2024-09-01, 18:00
Medlem
Nu är det så att jag jobbat på restaurang i många år och har för en vana att äta frukost med en kollega. Vi provar på olika frukostmenyer vilket även inkluderar juicer. Pundhuvudet som anställdes för några månader sedan hävdar att Bravo apelsinjuice är den bästa. Jag och min kollega tittade på varandra och uttryckte att han va dum i huvudet och att svaret självfallet är God morgon apelsin juice. Eller vad tycker ni och kan ni motivera ett annat val?
Citera
2024-09-01, 18:01
Avslutad
Egen pressad är den bästa. Behövs det verkligen en motivering för det? 🤔

Edit. Men annars Tropicana var jag helt såld på ett tag.
Citera
2024-09-01, 18:05
Medlem
Ja det kanske jag kan hålla med om men vem har tiden eller orken att stå och pressa på morgonen.
Kanske det men den är också helt sjuk dyr.

Kan även tillägga att kollegan i fråga ofta var berusad under arbetstid, tog droger på toan och luktade extremt illa. Kan det ha något med hans dåliga smak att göra?
Citera
2024-09-01, 18:06
Medlem
VoktorDodkas avatar
Finns ingen apelsinjuice som är i närheten av brämhults, den enda man kan lägga pengar på.
Citera
2024-09-01, 18:07
Medlem
PissBusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gay4pay
Ja det kanske jag kan hålla med om men vem har tiden eller orken att stå och pressa på morgonen.
Kanske det men den är också helt sjuk dyr.

Kan även tillägga att kollegan i fråga ofta var berusad under arbetstid, tog droger på toan och luktade extremt illa. Kan det ha något med hans dåliga smak att göra?

Pressa den på kvällen innan då.
Citera
2024-09-01, 18:08
Medlem
Dyschlexie.s avatar
Citat:
Eller vad tycker ni och kan ni motivera ett annat val?

Brämhults! Gärna den med apelsin & annanas. Motiveras av att det är the real deal och inte koncentrat.

Sen har vi ju Glocken Gold bara för den smakar så mycket nostalgi.
Citera
2024-09-01, 18:10
Medlem
Livssynslurks avatar
Om ni tre jobbar på restaurang så borde ni veta att om ni kör färsk apelsin i press så blir den långt mycket bättre än färdigköpt.
Citera
2024-09-01, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PissBuss
Pressa den på kvällen innan då.
Efter en lång arbetsdag menar du att jag ska släpa hem en säck apelsiner på ryggen och sedan stå och pressa. Tycker det låter som lite väl mycket jobb när man kan importera halvfabrikat från andra sidan gjorden så jag kan få en god morgon.

Men som tidigare ställd fråga kan hans dåliga smak ha något att göra med han uppenbarelse att göra? jag menar alkohol droger och den inbitna illa lukten!
Citera
2024-09-01, 18:12
Medlem
PissBusss avatar
Citat:
Efter en lång arbetsdag menar du att jag ska släpa hem en säck apelsiner på ryggen och sedan stå och pressa. Tycker det låter som lite väl mycket jobb när man kan importera halvfabrikat från andra sidan gjorden så jag kan få en god morgon.

Men som tidigare ställd fråga kan hans dåliga smak ha något att göra med han uppenbarelse att göra? jag menar alkohol droger och den inbitna illa lukten!

Mer troligt att det handlar om pris eller vad hans föräldrar brukade köpa.
Citera
2024-09-01, 18:12
Avslutad
Juice är tattigt sockerslisk oavsett märke och du är precis lika tattig som din kompis.
Citera
2024-09-01, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livssynslurk
Om ni tre jobbar på restaurang så borde ni veta att om ni kör färsk apelsin i press så blir den långt mycket bättre än färdigköpt.

Ja, eller han vet knappt vad komma i tid är, inte inta droger på jobbet etc så är ytterst tveksam till att han vet att man kan göra det.
Citera
2024-09-01, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p00nino
Juice är tattigt sockerslisk oavsett märke och du är precis lika tattig som din kompis.

Vadå tattig? jag sköter mitt jobb, unnar mig god frukost och må jag säga det själv en härlig person så nu blir jag förvirrad
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in