2026-09-15, 13:41
Medlem
Sommaren -22 flög jag och en kollega från London till Nice och jag hamnade bredvid en trevlig kvinna. Vi småpratade ett par minuter om att planet var försenat pga någonting med toaletten. Hon var nyfiken på Sverige och dess väder på vintern(?).

Min kollega (som satt ett par rader längre bak) informerade mig efter avstigning att jag suttit bredvid Hellen Mirren - skådespelerskan.

Det som möjligtvis var udda var att vi satt i ekonomi.
Citera
2026-09-15, 16:59
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
London The Embankment? Central gräsmatta där det samlas folk på sommaren i alla fall
tror nära themsen - kille med classic mustang - tog ett snack ovanlig bil är i england - ja.

Antar den är dyr att ha - har du råd - ja jag är med i ett band - vilket då?

Mott the Hoople - nu vet jag inte vem av dom det var o jag har aldrig gillat deras musik tror
jag - uppfattat den som hårdrock som jag inte är förtjust i. Ni andra kanske vet vem

Två bilhistorier från London - såg paddbuick rivieran med boattail - fan vilken stoor corvette tänkte
jag och mitt livs enda japanska bil.

Nissan President med V8 - japanska ambassaden i London

Vilka år var detta?
Citera
2026-09-16, 00:38
Medlem
JohanLiljegrens avatar
För en väldans massa år sedan hamnade jag vid ett större bord på krogen, där massor med personer satt och diskuterade jobbrelaterade grejer. Vid samma bord satt Fyr Thorvald och vi utväxlade några ord. Diskussionen vid bordet intresserade inte honom så mycket, så han bad mig att följa med till ett mindre bord, för enskilt samtal.

Där satt vi och drack öl och diskuterade allt från himmel till jord, innan han bestämde sig för att dra vidare. Väldigt udda händelse att vara med om, minst sagt.
Citera
2026-09-16, 01:08
Medlem
Matadhamsters avatar
Har nämnt det förr. Paolo Roberto vid grönsakerna. Det mer udda var inte så mycket som det otippade med att se honom där utan att han dessutom stod och blängde ogillande på mig. Kan garantera att vi absolut inte känner varandra eller på minsta vis skulle vara bekanta men han såg ut som om jag förstört hela hans dag av att bara dyka upp inför honom. Jävla skum karl. Blev inte nå förvånad att han åkte fast för prostitutionsköp då han knappast gav mig intrycket av att ha en trevlig kvinnosyn med den attityden han visade mig. Trots allt var vi varandra helt okända.

Senaste var inte direkt något möte då karln knappast la märke till mig men jag klev ut ur en port och fick syn på Ulf Kristersson där utanför. Nja, mitt sällskap påpekade nog allt att det var han innan jag uppmärksammade honom och hans sällskap. Måste ha varit SÄPO (sällskapet) men ja några civilt klädda män, men lite filmkänsla över det vill jag dra mig till minnes att det var. Eller så minns jag fel och det bara var några journalister.

Paolo vid grönsakerna var dock en mer bisarr grej. Vilken aversion han såg på mig med.

Googlade. Vettefan. Minns inte alls en enda polis. Minns inte ens att det var snö den dagen jag såg Ulf promenera förbi men på klippet jag fick fram är det både poliser med västar samt snö överallt.
La kanske inte det så mycket på minnet
Helt sjukt att jag minns bilen som syns i ett klipp, men inte poliserna. Måste ha varit andra människor omkring bilen först då som jag blandar in fel som civilare. Galet! Det betydde iofs inte mycket för mig men man tycker att man borde erinra sig saker bättre och iallafall ha hyfsat minne av en massa poliser i lysande västar. Men nej då. Min hjärna programmerad att se "civilare" utan att jag ens är kriminell, har ändå något snett i huvudet där jag feltolkar random folk ibland som civilklädda. Än mer intressant då jag aldrig skulle tänka tanken om en riktig sådan spontant pratade med mig eller mötte mig i ett trapphus.

Iallafall så var det en oväntad syn för mig att se Ulf knalla förbi. Med eller utan en mängd poliser.
Senast redigerad av Matadhamster 2026-09-16 kl. 01:30.
Citera
2026-09-16, 06:44
Medlem
Knotknets avatar
Johan Rabaeus gled in på mitt jobb i ett avlägset industriområden för en massa herrans år sedan iförd fräsiga solglajer och ville köpa Europapallar som vi tyvärr inte kunde hjälpa till med.

Den legendariska porrstjärnan Märtha frågade om vägen till någonstans som jag inte minns utanför Kulturhuset på 90-talet.
Citera
2026-09-16, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet

Den legendariska porrstjärnan Märtha frågade om vägen till någonstans som jag inte minns utanför Kulturhuset på 90-talet.
Märta i Mönsterås?
Citera
2026-09-16, 09:19
Medlem
Hamnade bredvid Izabella Scorupco på ett dansgolv i Visby en höst på 90-talet. Tyckte på den tiden att hon var Sveriges sexigaste tjej. Hon var där med Häckner. Dom var väl på gotland och spelade in Petri tårar misstänker jag. Och dom var ute och roade sig.
Jag fantiserade en del om hennes rumpa efter den kvällen.
https://youtu.be/z0zO_OlIBBM?si=p2s4vVn-9U11DG6y
Senast redigerad av Snickartasken 2026-09-16 kl. 09:23.
Citera
2026-09-16, 17:43
Medlem
Knotknets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Collectcall
Märta i Mönsterås?
Exakt hon. Orkade inte kåta mig med henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in