2025-11-25, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1.lysergic
Inne på samma spår här, vad ska man kryssa o bland valen?
Efter att ha inlett en begäran om borttagning, står det:

Här väljer jag ju Personliga uppgifter ingår i innehållet, då det känns närmast.

Sen får man välja vilka uppgifter som ska ta bort, men antar att det är här som det blir make it or break it ifall begäran går igenom? Vad ska man välja?

Någon som lyckats med att få bort sina lexbase-länkar ifrån Google Sök på senare tid som kan dela med sig av hur dom gjorde?
Jag har föga vetskap om hur man får bort Lexbase-länkar från Google Sök, men jag känner till en man som fått Lexbase att ta bort allt innehåll om mannen i fråga.
Kanske är han vänlig och berättar hur han gjorde, om någon frågar honom?
Citat:
Ursprungligen postat av Havererad
Något märkligt har hänt - Per-Inge Krafman är borta från Lexbase!

Efter att ha läst inlägg här på Flashback, där de skriver att Per-Inge hänvisar till att folk som kommunicerar med honom har "läst på Flashback", så tänker jag att han läst i denna tråd om att han fanns på Lexbase och då på något sätt tagit bort sig från Lexbase.

Jag tycker mig ha läst i andra trådar att det närmast är omöjligt att ta sig ut Lexbase om man hamnat där. Jag kanske missminner mig, men jag tycker mig minnas att många klagat på att Lexbase inte tar bort dem.

Jag tror att äldre domar kan bli borttagna från Lexbase om de sorteras bort i den aktuella domstolen av ålder, men det var endast någon ensataka av domarna på Lexbase med Per-Inge som var så pass gamla. Vad kan ha använt för argumentering för att komma bort från Lexbase, många här på Flashback skulle vara hjälpta av Per-Inges argument?

Här skulle Per-Inge kunna göra en föredömlig insats till skillnad för de gärningar han tar upp i domstolar som absolut är i gråzonen av vad gemene man tycker är ett ärligt handlande.

Domarna som fanns på Lexbase, men inte finns längre:
Mora Tingsrätt, mål nr. T 75-11
Helsingborgs Tingsrätt, mål nr. T 7326-20
Kristianstads Tingsrätt, mål nr. FT 3032-21
Uppsala Tingsrätt, mål nr. T 2794-22
Citera
2025-11-30, 15:46
Medlem
Vitiss avatar
Merinfos sida funkar inte.
Det står:
Oops, sidan du söker är inte tillgänglig!
Citera
2025-12-01, 19:26
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Merinfos sida funkar inte.
Det står:
Oops, sidan du söker är inte tillgänglig!
Den är uppe nu.
Citera
2025-12-01, 19:31
Medlem
maigolds avatar
Angående merinfos borttagningslänk: Den är inte uppe, jag provade precis. Fick samma felmeddelande som tidigare skribent.
Senast redigerad av maigold 2025-12-01 kl. 19:33. Anledning: skulle vara ett svar på en annan kommentar, förtydligar
Citera
2025-12-02, 10:40
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maigold
Angående merinfos borttagningslänk: Den är inte uppe, jag provade precis. Fick samma felmeddelande som tidigare skribent.
Merinfos sida är uppe. Det var det jag svarade på. Det är möjligt att deras borttagningslänk inte fungerar men det var inte det personen jag svarade skrev.
Citera
2025-12-10, 22:10
Medlem
Hur lång tid tog det innan det funkade att be mrkoll/birthday att ta bort?

Jag skrev exakt som guiden sa.

Inte hänt något, inget svar och jag skickade för en månad sedan.
Citera
2025-12-13, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deusvult1
Hur lång tid tog det innan det funkade att be mrkoll/birthday att ta bort?

Jag skrev exakt som guiden sa.

Inte hänt något, inget svar och jag skickade för en månad sedan.
då anmäler du helt enkelt birthday till IMY, står på deras hemsida hur man gör sedan mailar du kopian du får av IMY till birthday och förklara läget.

Mrkoll har redan IMY en större granskning emot så ingen ide anmäla, men maila dem igen och fråga vad som händer och om de är villiga följa artikel 17
Citera
2025-12-13, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blessed81
då anmäler du helt enkelt birthday till IMY, står på deras hemsida hur man gör sedan mailar du kopian du får av IMY till birthday och förklara läget.

Mrkoll har redan IMY en större granskning emot så ingen ide anmäla, men maila dem igen och fråga vad som händer och om de är villiga följa artikel 17

Förlåt jag skrev fel. Det va upplysning som inte har raderat. Birthday är borta.

Men ok!
Citera
2025-12-13, 10:02
Medlem
Citat:
Förlåt jag skrev fel. Det va upplysning som inte har raderat. Birthday är borta.

Men ok!
upplysning är under en större granskning med
Citera
2025-12-13, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blessed81
upplysning är under en större granskning med

Vad har dom för anledning till att strunta i ens önskemål, vad tjänar dom på det? Eller fittar dom sig bara?

Ja menar dom allra flesta kommer aldrig be om detta, vi är väl bara några få i jämförelse som vill ha bort sina uppgifter.
Citera
2025-12-13, 14:38
Medlem
Citat:
Vad har dom för anledning till att strunta i ens önskemål, vad tjänar dom på det? Eller fittar dom sig bara?

Ja menar dom allra flesta kommer aldrig be om detta, vi är väl bara några få i jämförelse som vill ha bort sina uppgifter.
jag jobbar inte där och kan således inte sva på något av det där som du säkert förstår
Citera
2025-12-16, 21:59
Medlem
MyJustices avatar
Det är jätteknasigt att vem som helst kan få reda på vart folk bor
med vilken dörr våning och lghhets nummer
Det är ett Paradis för stalkers och inbrottstjuvar
Känns helt avigt att vi inte har fått en lag som förbjuder att sån infprmation kan få läggas ut
samma gäller bilregistert
där kan man oxå få reda på adresser
som en walktrough för kriminella
Det måste ändras på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här