jag en mänsklig skitkorv som låg och skvalpade i vattenbrynet i det annars mycket rena vattnet.