2024-09-05, 09:30
Medlem
Bra. Staten behöver inte ta mer ifrån en.

Välfärden faller inte med skattesänkningar, man räddar den genom att se på statens utgifter.
Citera
2024-09-05, 09:32
Medlem
Jag blev helt chockad att höra att skatten kommer sänkas. Det där är väl extremt ovanligt. Frågan är om man kommer få mer över nu eller kommer allt annat höjas.
Citera
2024-09-05, 09:34
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippipipparpippin
Ja du.
Jag undrar om målgruppen SDväljare förstår vilken politik de är med och röstar fram.
Det är ju inte bara "ut med invandrarna" politik.
Jo. Det är bara ”ut med blattarna” som spelar någon roll för SDs väljare. Det är bara att titta här på Flashback. Nivån ligger där den ligger och sålänge man kastar ut invandrare så är SDs väljare okej med det mesta. Massövervakning. EU-direktiv. Kasta enorma mängder skattemedel på att godhetssignalera i Ukraina. Polisiär brottsprovokation… Alla dessa förslag har lagts eller röstats igenom av den här regeringen, med stöd av SD. Och folk tycker att det är okej för Fatima och hennes barn blev ju utvisade till Irak.

Boomergenerationen kan inte dö fort nog.
Citera
2024-09-05, 09:35
Moderator
Strix m/94s avatar
Rubriken förtydligad.

Strix/Mod
Citera
2024-09-05, 09:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Allird bra med sänkt skatt på arbete. Kan alltid vara mer men många bäckar små....

Många bäckar små efter 20% inflation.
Citera
2024-09-05, 09:41
Medlem
Bra beslut, dock för lågt. Men är iallafall ett steg i rätt riktning.

Man måste väl ändå säga att denna regering har ändå gjort saker som påverkat en positiv?

Sänkt bränslepriserna, tar bort flygskatt och nu detta. Positiva effekter för vanliga svenssons.
Citera
2024-09-05, 09:44
Medlem
Bra beslut. Ännu bättre beslut är detta med att sänka skatten på ISK. Det ska löna sig att arbeta och att vara sparsam.
Citera
2024-09-05, 09:48
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Höjd skatt är inte per automatik detsamma som högre skatteinkomster. Österåkers kommun med 29% skatt har mkt högre skatteinkomster per invånare än Falun med 34% skatt.

Att slopa värnskatten har lett till STÖRRE skatteintäkter, inte mindre. Att slopa mer progressivitet i skattesystemet hade kostat noll kronor.

Men det är klart, alla misslyckade bittra människor accepterar inte detta.

Mer pengar i statskassan blir inte mindre pengar i statskassan. Mer pengar betyder däremot inte att pengarna gör mer nytta. Det är såklart en aspekt.

Möjligen bitter för jag prioriterar landets välfärd, lag och ordning. Att bo i ett land där befolkningen mår bra, skolan fungera, rättsstaten upprätthålls och med en sjukvård man kan känna sig trygg med, det är rikedom. Där hade pengarna gjort skillnad. Ingen direkt skillnad på 200kr i månaden, vilket är ”vinsten” för gemene svensk. Min privata ekonomi går det ingen nöd på.
Citera
2024-09-05, 09:51
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Bra beslut. Ännu bättre beslut är detta med att sänka skatten på ISK. Det ska löna sig att arbeta och att vara sparsam.

ISK sänkningen är mycket bra men taket borde höjts. Folk med egna besparingar ska uppmuntras.
Citera
2024-09-05, 10:03
Medlem
200 kr i månaden... regeringen driver med folket. Hade det varit 2000 kr i månaden hade det varit att stärka köpkraften.
Citera
2024-09-05, 10:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
215 kr för den som tjänar 35 000 kr brutto.

En struntsumma för de allra flesta.
För mig ett skämt.

Skensänkning. Vi betalar tillbaka det via någon annan skatt eller avgift.
Citera
2024-09-05, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
ISK sänkningen är mycket bra men taket borde höjts. Folk med egna besparingar ska uppmuntras.

Höjs tydligen till 300 kkr 2026. Absolut är det så att eget sparande ska uppmuntras.
Ungarna ska få läsa Lyckoslanten* i skolorna.

*Litet av en chock för mig. Såg nu att den fanns kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in