Svartpeppar från 2003. Funkar kanon fortfarande.
Har ingen respekt för datum alls utan kör med näsan och smaken om vad som är ätbart och inte.
Kryddblandningar kan dock vara problematiska då dom ofta innehåller stora mängder socker vilket gör att dom lätt blir stenhårda när dom står en tid då socker drar åt sig fukt lätt.
Städade ur mitt gamla barndomshem som jag ärvt efter förälders bortgång. Detta var två år sedan, men då kastade jag kryddburkar från flera årtionden. Den äldsta från tidigt 90-tal. Kändes märkligt att veta att man säkerligen ätit av den i sina sena tonår när man bodde hemma.
Jag använder bara Kockens kryddor . Minns ni den reklamen med en känd svensk kock ?
Jan Boris Möller, en av de första tv-kockarna i Sverige, gjorde en gång reklam för Kockens kryddor. I den lilla reklamsnutten sa han som slutkläm: ”Jag använder bara Kockens kryddor. Det här får jag betalt för att säga, men det spelar ingen roll, jag använder Kockens kryddor ändå
Senast redigerad av CalzoneItalia 2024-08-30 kl. 18:41.
Hade fel, den hette Pizzakrydda. Innehåll: Örter. Inget bästföredatum. Jag tror att den flyttade in och alltså inte köptes på 90-talet, kan vara ännu äldre.
Jan Boris Möller . Minns du det programmet med honom: Här är ditt kylskåp? Han åkte hem till random kändisar och lagade till någonting beroende på vad dom hade i sina kylskåp . Trevligt program
Svartpeppar från 2003. Funkar kanon fortfarande.
Har ingen respekt för datum alls utan kör med näsan och smaken om vad som är ätbart och inte.
Kryddblandningar kan dock vara problematiska då dom ofta innehåller stora mängder socker vilket gör att dom lätt blir stenhårda när dom står en tid då socker drar åt sig fukt lätt.
Ingen kör väl med svartpeppar på burk? Kör inte folk med kryddkvarnar?
Jan Boris Möller . Minns du det programmet med honom: Här är ditt kylskåp? Han åkte hem till random kändisar och lagade till någonting beroende på vad dom hade i sina kylskåp . Trevligt program
Ja, det var ett underhållande och intressant program med bra format. Inte en massa jobbigt skrikande som i så många av dagens TV-program.
Hade fel, den hette Pizzakrydda. Innehåll: Örter. Inget bästföredatum. Jag tror att den flyttade in och alltså inte köptes på 90-talet, kan vara ännu äldre.