Citat:
Ursprungligen postat av
zombie-nation
Nej, de i majoritet har absolut inte rätt. Jag minns en situation i en chatt för länge sedan där jag råkade trampa en psykopat och narcissist på tårna, jag råkade trigga henne till där hon ville att jag skulle dö. Började hitta på historier där jag attackerat henne och hon var offret. Hon hade en sexuell kink, andra människors självmord. När hon fattade att jag fattat det, så ville hon förgöra mig. Lyckades vända sisådär 50 människor mot mig som tidigare verkat vettiga. Tur att virtuella högafflar inte kan döda. Med den lilla storyn vill jag berätta att majoriteten kan ha fel.
Den personen skulle säkert säga att det är du som "spelar offer" över att dessa människor nu är emot dig.
Med personen i min trådstart i fråga så är det ett begrepp som stör mig deluxe - jag avskyr nu ordet "offer" för att hon alltid använde det emot mig. Jag anser fortfarande att jag hade mycket legitim kritik mot henne, gånger då hon totalt förnedrade mig och fick bara svar "det är så roligt att se dig spela offer". Man kokar ju inombords... hon kanske hade rätt någon gång, men det är inte offermentalitet att säga ifrån ifall den andra personen gått över gränsen (vilket hon hade gjort mot mig på väldigt många sätt).
Men jag vill ju inte friskriva mig själv heller. Det finns ju ett skäl till att de här personerna vände sig emot mig, och det har med mina egna brister att göra. Det som får mig att koka är att de inte anser att de har några brister alls att fundera över (och tro mig, de har gjort så jävla mycket äckliga grejer att klockorna stannar) för att deras grupp är en enad front.