2024-09-05, 10:18
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShonoZ
En struntsumma för de allra flesta.
För mig ett skämt.

Skensänkning. Vi betalar tillbaka det via någon annan skatt eller avgift.
El-avgiterna ska ju chockhöjas, så: ja.
Citera
2024-09-05, 10:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IngetNick2
"Det innebär 216 kronor mer i plånboken varje månad." Woow, så knappt 2 pizzor. I utbyte mot vansinnigt försämrad akassa och sjukförsäkring. Ibland undrar jag om SDs väljare lider av stockholmssyndrom. Inse, SD är marionetter till Svenskt Näringsliv.

Flytta till Stockholm stad här rövknullar politiker folket med chockhöjning av kommunalskatten.

Jättebra att skatten så sänks, särskilt med på isk pengar. Nu kan även Andersson med kepsen spara slant på börsen.
Citera
2024-09-05, 10:27
Medlem
ManicToos avatar
Väldigt osexigt beslut som ingen tror betyder något. Tills man ser att det blir ytterligare 500 kr över varje månad om man har ett arbete. Vilket motiverar till mer arbete. Vilket är bra för hela Sverige.

När skattesänkningarna kördes igång 2006 av Reinfeldt så steg skatteinkomsterna oavbrutet. Googla Lafferkurvan om du inte förstår varför.
Citera
2024-09-05, 10:28
Medlem
ManicToos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
El-avgiterna ska ju chockhöjas, så: ja.
Om det är så blir det ju en omfördelning av pengar från de som använder mycket el till de som jobbar mycket. Det är väl ändå en bra hållbar strategi på landsnivå.
Citera
2024-09-05, 10:28
Medlem
Citat:
"Det innebär 216 kronor mer i plånboken varje månad." Woow, så knappt 2 pizzor. I utbyte mot vansinnigt försämrad akassa och sjukförsäkring. Ibland undrar jag om SDs väljare lider av stockholmssyndrom. Inse, SD är marionetter till Svenskt Näringsliv.

Sen ska elen bli dyrare också på grund av den europeiska marknaden....
Citera
2024-09-05, 10:31
Medlem
När sossarna sänker skatten är rubrikerna i media:

”Så mycket mer får du i plånboken”
”Barnfamiljer får utdrygadkassa”

När högern sänker skatten så är det bara massa gnäll att det är knappt 2000kr och att det är onödigt.

Haha asså vänstern är sånna jävla 5åringar
Citera
2024-09-05, 10:32
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Regeringen tillsammans med Sverigedemokraterna? Varför skriver de så, alla är väl i Regeringen?

Citat:
Ursprungligen postat av Pippipipparpippin
Ja du.
Jag undrar om målgruppen SDväljare förstår vilken politik de är med och röstar fram.
Det är ju inte bara "ut med invandrarna" politik.
En del av dem verkar ju inte förstå att SD inte regerar och att Åkesson inte är statsminister (”han fick ju flest röster”) så att begära att de ska förstå politiska konsekvenser är nog lite för mycket begärt.
Citera
2024-09-05, 10:34
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Nu som gnäller på skattesänkningen får väl då se till att öka på era löner och tjäna mer eller skippa två pizzor till i månaden och då ha 400kr över.
Hade vi haft en S-regering hade det blivit höjd skatt och mer bidrag till våra invandrare. Hade det varit bättre?
Citera
2024-09-05, 10:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Nu som gnäller på skattesänkningen får väl då se till att öka på era löner och tjäna mer eller skippa två pizzor till i månaden och då ha 400kr över.
Hade vi haft en S-regering hade det blivit höjd skatt och mer bidrag till våra invandrare. Hade det varit bättre?

Plus 1% av BNP hade skickas till Hamas i deras kamp emot isreal. Enda sossar klara är slösa skattepengar på diktaturens kreatur.
Citera
2024-09-05, 11:00
Medlem
Citat:

Exakt min tanke.
Citera
2024-09-05, 11:03
Medlem
Demokraturdns avatar
Citat:

Det är bara värt det för den som aldrig blir arbetslös. Nyliberalen Oscar Sjöstedt (SD) från Östermalm till exempel.

Timbro ringer snart!
Citera
2024-09-05, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pippipipparpippin
Ja du.
Jag undrar om målgruppen SDväljare förstår vilken politik de är med och röstar fram.
Det är ju inte bara "ut med invandrarna" politik.
SD är kapitalets lakejer och inget för det arbetande folk. Oskar Sjöstedt är ett sänke utan dess like.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in