Jag bad en AI ge mig ett träningsschema som är mer realistiskt än bara försöka slå PR varje pass, så detta ska jag försöka köra på i framtiden och fokus ligger fortfarande på Mark, Militärpress, Knäböj och Inclinepress och kommer köras i den ordning. Resultatet på Maxningen eller Fas 4 kommer sen ligga till grunden för nästa "cykel". Kommer eventuellt ha en viloperiod med mellan max/fas 4 och den nya eller efterföljande fas 1/tung. Tror även jag kan köra med en till två dagars vila med mellan passen, stor anledning att jag vill köra detta upplägg med då jag inte vill vänta 5-6 dagar mellan varje gympass, är en för stor endorfinknarkare för att klara det
Fas Intensitet % av 1RM Reps x Set Fokus
Fas 1 Tung 85% 5 x 5 Styrkeutveckling
Fas 2 Lätt 60% 3 x 8–10 Återhämtning, teknik
Fas 3 Medeltung 75% 4 x 6 Volym & kraft
Fas 4 Maxning 100% 1 x 1 (test) Styrketest
Idag blev det militärpressar. Kör enligt det nya 4 fas AI Schemat just nu. Inga problem heller direkt med dagens vikt. Kändes tungt men väldigt "bekvämt" eller vad man ska säga. Fick till och med lite pump i framsidan axel, vilket var angenämt. Gymmet var relativt tomt med, så skönt att slippa alla gymbros i sina linnen, tatueringar, fejkbränna och blicken konstant på spegeln eller i mobilen.
Spoilern innehåller gubbgnäll på utseendefixerade Gymbros.
Gymbros är en blandning mellan osäkra pojkar och kvinnor enligt mig . Fan blir så jävla trött på att många gym är så utseendefixerat och "gay" idag. Jag tror fan vissa av dessa "män" står i spegeln hemma och prövar ut olika "outfits" inför gymmet och vilken t shirt som passar till vilka mjukisar och så vidare. "Åhh ser mina biceps större ut i den här t shirten eller i den här? hiihihi" ..... Jag vill ha ett källargym med skogstokiga roidade kåkfarare och massiva tyngdlyftare som drar 300 i mark. Med Metal i högtalarna och riktigt tunga vikter, hög intensitet och inget jävla "Åhh är min frisyr rätt idag hihihi" pojkar i linnen
Så här såg huvudseten ut för militärpressar!
5 x 5 95 kg.
Tror det är någon form av reps PB. Kändes väldigt kontrollerbart och som en bra vikt. Så jag är nöjd!
Körde sedan lite tricepsrullningar och sen stretchade jag en god stund, vilket jag lärt mig numera är väldigt bra för att min kropp inte ska vara så spänd, hård och "stressad".
Grymma pressar! Ser ut som att AI:n gav. Den någon periodisk variant av 5-3-1.
Håller med det är jävligt mycket style och låtsasflärd på gymmen, skrämmande är väl att det även kryper upp i åldrarna, ser gubbar äldre än mig som "håller på".
Grymma pressar! Ser ut som att AI:n gav. Den någon periodisk variant av 5-3-1.
Håller med det är jävligt mycket style och låtsasflärd på gymmen, skrämmande är väl att det även kryper upp i åldrarna, ser gubbar äldre än mig som "håller på".
Tackar
Japp fast jag tror fan jag ska skita i att följa ett schema överhuvudtaget och köra det jag känner för hädanefter. Lyssna på kroppen, har så jävla svårt och vara återhämtad för tunga böjar och marklyft, misslyckas ofta med att köra tungt på dessa. Vet dock att när jag är fräsch i kroppen så är jag stark i dessa övningar. Kommer dock fortsätta jaga PB:n och styrka och skriva här om jag slår något PB .
Japp fast jag tror fan jag ska skita i att följa ett schema överhuvudtaget och köra det jag känner för hädanefter. Lyssna på kroppen, har så jävla svårt och vara återhämtad för tunga böjar och marklyft, misslyckas ofta med att köra tungt på dessa. Vet dock att när jag är fräsch i kroppen så är jag stark i dessa övningar. Kommer dock fortsätta jaga PB:n och styrka och skriva här om jag slår något PB .
Håller med, kroppen riskerar verkligen att totalpajja särskilt om man kör tungt både i böj och mark. Klarat personligen max av att köra tung mark en gång och lätt en gång i veckan och samtidigt en tung ben eller en lätt ben med mer volym. Köra på båda sliter alldeles för hårt för mig och klarar det max under en månad
Tja idag blev det ett militärpress pass samt ett PB. Gött som fan!
Så här såg huvudseten ut för militärpressar
Uppvärmning bla bla bla
1 x 112,5 KG (PB)
3 x 3 103 kg
3 eller 4 set x 3 rep 95 kg.
Kändes bra, kände mig stark och fastnade lite på PB lyftet i utlåsningen, när triceps tar över. Då blir det 115 kg nästa gång. Det tror jag kommer gå galant. Åt 7000 kcal igår enligt Chat GPT, så det är säkert därför mitt PB kom idag hehe.
Efteråt blev det lite tricepsrullningar, inget märkvärdigt. Nu ska jag äta köttfärssås med pasta. Gött.
Helt sjukt, snart får du lägga upp videor på dina PB så vi får se. Ser inte något som ens är i närheten på mitt gym (alla lyft inkluderade).
Tack så mycket!
Jag filmar alla min PB, men jag har filmat dem så att jag syns ganska så väl och är inte direkt sugen på att outa mig så här på FB. I så fall får jag filma på ett vis så jag inte syns och klippa filmen, typ ha huva på mig och filma bakifrån.
Edit: Jag tog lite screenshots ifrån filmen på min senaste Militärpress PB och "censurerade" dessa. Jag kan inte censurera filmer, men kom på att bilder är ju lätta att fixa.
Jag filmar alla min PB, men jag har filmat dem så att jag syns ganska så väl och är inte direkt sugen på att outa mig så här på FB. I så fall får jag filma på ett vis så jag inte syns och klippa filmen, typ ha huva på mig och filma bakifrån.
Edit: Jag tog lite screenshots ifrån filmen på min senaste Militärpress PB och "censurerade" dessa. Jag kan inte censurera filmer, men kom på att bilder är ju lätta att fixa.
Hade också gärna sett en film på dina lyft om du kan filma från en vinkel så du inte outar dig. Hade bara varit kul att se dina prestationer.
Får se som sagt. Jag har tänkt om jag tar 140 kg i militärpress så ska jag nog lägga ut det här. Men jag är mån om min integritet, kanske på gränsen till paranoid hehe. Men för nu får bilden räcka som "bevis" att jag tar det jag tar
Idag blev det ett hyffsat marklyftspass. Har inte kört marklyft på ett bra jävla tag nu. Det blev inga supervikter, trots att jag ville testa ett nytt PB, men kände att jag då skulle behöva vila ett par dagar till. Så det blev lite lättare.
Så här såg huvudseten ut för marken!
Uppvärmning bla bla bla
3 x 3 200 kg.
Kändes bra och kontrollerbart. En vikt och volym som jag kände var "lagom" och det kände inte som jag pushade mig själv för hårt, vilket jag tror jag gjort en del i mark i min iver att bli starkare. Tänkte även på som jag aldrig gör i princip, att ha en kontrollerad nedgång av lyftet, i den excentriska fasen tror jag det heter.
Det kändes bra och jag tänkte även på att få med magen i lyftet, så jag inte bara lyfter med länden. Tror min teknik i mark är ganska så dålig, det är mycket Rip and Tear. Tycker jag borde vara starkare än vad jag är, men det tycker jag ju iofs i alla övningar, mycket vill ha mer hehe. Ja ja, det blev inga PB men det ett pass i alla fall.
Avslutade lite med den där höft och rumpövningen, Hip abductor maskinen tror jag den kallas och sen en övning jag inte kört på ett tag, nämligen good morning. Körde lite set på 3 reps på 80 - 90 kg. Bra skit.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!