2024-09-05, 09:01
Medlem
Glorkass avatar
Jag har ett ganska svagt luktsinne och därför stör jag mig sällan på dofter ute på stan.

Men på senare tid har jag i kollektivtrafiken märkt en stark, sötaktig kokosparfym som vissa kvinnor använder. Det luktar kokosfett helt enkelt, extremt starkt dessutom.

Först trodde jag att det främst var en grej bland invandrare men nej, även svenska kvinnor kör med detta.

Idag på morgonen hamnade jag bredvid unga kvinnor med kokos BÅDE på bussen och tunnelbanan!

Så vad är grejen? Varför är det populärt att STINKA ute bland folk?
Citera
2024-09-05, 09:06
Medlem
PyjamasXLs avatar
Ahaa, så det är parfym som luktar så numera. Jag trodde att det var sådan där kokos-sololja som man smorde in sig med förr i tiden för att bli brunare i solen.
Citera
2024-09-05, 09:12
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PyjamasXL
Ahaa, så det är parfym som luktar så numera. Jag trodde att det var sådan där kokos-sololja som man smorde in sig med förr i tiden för att bli brunare i solen.

Hawaiian Tropic!
Solkräm på 80-talet.
Var också det första jag tänkte på.
Citera
2024-09-05, 09:12
Medlem
Glorkass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PyjamasXL

Möjligt att du har rätt, det kanske inte är en parfym. Frågan kvarstår, varför vill man gå runt och stinka kokosnöt?
Citera
2024-09-05, 09:16
Medlem
Pippipipparpippins avatar
De som luktar kokos stör jag mig inte så mycket på. Men någon populär parfym luktar så som det flytande penicilinet gjorde som man fick som barn
Fy fan vad illa jag mår av det. Det är som att lukten klättrar direkt upp i frontalloben och exploderar och ger en jävla huvidvärk.
Citera
2024-09-05, 09:34
Medlem
Creed Virgin island water luktar kokos, väldigt nice parfym.
Citera
2024-09-05, 10:25
Medlem
Jag gillar cocosparfym. Bästa är om det är i bakgrunden av svartpeppar, vanilj Lavendel. Man får sommarvibbar att man är i tropikerna.

Du kanske helt enkelt gillar lite mer kryddigt som anpassat till den kalla delen av året och inte sommarparfym?
Citera
2024-09-05, 10:57
Medlem
Det parfymer som är inne nu för tiden är alla väldigt sötsliskiga.
Kan bara herrparfymer. Men moderna sommar parfymer som Paco Rabanne Invictus, JPG le beau m.m är alla söta.
För vintern är det poppis med sötsliskig vanilj som Stronger with you, JPG ultramale, Azzaro most wanted m.m
Citera
2024-09-05, 11:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Glorkas
Möjligt att du har rätt, det kanske inte är en parfym. Frågan kvarstår, varför vill man gå runt och stinka kokosnöt?
Kokoshandkräm verkar vara populärt och det doftar lite.
Citera
2024-09-05, 20:56
Medlem
Nivea har en väldigt populär kroppslotion med kokosdoft. Säljs bla på Normal, Nivea coconut and Monoi oil. Pratas mycket om den.
Citera
2024-09-06, 01:15
Bannlyst
Luktar gott
Citera
2024-09-06, 15:11
Medlem
Pungsvings avatar
Man är rädd för att lukta människa. Vänstern håller på med parfym. De har sämst sexliv av alla och är alltid deprimmerade. De hjärntvättar varandra och sig själva.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in