2024-08-28, 23:07
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Låter som en vatnik som behöver en fast hand som visar utgången från Kungliga Operan.

Magstarkt också att sitta på sin feta röv i Stockholm och önska livet ur någon som faktiskt riskerar sitt liv för att rapportera från ett krig. Det enda Milder ser ut att riskera är liggsår och hemorrojder av övertrycket från hans uppblåsta uppsyn.
Citera
2024-08-28, 23:14
Medlem
DN nämner att Milder under dagen har bytt namn på facebook.
Fantasin räckte bara till "John Smith"
https://www.facebook.com/mattias.milder

Milder verkar dessutom ha ett alternativt konto, dedikerat för prorysk propaganda
Där heter han "Ola Björnsson"
https://www.facebook.com/ola.bjornsson.73
Citera
2024-08-28, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Låter som en vatnik som behöver en fast hand som visar utgången från Kungliga Operan.

Magstarkt också att sitta på sin feta röv i Stockholm och önska livet ur någon som faktiskt riskerar sitt liv för att rapportera från ett krig. Det enda Milder ser ut att riskera är liggsår och hemorrojder av övertrycket från hans uppblåsta uppsyn.

”Vatnik” var nytt för mig, väldigt passande dock.
Gillar Gunilla Brodrej, bra där.
Milder är nu bortplockad, enligt Expressen.
Citera
2024-08-29, 02:38
Medlem
Basbarytonen Mattias Milder tog ton och hamnade i hetluften, sen bortplockad.

-- Enligt operan får deras medarbetare uttrycka sina privata åsikter fritt, men i
det här fallet bedömer man att Mattias Milder har brutit mot uppförandekoden.
Citera
2024-08-29, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dryopteris
Jag som trodde/inbillade mig att det råder åsiktsfrihet i Sverige. Tydligen inte.

Klart det gör! Så man får hoppas att han fryses ut för alltid! Det är min åsikt. De som ska hamna under jord är ju de sjuka hundar som kallas ryssar. Mördar, våldtar, halshugger, förstör och visar i alla lägen i Ukraina ett subhumsnt beteende. Kanske har Milder missat att ta del av verkligheten?
Citera
2024-08-29, 03:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dryopteris
Jag som trodde/inbillade mig att det råder åsiktsfrihet i Sverige. Tydligen inte.

Man måste väl ändå kunna räkna med en del konsekvenser om man uttrycker extrema åsikter publikt. Ryssland är ju ändå att betrakta som ett fiendeland så som läget är idag. Det hade, tycker jag, inte varit helt otroligt om så tydliga sympatier för fienden även gav rättsliga påföljder.

Han är ju dessutom en potentiell spion, fri rörlighet, studie och yrkesmöjligheter borde ju begränsas tills konflikten är över.
Citera
2024-08-29, 12:20
Medlem
Vitiss avatar
Hur man skrämmer folket till tystnad.
Citera
2024-08-29, 13:52
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Hur man skrämmer folket till tystnad.
Nu funkade det inget vidare då Expressenjournalisten fortfarande rapporterar från fronten i Kursk.
Dessutom fick idioten tydligen sparken från operan.
Citera
2024-08-29, 15:00
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Nu funkade det inget vidare då Expressenjournalisten fortfarande rapporterar från fronten i Kursk.
Dessutom fick idioten tydligen sparken från operan.

Det var det jag menade.
Yttrar man åsikter som inte godkänns av den regerande värdegrunden får man sparken.
Det är en skrämmande utveckling av det “fria“ samhället.
Citera
2024-08-29, 15:07
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Det var det jag menade.
Yttrar man åsikter som inte godkänns av den regerande värdegrunden får man sparken.
Det är en skrämmande utveckling av det “fria“ samhället.
Du tycker det ska vara ok att önska livet ur journalister som gör sitt jobb och yttra detta publikt?
Du är nog ganska ensam om den åsikten.
Citera
2024-08-29, 15:20
Medlem
Varför gjorde han sin Facebook privat och ändrade namn på den? Vilket pinsamt ryssfetto!
Citera
2024-08-29, 15:34
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Du tycker det ska vara ok att önska livet ur journalister som gör sitt jobb och yttra detta publikt?
Du är nog ganska ensam om den åsikten.

Jag tycker att en sådan önskan kan polisanmälas av den det berör, men vederbörande ska få behålla sitt jobb om vederbörande inte har misskött det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in