2024-09-06, 08:29
Medlem
Ska bli intressant att se om fler än jag har dåliga vibbar och erfarenheter av bostadsanpassningen i Västerås och bolaget Anpassningsbyggarna. Min mamma ansökte hos kommunen och blev direkt hänvisad till företaget anpassningsbyggarna. Bara det verkar sjukt korrupt. ingen valfrihet? Ska det var så? Mamma fick dålig service, dåligt utfört arbete, och dåligt bemötande. jag blev mycket misstänksam. Fakturan gick till kommunen, men jag har kollat på den och prislappen för några en spisvakt och trösklar är så saltade att inget annat än korruption kan förklara det. Chefen på bolaget heter Tomas Berg och direkt får man tankar på Think Pink när man ser nunan. Googlade lite på bostadsanpassning och jag ser ju fler missförhållanden i landet. Skriv gärna om ni har mera om detta bolag och Västerås. Allt jag sett är att det luktar korruption.
Citera
2024-09-06, 08:33
Medlem
Flurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigDonk
Ska bli intressant att se om fler än jag har dåliga vibbar och erfarenheter av bostadsanpassningen i Västerås och bolaget Anpassningsbyggarna. Min mamma ansökte hos kommunen och blev direkt hänvisad till företaget anpassningsbyggarna. Bara det verkar sjukt korrupt. ingen valfrihet? Ska det var så? Mamma fick dålig service, dåligt utfört arbete, och dåligt bemötande. jag blev mycket misstänksam. Fakturan gick till kommunen, men jag har kollat på den och prislappen för några en spisvakt och trösklar är så saltade att inget annat än korruption kan förklara det. Chefen på bolaget heter Tomas Berg och direkt får man tankar på Think Pink när man ser nunan. Googlade lite på bostadsanpassning och jag ser ju fler missförhållanden i landet. Skriv gärna om ni har mera om detta bolag och Västerås. Allt jag sett är att det luktar korruption.

Har ingen erfarenhet av detta företaget, men när vi har gjort anpassningar i huset har varje jobb gått ut på upphandling. Så det har varit olika företag var gång. Så är det något lurt där så är det ju kommunen som gör fel.
Citera
2024-09-06, 08:42
Medlem
GregerMedeltids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flurp
Har ingen erfarenhet av detta företaget, men när vi har gjort anpassningar i huset har varje jobb gått ut på upphandling. Så det har varit olika företag var gång. Så är det något lurt där så är det ju kommunen som gör fel.

Nu är jag långt ifrån expert på ämnet, men jag vet att det finns gränser för när en upphandling krävs. Att byta några trösklar och montera en spisvakt kan mycket väl komma under gränsen. Det skulle kännas orimligt att göra en upphandling för varje dussinjobb som behöver utföras i offentlig sektor. Är det inte så att man förhandlar någon form av ramavtal för en viss tid, och att upphandlingen rör själva ramavtalet?
Citera
2024-09-06, 09:06
Medlem
Flurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregerMedeltid
Nu är jag långt ifrån expert på ämnet, men jag vet att det finns gränser för när en upphandling krävs. Att byta några trösklar och montera en spisvakt kan mycket väl komma under gränsen. Det skulle kännas orimligt att göra en upphandling för varje dussinjobb som behöver utföras i offentlig sektor. Är det inte så att man förhandlar någon form av ramavtal för en viss tid, och att upphandlingen rör själva ramavtalet?

Kan ligga något i det, våra har vart lite större/kombinerade grejer. Där hantverkarna vart ett par dagar på plats.
Citera
2024-09-06, 12:14
Medlem
Nicke08s avatar
Citat:
... Allt jag sett är att det luktar korruption.
556806-3761
Anpassningsbyggarna Sverige AB
C/O BENNSTRÖMS SOLSKYDD AB, GJUTJÄRNSGATAN 1, 721 33 VÄSTERÅS

Ansökan om betalningsföreläggande
Datum ........Belopp .........................Fordringsägare Handl. myndighet
2024-08-29 2 775 .........................Abax Sweden AB
2024-01-02 107 912 Ansökan avskriven ..Aros Industri & Bostadsventilation A
2023-06-13 724 ........Ansökan avskriven Tele2 Sverige AB
2023-06-12 180 ........Ansökan avskriven Handels- & Jurist Inkasso
2022-11-03 1 125 Ansökan avskriven Conrad Elektronik Norden AB
Summa 112 716

Datum ........Belopp Anmärkningstyp Fordringsägare Handl. myndighet
2023-08-22 1 341 Restf. Fordonsskatt
2023-08-22 5 077 Restf. Fordonsskatt
2023-05-23 1 549 Restf. Fordonsskatt
Summa 7 967

Varningssignaler

Datum ..........Information
2023-10-11 Någon i styrelsen eller VD har betalningsanmärkningar

Plus: ett nytt bolag bildat med liknande namn.
Citera
2024-09-06, 12:19
Medlem
Citat:

Visst är det korruption om man saltat räkningen till kommunen. I vanliga fall så bryr sig ingen eftersom den som fått något reparerat/anpassat via skattepengar inte bryr sig. Den som sitter på kommunen och bearbetar fakturan bryr sig inte, de som tar besluten bryr sig inte utan ser möjligheterna att salta räkningar.

Nu vet jag inte hur allvarligt detta fall som nämns är för jag har ingen koll på vad som borde vara ett korrekt pris. Allt detta gör ju att korruptionen isåfall har fritt fram.
Citera
2024-09-06, 18:17
Medlem
Verkar vara mycket här som man kan ta på! Fortsätt kom in med vad ni vet. Kollade mera på ägaren och här finns det mycket att vara tveksam till. Men ni i busken vet mest.
Citera
2024-09-06, 19:36
Medlem
Tja om du är så missnöjd kom till mig och berätta. Det du skriver är helt galet. Prata med chefen på kommunen.. då kan du få rätt svar….
Citera
2024-09-10, 17:49
Medlem
Vem kommer till vem? Med vad? Uppmnar mina vänner i busken som säkert vet mycket att ge sig tillkänna för här finns det saker. Jag luktar mig till korrumption.
Citera
2024-09-18, 11:22
Medlem
Vad blev summan? Jag har använt det företaget. De fanns på en lista som kommunen hade. Jag hade dock valfrihet att välja själv. Dock föll företaget mig i smaken utifrån bemötande och den erfarenhet jag själv upplevde att de hade. Jag fick Spisvakt, lås och vad i sig kan betraktas som enkla anpassningar. Vad de skulle kostat att utföra arbetet hos olika firmor har jag själv inte kollat. Jag kunde även välja att betala fakturan själv. Eller med hjälp av kommunen. Jag valde att ta hjälp av kommunen så slapp jag själv hantera det. Jag uppgav även vilken summa jag blivit beviljad för företaget och av nyfikenhet kollade jag vad fakturan landade på. Vilket var 100 kronor mindre än beviljat belopp. Kanske var det saltat eller ej.

På vilket sätt upplevde du att bemötandet var dåligt? Hade du kollat offerter hos andra företag innan? Som då tog mindre? Vilken kommun är det du bor i?
Citera
2024-09-19, 15:59
Medlem
BigDonk! Vad betyder det när du skriver ”i busken?
Citera
2024-09-19, 15:59
Medlem
Citat:
Vem kommer till vem? Med vad? Uppmnar mina vänner i busken som säkert vet mycket att ge sig tillkänna för här finns det saker. Jag luktar mig till korrumption.

Busken??
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in