2024-09-06, 19:00
Medlem
Avayas avatar
Go' kväll,

Hittade denna tråd på X där DOJs (Department of Justice) presstalesman uttalar sig om Trump.
Han säger att de anklagelser Trump utsätts för är politiska och saknar laglig grund.
Detta ska ha filmats av en journalist som varit "undercover"

Jag har dock inte läst något i europeisk eller amerikansk media om detta, så jag undrar om någon har mer info.

Tråd: Länk

Han säger bland annat:

"He[Alvin Bragg] was just stacking charges and rearranging things just to make it fit a case.

“I think the case is nonsense.

“It’s a perversion of justice.

“It’s a travesty of justice.”

Någon som känner till sannighetsgraden i detta?
Det borde annars vara på varenda löpsedel världen över om man går efter en politiskt motståndare i "världens friaste och säkraste val" tycker jag som svensson.

Mvh,
Avaya
Citera
2024-09-06, 19:13
Avslutad
Om det stämmer så lär du inte få läsa om det i Aftonbladet. Skulle det komma något om detta från Aftonbladet så är det Elon Musk som har gjort en AI film.
Citera
2024-09-06, 20:09
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Kan man inte säga det om allt, om man är inblandad i politik?
Är det ett försvar som är acceptabelt?
Lika inför lagen eller ingen står över lagen? Tomma ord?
Citera
2024-09-07, 04:53
Medlem
Glostrups avatar
En hemlig inspelning av en person som i ett privat sammanhang uttrycker sina privata åsikter om rättsfallen mot Trump är knappast ett ”erkännande” av hans arbetsgivare att så är fallet. Mannen i fråga, Nicholas Biase, försöker nu rädda sitt jobb genom att pudla hårt.

Ingen trovärdig media verkar ha fått tillgång till hela inspelningen, som klippts upp till snuttar med sensationsvärde, men det vore heller inte första gången som nån kläcker ur sig korkade saker om sitt jobb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in