2024-09-02, 22:29
Avstängd
Är det någon här som vet vad lönen/löneintervallet är för en Technical Services Engineer hos Axis Communications i Lund? Jag hittade vad den var för Technical Support Engineer men enligt chatgpt är detta inte samma tjänst, utan den förstnämnde har tydligen mer ansvar och bredare kunskap och något mer jag inte minns nu. Men jag hittar inte vad lönen är för en Technical Services Engineer.
Citera
2024-09-02, 22:35
Medlem
PissBusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
Är det någon här som vet vad lönen/löneintervallet är för en Technical Services Engineer hos Axis Communications i Lund? Jag hittade vad den var för Technical Support Engineer men enligt chatgpt är detta inte samma tjänst, utan den förstnämnde har tydligen mer ansvar och bredare kunskap och något mer jag inte minns nu. Men jag hittar inte vad lönen är för en Technical Services Engineer.

Fråga facket, de vet.

2023 gjorde de en vinst på knappt 1,3 miljarder och omsatte 5,5 miljoner per anställd så du kan säga typ vad du vill och de har råd, om de verkligen vill ha dig.
Citera
2024-09-03, 10:07
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
Se om du hittar några med den titeln på Axis linkedin och kolla deras lön med ratsit
Citera
2024-09-03, 10:19
Medlem
Prodelins avatar
Kolla upp vad den tilltänkta chefen tjänar på ratsit eller liknande, då har du en ball figure vad du ska lämna för krav, chefer ogillar om sina anställda har mer betalt än vad chefen har.
Citera
2024-09-03, 12:46
Avstängd
Hur går detta ihop egentligen??

"Technical Services Engineer Vs Technical Support Engineer

The differences between technical services engineers and technical support engineers can be seen in a few details. Each job has different responsibilities and duties. While it typically takes 4-6 years to become a technical services engineer, becoming a technical support engineer takes usually requires 1-2 years. Additionally, a technical support engineer has an average salary of $85,716, which is higher than the $81,204 average annual salary of a technical services engineer.

The top three skills for a technical services engineer include customer service, technical support and technical service. The most important skills for a technical support engineer are technical support, customer service, and troubleshoot.
Technical services engineer vs technical support engineer overview

Technical Services Engineer
Yearly Salary $81,204
Hourly rate $39.04

Growth Rate 2%
Number Of Jobs 217,103
Job Satisfaction - -
Most Common Degree Bachelor's Degree, 66%
Average Age 41
Years Of Experience 6 "

Technical Support Engineer
Yearly Salary $85,716
Hourly rate. $41.21
Growth Rate. 10%
Number Of Jobs. 184,542
Job Satisfaction. -
Most Common Degree Bachelor's Degree, 63%
Average Age 42
Years Of Experience 2
Senast redigerad av Jumpjet 2024-09-03 kl. 12:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in