2006-08-18, 14:32
Medlem
Funderar på att köpa en sån där midjeväska.
Verkar sjukt behändigt, ba slänga ner mobil, cash osv..

Har sätt gubbar ha sådana, men funkar det för en 23 åring att nyttja en sådan?
Citera
2006-08-18, 14:37
Medlem
Megalomanias avatar
Om du är mongolid så ska du genast införskaffa då inget självrespekterande mongo kan komplettera sin look utan detta attribut. Är du inte det är mitt råd att undvika såvida du inte vill att folk du möter ska peka och skratta.
Citera
2006-08-18, 14:38
Medlem
Ruskigbusss avatar
Har visserligen själv en sån hemma, som jag använde som turist i Spanien en sommar, väldigt praktiskt, men fruktansvärt ful.

Så - nej, om du inte vill framstå som turist eller utvecklingsstörd, så kan du som 23-åring inte använda en sån. Inte ens jag med mina gubbiga 44 år kan använda en sån och förvänta mej nån som helst respekt.

När du kommer upp i 70-80-åren då är det däremot fullt möjligt.

Edit: Ett alternativ jag funderat på är att ta på sej några skitiga jeans och sedan införskaffa ett snickarbälte. Enda nackdelen är att de är väldigt obekväma och svettiga, plus att man ev tvingas ha rutiga skjortor och hängslen.
Citera
2006-08-18, 14:38
Medlem
Dr. Löhks avatar
Jag var i Rostock förra veckan och noterade att 80 procent av den manliga befolkningen bar midjeväskor. Med tanke på tyskars känsla för mode anser jag att det är helt ute.
Citera
2006-08-18, 14:39
Medlem
Packans avatar
Det är väl varken inne eller ute, då det aldrig varit någon speciellt modern grejj att bruka.
Mest turister från öststaterna, folk med down syndrom samt andra människor med vissa problem som nyttjar dessa.

Men, varför inte? Finner du det praktiskt och stiligt så är det klart att du ska använda det. Räkna dock med att bli tagen för en utvecklingstörd människa ( )
Citera
2006-08-18, 14:52
Bannlyst
Var bor du? Om du bor i Kiruna så är det antagligen höstens pryl.
Citera
2006-08-18, 14:55
Medlem
tobbels avatar
jag har hört att det tydligen kommer som mode snart, eller något sånt

Däremot finns det en tunnare modell än den gammal åttiotals versionen, som faktiskt ser ganska "cool" ut
Citera
2006-08-18, 14:58
Medlem
Rauzs avatar
Grymt inne nere på kontinenten denna sommar - man kan inte gå en meter på gatorna i Paris, Rom eller London utan att se chica väskor från dom stora modehusen runt folks midjor.

Så, helt klart, kör på!

P.S. Ta bilder också, vi vill sola oss i glansen
Citera
2006-08-18, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagärlitesvensk
Var bor du? Om du bor i Kiruna så är det antagligen höstens pryl.

Nej ja bor i sthlm, fan om man bodde i kiruna hade det vart hur safe som helst.
Grejen är, är trött på att tappa byxorna, pga alla grejer man har i dom.
Tänkte fan midjeväska är en skön grej, man kanske kan dra upp det på modet igen?!

Så kom igen, alla som läser detta, sping iväg o köp en shysst skinnmidjeväska på hötorget lr nåt.

Så syns vi på stan, när vi stolt visar upp oss med dom
Citera
2006-08-18, 15:13
Medlem
Jag har läst att det håller på att bli inne, men än så länge ser det nog bara nördigt ut. Varför inte en överaxelnväska.

Eller detta. Ta på dig midjeväska. Bli fotad av någon modeexpert och du hamnar i tidningen och får stoltsera med att du är före alla andra.
Citera
2006-08-18, 15:17
Medlem
Clownens~Tårars avatar
Om man skaffar en sån väska är det väl för att det är praktiskt och inte för att det är inne eller ute!?
Citera
2006-08-18, 15:26
Medlem
Packans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clownens~Tårar
Om man skaffar en sån väska är det väl för att det är praktiskt och inte för att det är inne eller ute!?

Det var precis det jag ville komma fram till. Det är ju onekligen en jävligt smidig pryl, som dock ser förjävlig ut imo.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in