2024-09-02, 19:36
Medlem
I våras träffade en tjej som jag jobbar väldigt nära med. vi träffade ett tag men efter några månader märktes att de de var nått. Efter ett tag så hade några börja ana nått på jobbet, vilket hon tyckte var väldigt jobbigt. Så innan semester så tog jag snacket och hon ville tyvärr bara vara kollegor pga jobbsitutionen och lite annat, men i framtiden när vi byte projekt kan de finnas möjlighet! Vi tog ett litet break från skrivande under nån vecka men sen var vi igång igen med snapchat. När jag väl var tillbaka till jobbet igen blev de en slumpmässig kram. Även så hade jag pratat med henne om arbetsbelastningen och jag hade ev planer att byta jobb. De blev väldigt känslosamsamt för henne så jag var tvungen att trösta henne. Hon utryckte att hon känner så trygg med mig, jag finns alltid där och jag är så förstående. Även hela biten med jobbet och samtal med min chef var hon väldigt nyfiken på. Alltid när vi pratar så glider vi iväg och de blir väldigt mycke glada miner fortfarande!

Om jag ska vara helt ärlig så är jag nästa 100% säker att hon gillar mig, men hon vet inte riktigt vad hon vill. Hur ska jag bete mig för att de ska finnas chans att de kan bli vi två?
Citera
2024-09-02, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hd98
I våras träffade en tjej som jag jobbar väldigt nära med. vi träffade ett tag men efter några månader märktes att de de var nått. Efter ett tag så hade några börja ana nått på jobbet, vilket hon tyckte var väldigt jobbigt. Så innan semester så tog jag snacket och hon ville tyvärr bara vara kollegor pga jobbsitutionen och lite annat, men i framtiden när vi byte projekt kan de finnas möjlighet! Vi tog ett litet break från skrivande under nån vecka men sen var vi igång igen med snapchat. När jag väl var tillbaka till jobbet igen blev de en slumpmässig kram. Även så hade jag pratat med henne om arbetsbelastningen och jag hade ev planer att byta jobb. De blev väldigt känslosamsamt för henne så jag var tvungen att trösta henne. Hon utryckte att hon känner så trygg med mig, jag finns alltid där och jag är så förstående. Även hela biten med jobbet och samtal med min chef var hon väldigt nyfiken på. Alltid när vi pratar så glider vi iväg och de blir väldigt mycke glada miner fortfarande!

Om jag ska vara helt ärlig så är jag nästa 100% säker att hon gillar mig, men hon vet inte riktigt vad hon vill. Hur ska jag bete mig för att de ska finnas chans att de kan bli vi två?

Säg att du tycker hon verkar vara en fin tjej som du vill lära känna och fråga om ni kan gå ut och ta en fika.
Gör det inte svårt, utan hållen lättsam och avslappnad ton.
Citera
2024-09-02, 20:13
Medlem
PissBusss avatar
Citat:

Ses utanför jobbet. Gör något platoniskt, som att se en film eller ät pubmat och drick en drink någon av de sista fredagarna med sol innan hösten slår till på allvar.
Citera
2024-09-02, 20:29
Medlem
Hade hon varit 100% intresserad skulle jobbsituationen inte spelat den minsta roll.
Ni måste förstå att när kvinnor blir kära så kan de gå över lik för att få det de vill ha.
Citera
2024-09-02, 20:32
Medlem
CC75s avatar
Vill du verkligen ha en tjej som är så otrygg i sig själv? Fast ni båda kanske är mycket unga?

Mitt råd att du först tänker igenom vad du själv vill och vad du är beredd att acceptera för relation med henne. T ex kan du acceptera att ni bara är vänner fast du vill mer? Jag menar också att om hon är otrygg och osäker då måste du vara trygg och säker för om du också är otrygg och osäker, då är det dömt att misslyckas.

Jag har all respekt för att inte ha kärleksrelation med en nära kollega så att du byter jobb kan vara en bra idé ur ett relationsperspektiv med henne. Hon måste dock förstå att hon kan inte få både och. Relation med dig och kollega med dig och då är frågan, vad väljer hon?

Är du intresserad av henne som flickvän, tydlig gör det och sedan får ni hantera jobbsituationen. Det är trots allt många som gör det. Knixet blir om det tar slut men kan du få ett annat jobb så...

Till sist, en relation som grundar sig på otrygghet kommer aldrig att hålla. Hon behöver växa upp. Är du villig att guida henne där och ta risken som det innebär?

// CC
Citera
2024-09-02, 20:33
Avslutad
Relationer och samlevnad --> Relationsakuten
/Moderator
Citera
2024-09-02, 20:38
Medlem
Jag skulle inte uppmuntra folk till att ha ett förhållande på jobbet. För ett tag sen blev det ett riktigt jävla triangel-drama på mitt jobb där en tjej tydligen låg runt med två killar på jobbet (killarna visste inte om att hon lekte med båda).

HR blev inblandad och den ena killen fick lämna jobbet & polisanmäld då han hade hotat den andra killen.
Citera
2024-09-02, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Vill du verkligen ha en tjej som är så otrygg i sig själv? Fast ni båda kanske är mycket unga?

Mitt råd att du först tänker igenom vad du själv vill och vad du är beredd att acceptera för relation med henne. T ex kan du acceptera att ni bara är vänner fast du vill mer? Jag menar också att om hon är otrygg och osäker då måste du vara trygg och säker för om du också är otrygg och osäker, då är det dömt att misslyckas.

Jag har all respekt för att inte ha kärleksrelation med en nära kollega så att du byter jobb kan vara en bra idé ur ett relationsperspektiv med henne. Hon måste dock förstå att hon kan inte få både och. Relation med dig och kollega med dig och då är frågan, vad väljer hon?

Är du intresserad av henne som flickvän, tydlig gör det och sedan får ni hantera jobbsituationen. Det är trots allt många som gör det. Knixet blir om det tar slut men kan du få ett annat jobb så...

Till sist, en relation som grundar sig på otrygghet kommer aldrig att hålla. Hon behöver växa upp. Är du villig att guida henne där och ta risken som det innebär?

// CC

Vi är rätt unga så att man inte vet riktigt vad man vill är väll rimligt men jag skulle nog säga att jag är rätt trygg. Men hon kommer nog alltid var placerad i potentiell flickväns facket hos mig, därför känns de svårt när det även känns väldigt bra mellan oss. De är liksom speciellt mellan oss, pratar i telefon utanför jobbet ibland osv
Citera
2024-09-02, 20:49
Medlem
Dimpens avatar
Hon verkar osäker på vad hon vill men jag ser lite likheter från egen erfarenhet. Jag jobbade också i samma projekt men med två tjejer för några år sedan. Vi tog emellanåt med projektet efter arbetstid för att hinna klart. Då lärde vi även känna varandra mer och sedan fortsatte vi efteråt med att umgås privat. Vi trivdes ihop och det ena ledde till det andra och vi blev tillsammans och är så fortfarande.
Citera
2024-09-02, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimpen
Hon verkar osäker på vad hon vill men jag ser lite likheter från egen erfarenhet. Jag jobbade också i samma projekt men med två tjejer för några år sedan. Vi tog emellanåt med projektet efter arbetstid för att hinna klart. Då lärde vi även känna varandra mer och sedan fortsatte vi efteråt med att umgås privat. Vi trivdes ihop och det ena ledde till det andra och vi blev tillsammans och är så fortfarande.

Jaaa man ska kanske bara ta de lugnt o se vart de tar vägen. Men vi har ju redan dejtat men sen blev de en paus på lite hennes intiativ pga att vi är kollegor. Men de känns som intresset har ökat igen och hon vet mycke väl vad jag känner, därför vill jag helst att de ska komma från henne
Citera
2024-09-02, 21:05
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Vi är rätt unga så att man inte vet riktigt vad man vill är väll rimligt men jag skulle nog säga att jag är rätt trygg. Men hon kommer nog alltid var placerad i potentiell flickväns facket hos mig, därför känns de svårt när det även känns väldigt bra mellan oss. De är liksom speciellt mellan oss, pratar i telefon utanför jobbet ibland osv

Speciellt vänskapligt eller speciellt kärleksmässigt? Delar hon din uppfattning eller är det din tolkning av det hela?

Ja de flesta inte vet vad man vill när man är ung. Helt okej. Det är en process att lära sig det i takt med att man mognar och får mer erfarenhet. Om du klarar av att ha henne i potentiell flickvänsfacket, kör på. Din fråga var dock vad du kan göra för att få henne och där är mitt svar att du måste vara säker på vad du själv vill och våga framföra det samt acceptera om hon säger "enbart vänner" och fundera över om du vill vara enbart "vän" med henne utan att det "förstör" för dig själv.

Jag hoppas för din skull att hon vill mer men att otrygga tjejer vill ha killar (vänskapligt) runt sig är mycket vanligt och jag vill bara att du ska tänka på dig själv här så du inte åker på en smäll. Samtidigt är det inte hela världen om du gör det. Det är också en del av livets lärande.

// CC
Citera
2024-09-03, 04:54
Medlem
KingHisss avatar
Har haft ngra sådana. Det är ok så länge ni är kk’s och båda är införstådda med det. Jag hade min senaste med en tjej som körde lastbil hon bodde åt mitt håll så hon brukade släppa av mig hemma men ville alltid bli påknullad i hytten innan det var trevligt hon var en rejält hungrig jävel.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in