2024-09-07, 11:37
Medlem
globalistforumets avatar
för att få till mer censurlagar och ta bort anonymiteten på nätet.

förarbetet har pågått länge med pk troll på forumet, både användare och moderatorer.

är det inte konstigt när tramsanvändare som är extrem pk, gnäller jämt om att låsa och slänga trådar, börjar slänga sig med rasistiska uttryck också?

det är en del av mina observationer på forumet.
vad tror ni?
Citera

Moderatormeddelande

Postat av gason 2024-09-07, 11:37
Moderator
Bakgrund till denna tråd finns i metaforumet.
(FB) Flashbacks grundare (Jan Axelsson) åtalad - för inlägg postade på Flashback

/Moderator
2024-09-07, 11:41
Medlem
Fyrfaldets avatar
Jag tror att det är enklare än så. Det är mot lagen i Sverige att skriva rasism, så en åklagare kände sig för att åtala Flashbacks ägare för några random rasistiska inlägg.
Citera
2024-09-07, 11:49
Avslutad
Ingen aning men åtal kan inte bygga på annat än brott och troligt fällande domar. Så länge forumet modereras enligt lagen i alla aspekter så finns inget att säga.
Jurister och åklagare har väl slagit till där de lättast kan pga en övergripande trötthet på skvallret. Forum är till syvende och sist till för sakliga debatter. Inte att hänga ut folk eller hetsa mot minoriteter.
Citera
2024-09-07, 11:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av globalistforumet
för att få till mer censurlagar och ta bort anonymiteten på nätet.

förarbetet har pågått länge med pk troll på forumet, både användare och moderatorer.

är det inte konstigt när tramsanvändare som är extrem pk, gnäller jämt om att låsa och slänga trådar, börjar slänga sig med rasistiska uttryck också?

det är en del av mina observationer på forumet.
vad tror ni?
DEt är väll bra få en godare ton på allt skitsnack
Citera
2024-09-07, 11:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrfaldet
Jag tror att det är enklare än så. Det är mot lagen i Sverige att skriva rasism, så en åklagare kände sig för att åtala Flashbacks ägare för några random rasistiska inlägg.

Fast det luktar lite skelettgäng om anmälan om jag ska vara ärlig.

Sen tycker jag ändå att de flesta av inläggen var grova.
Citera
2024-09-07, 12:19
Medlem
Fyrfaldets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .aek
Fast det luktar lite skelettgäng om anmälan om jag ska vara ärlig.

Sen tycker jag ändå att de flesta av inläggen var grova.
Skelettgänget, oohhh, många år sedan. Men finns det fler indikationer på att det är dem som är tillbaka?
Citera
2024-09-07, 12:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrfaldet
Skelettgänget, oohhh, många år sedan. Men finns det fler indikationer på att det är dem som är tillbaka?

Så här, igår nämnde någon dem, och det gjorde att jag surfade iväg till sigmag.se för att påminna mig om deras "grej". En del av artiklarna påminner ytligt om upplägget med anmälan.

www.sigmag.se/lagar-mot-nathat

Vet inte om det gamla forumet på intre.se hade någon Hans, men känns lite bekant?

Edit:

En till sak, när man kollar en del artiklar där med skärmdumpar av flashbackinlägg, så påminner sido- och fontrenderingen om de skärmdumpar som förekommer i polisanmälan.

Kör jag en annan kombination av browser, dator och operativsystem så tenderar det se lite lite annorlunda ut. Jämför jag med hur det ser ut på min dator och i anmälan så ser fonten för inläggstexten nästan ut att vara en Narrow-variant.

Även kvalitén på antialiasingen skiljer sig åt, ju äldre operativsystem och browser, desto pixligare fonter om man generaliserar.
Senast redigerad av .aek 2024-09-07 kl. 12:55.
Citera
2024-09-07, 13:06
Medlem
globalistforumets avatar
Citat:
Så här, igår nämnde någon dem, och det gjorde att jag surfade iväg till sigmag.se för att påminna mig om deras "grej". En del av artiklarna påminner ytligt om upplägget med anmälan.

www.sigmag.se/lagar-mot-nathat

Vet inte om det gamla forumet på intre.se hade någon Hans, men känns lite bekant?

Edit:

En till sak, när man kollar en del artiklar där med skärmdumpar av flashbackinlägg, så påminner sido- och fontrenderingen om de skärmdumpar som förekommer i polisanmälan.

Kör jag en annan kombination av browser, dator och operativsystem så tenderar det se lite lite annorlunda ut. Jämför jag med hur det ser ut på min dator och i anmälan så ser fonten för inläggstexten nästan ut att vara en Narrow-variant.

Även kvalitén på antialiasingen skiljer sig åt, ju äldre operativsystem och browser, desto pixligare fonter om man generaliserar.
på vilket sätt skulle detta vara en konspirationsteori?

mer troligt är ju att flashback blivit infiltrerat av staten precis som med twitter och facebook.
staten och dess lydhundar skriver ut lite hmf som får stå kvar, sen kommer man och pekar på "näthatet" och vill ta bort anonymiteten på nätet.
Citera
2024-09-07, 13:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av globalistforumet
på vilket sätt skulle detta vara en konspirationsteori?

mer troligt är ju att flashback blivit infiltrerat av staten precis som med twitter och facebook.
staten och dess lydhundar skriver ut lite hmf som får stå kvar, sen kommer man och pekar på "näthatet" och vill ta bort anonymiteten på nätet.

Det är en teori om att de har konspirerat, har inte bevis/fakta. Men häng inte upp dig på det, jag valde inte forum för tråden.

Du vet, konspiration betyder inte att det är ett påhitt eller fantasier. Ibland konspirerar grupper av människor mot andra.
Citera
2024-09-07, 13:26
Medlem
BananaYoos avatar
Givetvis är det det. Det är militära betacuckfjollor som kontrollerar Flashback. Att kontrollera internet och yttrandefriheten är hög prio för dessa hovnarr.
Citera
2024-09-07, 13:30
Medlem
globalistforumets avatar
Citat:
Det är en teori om att de har konspirerat, har inte bevis/fakta. Men häng inte upp dig på det, jag valde inte forum för tråden.

Du vet, konspiration betyder inte att det är ett påhitt eller fantasier. Ibland konspirerar grupper av människor mot andra.
jo jag märker vad du håller på med.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in