2025-05-18, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullmonstret
Den stora ökningen av användande av antideprissiv medicin av just denna kohort ger en fingervisning om en sådan sannolikhet.

Därutöver känns det inte osannolikt att de flesta gamla människor hellre är omgivna av en familj, med Man, barn och barnbarn som älskar dem, än helt ensamma utan familj med en eller två katter.

Även om man gör något som genuint känns rätt för stunden, se ner på barn och familj, söka äventyr, ligga runt, "slippa ansvar", "slippa växa upp", satsa på karriär, vara "modern kvinna", kan baksmällan bli brutal när kvinnan i senare år upptäcker att prioriteringarna ofta är annorlunda när man blir äldre.

Är det därför vi har så mycket splittrade familjer i samhället. Med varannan vecka föräldrar och massa skilsmässor? Dessutom klarar kvinnor av ensamhet bättre än män. Dom kvinnor som valt bort familjelivet och barn. Är oftast väldigt nöjda med sina val. Tittar jag på mina två kvinnliga vänner. Har dom ett bättre liv än många kvinnor med barn. Där dom blir utbrända för att mannen hellre ligger i soffan med surfplattan och surar. Än tar hand om sina egna barn. Jag skulle kunna nämna mig själv med. Men då jag är man. Och detta gäller kvinnor så håller vi oss till det

Många kvinnor kommer dessutom ifrån relationer där psykisk/fysisk misshandel, ekonomisk våld och våldtäkt förekommit. Jag kan berätta att dessa inte är speciellt sugna på fler män. Speciellt i högre ålder. Dessutom har forskning fastställt att barnfria är mer lyckliga än dom med barn.

Då återkommer vi till det jag nämnde först i mitt inlägg. Är folk verkligen så jävla nöjda med familjelivet, när det är så mycket varannan vecka upplägg? Ingen vidare reklam.Dessutom kan man vara senil när man blir äldre eller dement. Många äldre som aldrig får besök på ålderdomshem trots familj. Det är inget som man automatiskt undviker bara för att man har familj.

Dessutom lever dessa kvinnor hellre ensamma än ingår i dåliga relationer. En av mina kvinnliga. Är så pass van att ta sig an livet själv och svåra utmaningar och händelser i livet. Att det inte kommer göra någon större skillnad när hon blir äldre. Man måste själv vara den typen av person för att förstå. Kan erkänna att hennes starka mentalitet skrämmer mig lite. Kanske fascinerar. Det är inte vanligt för kvinnor. Men hon mår bättre psykiskt utan man, helt uppenbart. Det är väl det viktigare. Livet är för kort för att vara olycklig.
Citera
2025-05-18, 17:52
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullmonstret
Och det kommer att gå snabbt, det kan vi tacka feminismen för.

Och alla bara följer den slaviskt, att alla kvinnor skall vara "starka självständiga karrirärskvinnor " som bara tänker på sig själva, på beskotnad familj, barn och samhälle.

Förutom att vi mänskligheten kommer att dö ut snart, om inget görs, kommer ensamma medelålders feminist-kvinnor bli en pandemi i sig.

Ingen tillfällighet att antalet ensamma och bittra kattkvinnor ökat lavinartat, och inte minst användandet av anti-deprissiv medicin som också ökat mest bland trasiga medelålderskvinnor som trodde att karriär, feminism, och att kortsiktigt knulla runt var viktigare än att skaffa familj som stabilitet och trygghet på ålderns höst.

Om det där precis beror på feminismen det vet jag inte. Men jag tror att det beror på den här extrema individualismen som vi uppodlar i västvärlden, det gäller nog både män och kvinnor. Utlänningarna som exempelvis folk från mellanöstern och araber har starka familjeband, de har något som de tror på och ställer upp för varandra och skaffar avkomma. Vi själva saknar värderingar. Klart att de kommer att vinna evolutionens tävling till slut.
Citera
2025-05-18, 18:02
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blueintime
Anitha Clemence blir äcklad över innehållet på porrsidor 17 maj på Aftonbladet, kanske inte alla med de flesta. Det är nog så att porren på Internet visat hur sexualiteten verkligen är. Inte alltid så tjusig. men även i ett kärleksfullt förhållande går kuken in och ut, i skötet, munnen, analen. Män över 50 är porrskadade påstår hon. Knappast, det är så att så har alltid sex varit mellan människor, som i porren. Inte behövde Vikingarna porr när dom for fram och våldtog och mördade. Det är snarare Anitha Clemence som är är den skadade i psyket, inte de hon kallar porrskadade. Att hon äcklas över andra människors sexualitet är skandalöst. Alla måste vara som hon sexuellt annars är det fel på dom andra som har sex på sitt sätt

Jo det är väl samma Anitha Clemence som var upprörd över porren för att hon nu i äldre medelålder inte får den romantik hon vill ha längre.
Citera
2025-05-18, 21:30
Medlem
Porren är överallt – vad hände med romantiken?
Anitha Clemence: Män över 50 är porrskadade

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/4Bwzb6/anitha-clemence-porren-ar-overallt-vad-hande-med-romantiken
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in