2024-09-05, 08:00
Medlem
diseuses avatar
Rebel Ridge är en ny amerikansk actionthriller. Den handlar om en före detta marinsoldat som färdas i obygden med en påse kontanter. Pengarna ska han ha för att betala sin kusins borgen. Den lokala polisen beslagtar (orättmätigt) pengarna, vilket leder honom till en konfrontation. Rollistan inkluderar bland annat Don Johnson som polischefen. För regin står Jeremy Saulnier, som tidigare gjort bland annat Blue Ruin och Green Room.

https://www.imdb.com/title/tt11301886/

https://www.netflix.com/tudum/rebel-ridge

Trailer (med svenska undertexter): https://youtu.be/9CA8KcHi61c

Premiär på Netflix imorgon bitti.

Vad tror ni? Förväntningar? Förhoppningar? Vad tyckte ni, ni som sett?
Citera
2024-09-05, 08:08
Medlem
Baserat på det du skriver så förväntar jag mig skräp. Finns inget i texten som lockar mig.
Beklagar om det var du som har författat allt.

Med det sagt så kan ju under ske... Ibland kan Don Johnson vara bra, ibland är han skit.

Alla andra bakom och framför duken (tvn) har jag nog aldrig hört talas om. Det kan ju vara nåt positivt också.
Citera
2024-09-05, 09:03
Medlem
Låter lite som början på Rambo.
Går huvudrollsinnehavaren bananas i denna film precis som i Rambo?

Edit:
Suck!
Har sett trailern nu. Naturligtvis en neger som är hjälten o alla skurkpoliser är vita.
Fattas bara att man kastar in en vit snygg tjej som blir påsatt av negern. Då är filmen fulländad.
Senast redigerad av 45Lokar 2024-09-05 kl. 09:07.
Citera
2024-09-05, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Låter lite som början på Rambo.
Går huvudrollsinnehavaren bananas i denna film precis som i Rambo?

Edit:
Suck!
Har sett trailern nu. Naturligtvis en neger som är hjälten o alla skurkpoliser är vita.
Fattas bara att man kastar in en vit snygg tjej som blir påsatt av negern. Då är filmen fulländad.

Well, enligt IMDB-länken så har du Summer McBride, vit, ung. #3 på rolllistan.
Annars har du en "paramedic" långt ner i listan. Kanske en tröst-åktur.

Om inte huvudrollen är gay, då har vi en Mike Simmons. Neger. Eller Ken, chinaman.
Citera
2024-09-05, 10:16
Avstängd
De senaste filmerna som släppts på netflix har vart skit.. så denna följer nog trenden
Citera
2024-09-05, 10:54
Medlem
kyrkstockens avatar
Inget direkt jag gått och väntat på. Men en del halvbra filmer kan vara värda att se. Tex. the instigator jag såg nyss.

Skall ges en chans när kommer.

Tror ingen sett då jag hittade ingen rating på imbd.
Citera
2024-09-05, 11:42
Medlem
drinksareonmes avatar
Ser B ut.
Citera
2024-09-05, 13:08
Medlem
Eponumoss avatar
Don Johnson visste jag inte att jag saknat.
Ska absolut ses.
Citera
2024-09-06, 09:01
Medlem
diseuses avatar
Ute nu:

https://www.netflix.com/rebelridge
Citera
2024-09-07, 10:05
Medlem
drinksareonmes avatar
Var den bra?
Citera
2024-09-07, 20:44
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Var den bra?
Jag tycker det. Jag gillade den. Överlag var den slugt skriven och välregisserad. Jag nämnde tidigare filmer av Jeremy Saulnier i trådstarten. En av dem är Blue Ruin. Det är en film som liksom tar den ”mall” som finns för den här sortens filmer, och sen försöker bryta mot så många av reglerna som möjligt. Det ger den erfarna tittaren en riktig sån där ”WTF?”-känsla. Rebel Ridge hade en del av den sortens okonventionella filmskapande, men var mycket mer mainstream. Jag hade aldrig hört talas om han som spelar huvudrollen förut, men jag tycker han passade som handen i handsken.

För de som får krupp vid blotta tanken av en svart huvudrollsinnehavare är detta helt fel film. Själva grundidén i handlingen (”good guy: svart man, bad guy: korrupta vita snutar”) är tillräckligt för att ge många tittare vad som liknar en allergisk reaktion. För de som inte störs av, eller åtminstone står ut med, den delen av handlingen tycker jag filmen var sevärd.
Citera
2024-09-07, 23:30
Medlem
Väldigt bra film.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem