Som jag fattat det har ni en mycket annorlunda moral jämfört med den kristna som byggt upp vår civilisation. Ni fruktar inte Gud och skapar era egna pseudolagar efter eran egen omdöme eller brist på denna.
Hur vill ha era sexobjekt? Ska de vara honor, hanar eller hermafroditer? Ska de vara vuxna? Ska de vara däggdjur eller kan de tillhöra blötdjuren? Måste de bestå av organisk material eller fungerar mineral och stjärnstoft också?
Jag orkar inte hålla en föreläsning i moralfilosofi just nu men
1. För din information fanns det väldigt mycket moraliska regler och värderingar även före kristendomen.
2. Det är omöjligt att växa upp i ett samhälle som präglats av [valfri religion] och inte ta intryck av de regler som tillämpas där. D.v.s. även ateister har med sig kristna värderingar som genomsyrar vårt samhälle, liksom ateister i andra länder har färgats av den dominerande religionen där. Även icke troende från ett muslimskt land kan t.ex. känna att griskött är något de vill undvika, det är en inlärd vana.
3. Det finns inget motsatsförhållande mellan att vara ateist och ha moraliska principer.
En del anser t.o.m. att det är mer hedervärt att vara laglydig utan att ha en storebror som ser en hela tiden och hotar med helveteseldar och straff. Den som på allvar menar att det behövs blir ju inget annat än en ögontjänare- vad skulle en sådan göra om inte gud fanns och kunde övervaka? Är det verkligen bara det som hindrar troende från att mörda, stjäla och våldta?
4. Ateister är ingen homogen grupp och därför är det svårt att förutsäga till vilken grad deras moral skiljer sig från den allmänna. Jag har sett studier på att ateister inkluderar mer och är mer toleranta mot avvikare än t.ex. konservativa kristna.
5. Jag vill ha mina sexobjekt kåta, uppskattande och djärva.
Som jag fattat det har ni en mycket annorlunda moral jämfört med den kristna som byggt upp vår civilisation. Ni fruktar inte Gud och skapar era egna pseudolagar efter eran egen omdöme eller brist på denna.
Hur vill ha era sexobjekt? Ska de vara honor, hanar eller hermafroditer? Ska de vara vuxna? Ska de vara däggdjur eller kan de tillhöra blötdjuren? Måste de bestå av organisk material eller fungerar mineral och stjärnstoft också?
Jag är nyfiken!
Bara så jag kan sätta din fråga i en kontext. Du är alltså troende och kristen/muslim/jude? och finner din sexualitet genom din religion?
Bara så jag kan sätta din fråga i en kontext. Du är alltså troende och kristen/muslim/jude? och finner din sexualitet genom din religion?
Jag tror på Herren Jesus vår frälsare. Jag som många andra kristna i vår rike ser till att köttsligt umgänge sker inom äktenskapets ram så som Heliga Bibeln och katekesen föreskriver. Att utforska perverterade luster är inget en kristen kvinna eller man bör ägna sig åt.
Jag tror på Herren Jesus vår frälsare. Jag som många andra kristna i vår rike ser till att köttsligt umgänge sker inom äktenskapets ram så som Heliga Bibeln och katekesen föreskriver. Att utforska perverterade luster är inget en kristen kvinna eller man bör ägna sig åt.
Du har inte lust att ge lite konkreta förslag på perverterade lustar enligt er kan vara då?