Citat:
Jag har föga vetskap om hur man får bort Lexbase-länkar från Google Sök, men jag känner till en man som fått Lexbase att ta bort allt innehåll om mannen i fråga.
Inne på samma spår här, vad ska man kryssa o bland valen?
Efter att ha inlett en begäran om borttagning, står det:
Här väljer jag ju Personliga uppgifter ingår i innehållet, då det känns närmast.
Sen får man välja vilka uppgifter som ska ta bort, men antar att det är här som det blir make it or break it ifall begäran går igenom? Vad ska man välja?
Någon som lyckats med att få bort sina lexbase-länkar ifrån Google Sök på senare tid som kan dela med sig av hur dom gjorde?
Efter att ha inlett en begäran om borttagning, står det:
Varför begär du borttagning av personligt innehåll från Google Sök? *
- Nakenhet eller sexuellt material ingår i innehållet
- Personliga uppgifter ingår i innehållet
- Innehållet finns på en webbplats som kräver betalt för borttagningen
- Innehållet visar en person under 18 år
Sen får man välja vilka uppgifter som ska ta bort, men antar att det är här som det blir make it or break it ifall begäran går igenom? Vad ska man välja?
Välj de personliga uppgifter som du vill ska tas bort från Googles sökresultat:
- Adress, telefonnummer och/eller e-postadress
- Konfidentiella statliga id-nummer (t.ex. personnummer eller organisationsnummer, folkbokföringsnummer eller medborgarlegitimation)
- Bankkonto- eller kreditkortsnummer
- Bilder på en handskriven namnteckning eller ett id-dokument
- Mycket privata, skyddade och officiella handlingar (t.ex. journaler)
- Konfidentiella inloggningsuppgifter
- Andra personliga uppgifter
Någon som lyckats med att få bort sina lexbase-länkar ifrån Google Sök på senare tid som kan dela med sig av hur dom gjorde?
Kanske är han vänlig och berättar hur han gjorde, om någon frågar honom?
Citat:
Något märkligt har hänt - Per-Inge Krafman är borta från Lexbase!
Efter att ha läst inlägg här på Flashback, där de skriver att Per-Inge hänvisar till att folk som kommunicerar med honom har "läst på Flashback", så tänker jag att han läst i denna tråd om att han fanns på Lexbase och då på något sätt tagit bort sig från Lexbase.
Jag tycker mig ha läst i andra trådar att det närmast är omöjligt att ta sig ut Lexbase om man hamnat där. Jag kanske missminner mig, men jag tycker mig minnas att många klagat på att Lexbase inte tar bort dem.
Jag tror att äldre domar kan bli borttagna från Lexbase om de sorteras bort i den aktuella domstolen av ålder, men det var endast någon ensataka av domarna på Lexbase med Per-Inge som var så pass gamla. Vad kan ha använt för argumentering för att komma bort från Lexbase, många här på Flashback skulle vara hjälpta av Per-Inges argument?
Här skulle Per-Inge kunna göra en föredömlig insats till skillnad för de gärningar han tar upp i domstolar som absolut är i gråzonen av vad gemene man tycker är ett ärligt handlande.
Domarna som fanns på Lexbase, men inte finns längre:
Mora Tingsrätt, mål nr. T 75-11
Helsingborgs Tingsrätt, mål nr. T 7326-20
Kristianstads Tingsrätt, mål nr. FT 3032-21
Uppsala Tingsrätt, mål nr. T 2794-22
Efter att ha läst inlägg här på Flashback, där de skriver att Per-Inge hänvisar till att folk som kommunicerar med honom har "läst på Flashback", så tänker jag att han läst i denna tråd om att han fanns på Lexbase och då på något sätt tagit bort sig från Lexbase.
Jag tycker mig ha läst i andra trådar att det närmast är omöjligt att ta sig ut Lexbase om man hamnat där. Jag kanske missminner mig, men jag tycker mig minnas att många klagat på att Lexbase inte tar bort dem.
Jag tror att äldre domar kan bli borttagna från Lexbase om de sorteras bort i den aktuella domstolen av ålder, men det var endast någon ensataka av domarna på Lexbase med Per-Inge som var så pass gamla. Vad kan ha använt för argumentering för att komma bort från Lexbase, många här på Flashback skulle vara hjälpta av Per-Inges argument?
Här skulle Per-Inge kunna göra en föredömlig insats till skillnad för de gärningar han tar upp i domstolar som absolut är i gråzonen av vad gemene man tycker är ett ärligt handlande.
Domarna som fanns på Lexbase, men inte finns längre:
Mora Tingsrätt, mål nr. T 75-11
Helsingborgs Tingsrätt, mål nr. T 7326-20
Kristianstads Tingsrätt, mål nr. FT 3032-21
Uppsala Tingsrätt, mål nr. T 2794-22