2024-09-07, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spelaringenroll1
Det är som American History X.

Förutom att det är inte likt American History X på något sätt..
Citera
2024-09-07, 19:22
Medlem
HeathSlocums avatar
Huddinge kommuns arbete för att få stopp på det ger jag inte mycket för. För några år sedan hölls ett möte med polis och just kommunens soctanter, på just Trångsundskolan, med anledning av att det börjat förekomma mer frekvent drogförsäljning vid pendeltågsstationen. Dvs gängen började etablera verksamhet i ett område som annars varit förhållandevis lugnt i jämförelse med många andra runt om stan.
På mötet berättade man om sitt utmärkta "proaktiva" arbete - så fort man blev varse om att det hade börjat förekomma problem i Trångsund också, då skulle man se till att närvara där emellanåt... Vilket man inte gjort tidigare, då man prioriterat områden som hade problem...(?) Att dyka upp när det är för sent är väl snarare reaktivt, motsatsen till proaktivt. Proaktivt hade varit näst intill besvärande synlighet redan innan problemen började, så att de som ställer till dem inte i godan ro kunnat etablera sig i området.

Man kan heller inte låta bli att tycka synd om föräldrar som köper hus för flera miljoner i Trångsund ned mot Drevviken och så ska barnen, som får gångavstånd till skolan, behöva gå tillsammans med barn som bussas och skjutsas dit från Skogås. Det gick som det gick dessvärre.
Citera
2024-09-07, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TOMATJI104
Inte illa pinkat skinnsoffa bordet fullt .ed snask
massa kids å bostadsrätt GM Ali Baba skall då vara 19-20 år idag vid den åldern hade jag redan gått ut gymnasiet.

Tänk om de suttit på golvet istället, hade väl setts som tecken på att de inte passar in. Kan man se på en bild hur äkta en soffa är? Förstod inte vilken Ali Baba du menade, står ju GM, men stämmer inte.
Citera
2024-09-07, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valkyrian1
Jag tänker inte gå i polemik om sakernas tillstånd, men vi måste söka alla vägar för att förbättra sakernas tillstånd här och nu.
Visst förstår jag att skolledningen/rektor/kommun inte kan lastas till svars för allt barnen gör i skolan.
Men nämnda har fullt ansvar för barn under skoltid. Sedan är det ju klart att rektor kanske inte fullt ut kan lastas just för denna händelse.
Men som det redan sagts var det tydligen tjafs mellan dessa två elever så är jag inte säker pä att tidigare shismer rätts ut ordentligt.
I så fall hade vi inte haft denna skjutning.

Det tar minst 10 år för att ny lagstiftning skall få effekt fullt ut. Och då är säkert mgm redan svensk medborgar, om han inte är det i detta nu...

Av egen erfarenhet vet jag att all framtid börjar i skolan. Sedan ska det naturligtvis inte daltas med föräldrarna. De har i slutändan fullt ansvar för grabben.
Det behövs ingen ny lagstiftning. Precis som Danmark har börjat utvisa syrier till bland annat Damaskus kan vi göra det med stöd av de lagar vi redan har. Just det som de som styr lovade svenska folket inför valet 2022.
Citera
2024-09-07, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Problemet för rektorn är att han inte hanterat den missanpassade galna eleven tidigare. Han har ihelt klart nte skött sutt jobb trots alla problem tidigare med den lilla ligister.
Problemet är väl snarare att det finns missanpassade, galna små ligister i varje klass i vissa skolor. Fråga elever med judisk bakgrund till exempel. Om inte samhället kan hantera deras fäder och äldre bröder, hur ska rektor kunna hantera barnen?
Citera
2024-09-08, 00:13
Medlem
TOMATJI104s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Tänk om de suttit på golvet istället, hade väl setts som tecken på att de inte passar in. Kan man se på en bild hur äkta en soffa är? Förstod inte vilken Ali Baba du menade, står ju GM, men stämmer inte.
står väl i SR inslag att man sitter i en skinnsoffa och hur väl anpassade/integrerade dom dom är i Gettot loftgångarna hur nu dom fått ihop dom slantarna på så kort tid.
Citera
2024-09-08, 00:18
Medlem
TOMATJI104s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PreciousStones
Tragiskt när personer som saknar enkel läskunskap samt förmågan att dra slutsatser utav fakta medverkar till dyngspridande på trådar i ABoK!

MGM spelade vid 11 års ålder fotboll i ett lag som sålde godis av den sort som du såg låg på bordet, för att dra in intäkter till klubben, som i stort sett de flesta ungdomslag gör i Sverige.

Skinnsoffan kan de haft med sig ifrån när de bodde i centrala Stockholm, eller kvarlämnad av föregående boende som tröttnat på soffan.

Det mest infantila i ditt inlägg är när du påpekar att "Ali Baba" som var 11 år på bilden tagen för fyra år sedan är 19-20 år idag, samt att du själv vid tidigare tillfälle skulle ha varit antagen till gymnasiestudier! 😆
tja.. det går bra nu ännu en mordbenägen import som visat framfötterna på kort tid snacka om föräldraskap
Citera
2024-09-08, 01:34
Medlem
PreciousStoness avatar
Den 15-årige GM Ali S har imho glädjande nog häktats för vapenbrott samt försök till mord.
Han har vid förhör meddelat att han förnekar brott!
Åkl informerar om följande i samband med beslutet:
– Vi har bedömt att det finns en stor risk att han påverkar brottsutredningen om han var på fri fot och det är det som är häktningsskälet, säger hon.

Något motiv till dådet har man ännu inte kunnat komma fram till, enligt åklagaren.

Detta anser jag enbart vara små steg i rätt riktning, men det krävs "mer verkstad än bara snack" ifrån våra politiker framöver!
Citera
2024-09-08, 02:48
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Han som sköt?

så GM är både mobbare, arab och gängkriminell med skjutvapen? fy fan
Citera
2024-09-08, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TOMATJI104
Inte illa pinkat skinnsoffa bordet fullt .ed snask
massa kids å bostadsrätt GM Ali Baba skall då vara 19-20 år idag vid den åldern hade jag redan gått ut gymnasiet.
ok skinnsoffan nämndes i radio, då måste den vara äkta. Men du har kvar att förklara Ali Baba 19-20. Ja, du kan ju säga att han ljuger om sin ålder. Ser ut som 16 år på bilden. Men då kan han inte hinna genom gymnasiet, om han ska börja på mellanstadiet. (Moderatorn, jag ska sluta).
Citera
2024-09-08, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Det går inte att utvisa svenska medborgare. Detta oavsett nationalitet på rövhålet som de klämdes ur från. Tyvärr.

Lagar går alltid att ändra! Så vill politikerna så har vi snart många indragna medborgarskap!
Citera
2024-09-08, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av songline
Problemet är väl snarare att det finns missanpassade, galna små ligister i varje klass i vissa skolor. Fråga elever med judisk bakgrund till exempel. Om inte samhället kan hantera deras fäder och äldre bröder, hur ska rektor kunna hantera barnen?

Kan du utveckla vad du menar här? Fråga de judiska, vad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in