Resultat: Påverkar Loopias prishöjningar dig som har domän(er)?
Jag använder Loopia och tänker fortsätta med det
17,24%
5 röster
Jag använder Loopia men ska flytta
17,24%
5 röster
Jag har använt Loopia men har redan flyttat
55,17%
16 röster
Jag har alltid använt någon annan registrar
10,34%
3 röster
2024-08-30, 12:11
Medlem
Ni som har/har haft Loopia som registrar, har ni lackat ur på prishöjningarna än? (Jag flyttade förra året)
Citera
2024-08-30, 13:58
Medlem
Det är hutlöst dyrt där.
Nya kunder får dock en fin rabatt första året. Gamla kunder pissar man på.
Antagligen för att de vet om att det kostar att styra om websidor.
Citera
2024-08-30, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Gamla kunder pissar man på.
Antagligen för att de vet om att det kostar att styra om websidor.
Ja, det är antagligen affärsidén med kraftiga prishöjningar med ett par års mellanrum. Man lever på de som skjuter upp flytten, vilket även jag gjorde några år tills prisskillnaden till slut gjorde att det blev värt jobbet.
Citera
2024-08-30, 15:46
Medlem
GrillTeknikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychotronix
Ni som har/har haft Loopia som registrar, har ni lackat ur på prishöjningarna än? (Jag flyttade förra året)

Japp, bytte förra året också. Hade Binero/Webbsupport som blev uppköpta av pissföretaget Loopia, sämsta skit jag någonsin varit med om, lackade ur rejält på deras sinnessjuka prishöjning.

Kör Inleed för både domännamn och hosting nu, så jävla bra, kan inte tala mig nog varm om deras grymma support som fixar saker/inställningar man behöver på 5 minuter klockan 23 en lördagkväll (överdriver lite, men typ så bra har de faktiskt varit).
Citera
2024-08-30, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrillTekniker
Kör Inleed för både domännamn och hosting nu
Samma som jag bytte till, för 150/år för domänen inkl DNS. Loopia tog 450 för samma tjänst.
Citera
2024-08-31, 05:47
Bannlyst
Har haft binero senare websupport sedan 2007. Men flyttade rubbet ifrån loopia , när dom skulle ha 3000:- om året för ett konto som hostar lite mail . Dessutom har dom en icke fungerade support.

Eftersom jag har en server stående hos ett företag, så flyttade jag till det företaget.
Citera
2024-08-31, 09:17
Medlem
Citat:
Jag lackade oxå ur på dem i början av detta året,,dem höjde min domän med 53%, och om inte det vore nog tror jag det var typ 40% året innan.

Även DNS tjänsten har höjts rejält procentuellt, vill minnas den kostade typ 80:- för 3 år sendan, den kostar 135:- idag.
Visst ganska lite pengar men en prishöjning från c:a 200:-/år totalt till c:a 400:-/år är ingen prishöjning jag kan acceptera av princip, speciellt inte eftersom jag hade kunnan fixa det helt gratis via mitt jobb, men vill inte koppla privata saker dit.

Gick till cloudflare istället, där kostar DNS ingenting(Stöd för DynDNS finns trots gratis) & dem tar bara betalt för TLD leverantörens avgifter för domänen (Tex "Stiftelsen för Internetinfrastruktur"'s avgifter för .se domänen ) så betalar idag c:a 12$/ år totalt istället.

webbhotell använder jag inte utan enbert Registrar & DNS.
Sköter resten själv.
Citera
2024-08-31, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xenion
Gick till cloudflare istället, där kostar DNS ingenting(Stöd för DynDNS finns trots gratis) & dem tar bara betalt för TLD leverantörens avgifter för domänen (Tex "Stiftelsen för Internetinfrastruktur"'s avgifter för .se domänen ) så betalar idag c:a 12$/ år totalt istället.

webbhotell använder jag inte utan enbert Registrar & DNS.
Jag kör också Cloudflare som gratis-DNS även om jag har Inleed som domän-registrar. DNS ingår hos Inleed men hos Cloudflare får jag MX mail forward för mail-alias så att jag kan koppla minadress@mindomän.com till exvis GMail.

Kunde du regga en .se via Cloudflare?
Citera
2024-08-31, 17:18
Medlem
Citat:
Jag kör också Cloudflare som gratis-DNS även om jag har Inleed som domän-registrar. DNS ingår hos Inleed men hos Cloudflare får jag MX mail forward för mail-alias så att jag kan koppla minadress@mindomän.com till exvis GMail.

Kunde du regga en .se via Cloudflare?
Vad jag vet går det inte att regga .se på Cloudflare. Kollar en gång i halvåret om det.
Citera
2024-09-04, 20:40
Medlem
Hade tidigare Loopia men kör nu Inleed för både domäner och hosting. Både bättre och billigare. Deras support får dessutom kanonbetyg. Har aldrig behövt använda den dock då både DirectAdmin och deras FAQ är bra.
Citera
2024-09-05, 12:12
Medlem
jo, jag har börjat lacka på dem. Ännu ett svenskt företag som kommer käkas upp av automatisering och amerikanska/europeiska stordriftsjättar - eller mindre personliga lösningar... Kompetensnivån som krävs för att hålla igång exv. en e-postserver säkert och hålla den uppbackad sjunker från dag till dag.

Prishöjningarna över inflationen på domäner och webhotellspaket är en sak, men sen funkar inte deras tjänster jättebra heller. Gamla epostservrar som verkar gå för rost och röta med långa leveranstider för inkommande post och vill du ha lagring utöver ditt paket kostar det multum.
Responstiden till hemsidorna är ganska hög. Gränssnittet där man loggar in och administrerar är trögt och representerar ofta inte vad som egentligen finns och hänt i systemen så man får göra kundtjänstärenden. Allt över L1 support verkar ha semester, eller inte fått betalt eller nåt, ganska ofta, så mer avancerade ärenden blir bara hängande i chatt eller telefonkö utan information om att det inte kommer hanteras.

Brukade rekommendera dem som ett alternativ om man vill ha något som drivs i Sverige, nu gör jag det inte längre och flyttar över tjänster därifrån.
Citera
2024-09-10, 17:15
Medlem
elektronikfreaks avatar
Jag har alltid använt någon annan registrar och skulle i dagsläget aldrig lägga någon av mina sidor på en svensk server.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in