2025-01-19, 15:00
Medlem
Jultrollets avatar
Många hårvårdsprodukter är också parfymerade med kokosdoft. Fick en leave-in kräm hos frissan som för all del är bra, men som jag drar mig för att använda då den luktar kväljande starkt av kokos till dess att håret är torrt. Ligger kvar lite doft sedan också men då går det att stå ut med den.
Citera
2025-01-19, 15:03
Medlem
Jag älskar sådana dofter ni på Flashback verkar ogilla iallafall
Citera
2025-02-08, 08:15
Medlem
Glorkass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liten.igelkott
Jag hatar den med. Hatar allt som smakar eller luktar kokos.

Ja, det är ett elände. Otroligt vanligt bland unga tjejer idag.

Och som sagt, jag är inte ens särskilt känslig för lukt, har ganska dåligt luktsinne. Men den där stanken bryter igenom allt.

Det fanns en tid då tonårsparfym luktade gott, men nu verkar det vara kokosfett för hela slanten.
Citera
2025-02-08, 18:17
Medlem
liten.igelkotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glorkas
Ja, det är ett elände. Otroligt vanligt bland unga tjejer idag.

Och som sagt, jag är inte ens särskilt känslig för lukt, har ganska dåligt luktsinne. Men den där stanken bryter igenom allt.

Det fanns en tid då tonårsparfym luktade gott, men nu verkar det vara kokosfett för hela slanten.

Det här tyvärr varit vanligt länge. Framförallt i schampon och tvålar. Jag är 30+ och eländet fanns där redan när jag var i 20 årsåldern känns det som. Kokos är för jävligt.

Den ända alkoholen jag vägrar är malibu. Död år kokos!!
Citera
2026-09-17, 08:34
Medlem
Glorkass avatar
Trenden verkar inte ge med sig, tvärtom.

Går knappt att åka buss längre utan att känna den där söta, kväljande stanken av kokos.

Tycker kvinnorna att det luktar gott, inser de inte hur stark den här lukten är?
Citera
2026-09-17, 08:36
Medlem
Glorkass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirror-Shard

Jag tror att det handlar om att det luktar så intensivt.

Jag tror du är nåt på spåret här.
De är så osäkra och avskärmade från verkligheten att de helst tar nåt som totalt tar över lukten och sitter i hela dagen för att inte riskera att lukta människa.
Citera
2026-09-17, 13:38
Medlem
RGB-belysnings avatar
Tycker inte heller om kokosparfym. Värsta var när jag gick in i hissen och någon hade badat i kokosparfym. Var en ren plåga.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in