Citat:

Ursprungligen postat av 
zombie-nation

Började den tanken för att du ville lura dig själv att det var OK att inte somna för att inte känna press? För jag tror inte att man kan lura sig själv. Den måste vara helt ärlig.
Jag tycker mest om att sitta bekvämt och vila. Tror rätt många soffisar är sådana.

Exakt, jag började den tanken för att jag (liksom alla andra) trodde att det var någonting "fruktansvärt" att inte kunna somna 🙂 
Att lura sig själv är inga svårigheter, det gör vi alla hela tiden. Ibland är det bra, ibland dåligt. Gällande sönnlöshet tror jag det är destruktivt att lura sig själv att det är en stor katastrof att inte somna. Då mår man ju bara ännu sämre.
Men menar du att jag hade mått bättre av att ligga vaken hela natten och tänka "fan jag måste somna, fan jag måste somna"?
Jag menar att man mår bättre om man släpper paniken och försöker njuta av vilan. Då somnar man också snabbare. Det säger väl sig självt, att det är omöjligt att somna om man har panik och ångest? 😅
Den här tråden handlar inte om att sitta och vila hela dagarna framför TV:n, utan frågan gäller hur man hanterar sömnlöshet om NÄTTERNA. Två helt olika saker.