Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-08-30, 17:58
Medlem
pantywankers avatar
Svartpeppar från 2003. Funkar kanon fortfarande.
Har ingen respekt för datum alls utan kör med näsan och smaken om vad som är ätbart och inte.
Kryddblandningar kan dock vara problematiska då dom ofta innehåller stora mängder socker vilket gör att dom lätt blir stenhårda när dom står en tid då socker drar åt sig fukt lätt.
Citera
2024-08-30, 18:05
Medlem
AgnetaPatrulls avatar
Städade ur mitt gamla barndomshem som jag ärvt efter förälders bortgång. Detta var två år sedan, men då kastade jag kryddburkar från flera årtionden. Den äldsta från tidigt 90-tal. Kändes märkligt att veta att man säkerligen ätit av den i sina sena tonår när man bodde hemma.
Citera
2024-08-30, 18:31
Medlem
Falukorvsrulladers avatar
Lawry's seasoned salt gick ut 5 december 2010 klockan 06:58
Den luktar plast så den har nog tyvärr passerat bäst före.
Citera
2024-08-30, 18:33
Medlem
zombie-nations avatar
Oregano från 90-talet. Oreganoätaren har för länge sedan flyttat ut, men oreganon är kvar.
Citera
2024-08-30, 18:38
Medlem
PyjamasXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Oregano från 90-talet. Oreganoätaren har för länge sedan flyttat ut, men oreganon är kvar.
Ojojoj, 90-talet. Jag tror du leder i tråden.
Citera
2024-08-30, 18:39
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Jag använder bara Kockens kryddor . Minns ni den reklamen med en känd svensk kock ?

Jan Boris Möller, en av de första tv-kockarna i Sverige, gjorde en gång reklam för Kockens kryddor. I den lilla reklamsnutten sa han som slutkläm: ”Jag använder bara Kockens kryddor. Det här får jag betalt för att säga, men det spelar ingen roll, jag använder Kockens kryddor ändå
Senast redigerad av CalzoneItalia 2024-08-30 kl. 18:41.
Citera
2024-08-30, 18:41
Medlem
PyjamasXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Jag använder bara Kockens kryddor . Minns ni den reklamen med en känd svensk kock ?
Det var väl Jan Boris Möller om jag minns rätt?
Citera
2024-08-30, 18:43
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PyjamasXL
Ojojoj, 90-talet. Jag tror du leder i tråden.

Hade fel, den hette Pizzakrydda. Innehåll: Örter. Inget bästföredatum. Jag tror att den flyttade in och alltså inte köptes på 90-talet, kan vara ännu äldre.
Citera
2024-08-30, 18:44
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PyjamasXL
Det var väl Jan Boris Möller om jag minns rätt?

Jan Boris Möller . Minns du det programmet med honom: Här är ditt kylskåp? Han åkte hem till random kändisar och lagade till någonting beroende på vad dom hade i sina kylskåp . Trevligt program
Citera
2024-08-30, 18:45
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pantywanker
Svartpeppar från 2003. Funkar kanon fortfarande.
Har ingen respekt för datum alls utan kör med näsan och smaken om vad som är ätbart och inte.
Kryddblandningar kan dock vara problematiska då dom ofta innehåller stora mängder socker vilket gör att dom lätt blir stenhårda när dom står en tid då socker drar åt sig fukt lätt.

Ingen kör väl med svartpeppar på burk? Kör inte folk med kryddkvarnar?
Citera
2024-08-30, 18:50
Medlem
PyjamasXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Jan Boris Möller . Minns du det programmet med honom: Här är ditt kylskåp? Han åkte hem till random kändisar och lagade till någonting beroende på vad dom hade i sina kylskåp . Trevligt program
Ja, det var ett underhållande och intressant program med bra format. Inte en massa jobbigt skrikande som i så många av dagens TV-program.
Citera
2024-08-30, 18:51
Medlem
PyjamasXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Hade fel, den hette Pizzakrydda. Innehåll: Örter. Inget bästföredatum. Jag tror att den flyttade in och alltså inte köptes på 90-talet, kan vara ännu äldre.
Ojojoj, jösses!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in