Citat:
Ursprungligen postat av
Mullret
Well, kommer hon som partikamraten Gavin Newsom köra liknande politik ser jag usa snart bli som CA i allmänhet. Det går inte köra en politik som är för alla. Där staten bär alla kostnader och pengarna går till idiotprojekt.
Vänsterlutande politiker blir alltid så förvånade när de inser att kartan inte stämmer med kompassen.
Vad jag ser här, eller ser inte då.
Det är att ingen får reda på vad det är för ekonomisk politik.
Och om något funkar har ju visat sig inte vara ett problem med ekonomin och tex när donalds lånat mer än alla och lånar pengar för att ge rika mindre skatt(trickle down economics är en fallerad ekonomisk model.)
Och det gör mig väldigt fascinerad att det inte skedde.
En sak vet vi dock, CA ökade sin befolkning då mindre lämnade än de som kom.
Och rent ekonomiskt så är CA en rätt välmående stat, och efter de gav upp den fallerade ekonomiska modellen.
Och att de har så oerhört bra förutsättningar i CA, det genererar även en svans av de som inte får jobb också och pga det är så lukrativt i CA.
Det är trots allt en GIGANTISK ekonomi.
Återkom gärna när du pratar om Kamala ekonomiska politik, och klistra någon annans på henne är icke fungerande argumentation och av den super enkla anledningen du inte ens pratar om Kamala.
Och sure, det är säkert så att nån politik blir liknande, men att du bara gissar funkar ju inte och pga det är vad det är och en gissning.
Så lite substans tack.
Och tyvärr är väl inte den intervjun i CNN nog för prata så mycket ekonomi faktiskt.
Men kanske det kommer senare, så istället för gissningar så vet vi vad hennes politik är än undermåliga gissningar av dig.
Det är även komiskt hur du försöker använda Gavin som ett verktyg att smutskasta Kamala, trodde du någon skulle gå på det?