2024-09-07, 11:21
Medlem
NightWalker1s avatar
jag har tröttnat på comviq och deras kassa kundbemötande, vid sensate skiftet så fick jag inte någon friendly reminder som dom alltid messar ut där det står att det är 2 dagar kvar tills prisplanen på kontantkortet går ut.
kontaktade deras support och dom sa att dom alltid försöker skicka ut det men att det inte alltid går och att dom inte behöver göra det. jag har alltid fått det tidigare men alltså inte denna gång och då blev jag av med all min sparade surf, minuter etc och dom vägrade kompensera mig för detta. är inte första gången jag har haft problem med dom. oftast fungerar det bra men är nu sugen på ett byte efter senaste incidenten.

kollade upp "hallon" och det verkar intressant men jag ser inget om att man kan behålla sitt gamla nummer och det är ett krav från min sida.

jag kör nu med fastpris mini, 3gb surf för 95 kr, gilltigt i 30 dagar. all data som jag inte använt förs över till nästa påfyllning och även det är ett krav jag har.

vad finns?
Citera
2024-09-07, 11:49
Medlem
Kan tipsa om Fello.
De kör Telias nät och är billiga.

De har ibland erbjudanden om dubbel surf eller trippel surf så länge man tecknar och stannar som kund.
Jag gick från kontantkort hos halebop för 129kr månaden till 105kr månaden hos Fello med abonnemang. Orkar inte hålla på och passa datum på kontantkort längre då jag vill ha det smidigt nu.
Tog autogiro hos Fello på 105kr/månaden.

Hade 2gb surf, fria samtal, fria sms/mms hos halebop för 129kr/månaden.
Har nu 6gb surf, fria samtal, fria sms/mms hos fello för 105kr/månaden.

Fello hade dubbel surf erbjudande (3gb x dubbel) så länge man stannar som kund och jag var redo att byta och flyttade över mitt nummer till dem samtidigt.

Ha inte för bråttom, black friday/skolstart/höstkampanjer närmar sig så kan vara värt att iaf se efter om det kommer något bra deal innan man byter.

Lycka till!

Edit: Man kan spara upp till 25GB surf hos Fello.
Citera
2024-09-07, 11:53
Medlem
kl4sseKocks avatar
Kan också säga Fello en sak att ha i åtanke är om man ska ha billigaste så är det inget 5G och oavsett abonnemang så är det max 25GB man kan spara.
Citera
2024-09-07, 12:39
Avslutad
Tipsar om hallon
De första 4 månaderna så betalar man 9kr och efter det 109kr.
Man får just nu 50 gb surf.

Sedan så betalar man 100 GB 59 kr/mån i 4 mån, därefter 359 kr/mån, 50 GB 49 kr/mån i 4 mån, därefter 309 kr/mån, 10 GB 19 kr/mån i 4 mån, därefter 159 kr/mån eller 25 GB 39 kr/mån i 4 mån, därefter 259 kr/mån.
Senast redigerad av ilovesummer 2024-09-07 kl. 12:41.
Citera
2024-09-07, 13:37
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDown
Kan tipsa om Fello.
De kör Telias nät och är billiga.

De har ibland erbjudanden om dubbel surf eller trippel surf så länge man tecknar och stannar som kund.
Jag gick från kontantkort hos halebop för 129kr månaden till 105kr månaden hos Fello med abonnemang. Orkar inte hålla på och passa datum på kontantkort längre då jag vill ha det smidigt nu.
Tog autogiro hos Fello på 105kr/månaden.

Hade 2gb surf, fria samtal, fria sms/mms hos halebop för 129kr/månaden.
Har nu 6gb surf, fria samtal, fria sms/mms hos fello för 105kr/månaden.

Fello hade dubbel surf erbjudande (3gb x dubbel) så länge man stannar som kund och jag var redo att byta och flyttade över mitt nummer till dem samtidigt.

Ha inte för bråttom, black friday/skolstart/höstkampanjer närmar sig så kan vara värt att iaf se efter om det kommer något bra deal innan man byter.

Lycka till!

Edit: Man kan spara upp till 25GB surf hos Fello.
och man har alltid gratis sms/samtal?
Citera
2024-09-07, 13:48
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightWalker1
kollade upp "hallon" och det verkar intressant men jag ser inget om att man kan behålla sitt gamla nummer och det är ett krav från min sida.
När du går vidare i beställningen så trycker du på ändra bredvid det nummer som Hallon ger dig och kan då välja att behålla ditt gamla nummer.

Klarar du dig med 2GB/mån så finns Wifog för 70kr https://wifog.com/
Själv kör jag med Vimla och har fått med 2 andra genom tipsning som gör att jag betalar 90kr/mån för 4GB m.m.
Citera
2024-09-07, 13:52
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
När du går vidare i beställningen så trycker du på ändra bredvid det nummer som Hallon ger dig och kan då välja att behålla ditt gamla nummer.

Klarar du dig med 2GB/mån så finns Wifog för 70kr https://wifog.com/
Själv kör jag med Vimla och har fått med 2 andra genom tipsning som gör att jag betalar 90kr/mån för 4GB m.m.
sparar man nått med wifog? alltss surf och sånt?
fårstår inte vad du menar med "har fått 2 andra" ang vimla.
men 90kr för 4gb är bra. kontantkort?
Citera
2024-09-07, 14:02
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightWalker1
sparar man nått med wifog? alltss surf och sånt?
fårstår inte vad du menar med "har fått 2 andra" ang vimla.
men 90kr för 4gb är bra. kontantkort?
Ja precis du kan spara surfen hos Wifog också.

Jag har alltså värvat 2 andra som också har skaffat Vimla via mig och därför får jag 10kr billigare för varje person men orkar du inte eller kan göra det så kostar 4GB 110kr/mån och är abonnemang.
Citera
2024-09-07, 14:31
Medlem
Nu kanske du inte är så gammal Jag är +55 och på vimla har jag 25 GB i månaden 5G för 220 per månad Man sparar allt så efter ett antal år har jag 600 GB sparat Kanske lite onödigt men det finns där 😀
Citera
2024-09-07, 14:33
Avslutad
Har bytt från Comviq till hallon och det funkar kanon, det är dessutom mycket billigare.
Citera
2024-09-07, 15:18
Medlem
Sixten00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kl4sseKock
Kan också säga Fello en sak att ha i åtanke är om man ska ha billigaste så är det inget 5G och oavsett abonnemang så är det max 25GB man kan spara.

På Fellos allra billigaste abonnemang har du mycket riktigt inget 5G, och nästan ingen surf alls, men på alla de andra har du 5G.
Citera
2024-09-07, 15:23
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Har bytt från Comviq till hallon och det funkar kanon, det är dessutom mycket billigare.
mm jag funderar på bäret
sparar man ej förbrukad surf? om ja funkar det även när man byter till annan prisplan från tex 4gb till 1 gb? lär ju inte gå för det skulle vara för bra för att vara sant om man kan köra på 1 gb i månaden för 49 kr

Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Ja precis du kan spara surfen hos Wifog också.

Jag har alltså värvat 2 andra som också har skaffat Vimla via mig och därför får jag 10kr billigare för varje person men orkar du inte eller kan göra det så kostar 4GB 110kr/mån och är abonnemang.
vill inte ha abonnemang. wifog är reserv om jag inte kör med hallon eller annan
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in