2024-08-27, 23:59
Medlem
SveaBunkerns avatar
https://invezz.com/sv/nyheter/2024/08/27/nasdaq-soker-us-sec-godkannande-for-bitcoin-indexoptioner/

Citat:
• Nasdaq ansöker om SEC-godkännande för att lansera Bitcoin-indexalternativ baserade på CME CF Index.

• Alternativen kommer att vara europeisk stil, kontantavräknade och spåra Bitcoin-terminer och optioner.

• BlackRocks Bitcoin ETF har sett det största inflödet på 35 dagar

Detta initiativ, som tillkännagavs den 27 augusti, syftar till att tillhandahålla en ny mekanism för institutionella och privata investerare att hantera sin Bitcoin-exponering mer effektivt.

SEC har ännu inte godkänt några investeringsinstrument för optioner kopplade till att upptäcka Bitcoin ETF:er, inklusive Nasdaqs väntande ansökan om optioner på iShares Bitcoin Trust (IBIT) ETF som förvaltas av BlackRock.

TS: Vad tror ni skulle ske om denna 'elektroniskt baserade' börs fick godkänt av (US) SEC?
Senast redigerad av SveaBunkern 2024-08-28 kl. 00:26.
Citera
2024-08-28, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SveaBunkern
https://invezz.com/sv/nyheter/2024/08/27/nasdaq-soker-us-sec-godkannande-for-bitcoin-indexoptioner/

TS: Vad tror ni skulle ske om denna 'elektroniskt baserade' börs fick godkänt av (US) SEC?

LÅnar tråden:
KOmmer detta innebära att Bitcoin kommer öka i värde? Jag tror det. Gör du?

Hur investerar jag via t.ex Avanza rakt av i bitcoin? Vill inte ha pengar på en shady sida utan vanlig börshandelsida i Sverige, Tack!
Citera
2024-08-28, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
LÅnar tråden:

Hur investerar jag via t.ex Avanza rakt av i bitcoin? Vill inte ha pengar på en shady sida utan vanlig börshandelsida i Sverige, Tack!

Bitcoin XBT
Citera
2024-08-28, 01:17
Medlem
SveaBunkerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
LÅnar tråden:

Jo. Har ju hänt mycket efter att SEC godkände Bitcoin ETF i januari 2024.

Ju fler ETF:er godkänns så leder det till mer ökning.

Ethereum ETF har ju också blivit godkänd i maj, men varför Ethereum ligger på $2500 och inte $3500 är lite "sådär", till skillnad från Bitcoin som ökat rejält i värde.

Finns ju alla dessa andra saker som påverkar också.

Finns så kallad "sell the news" som betyder att det mitt i allt går lite neråt efter att 'stormen lagt sig'.

Ukrainakriget, konflikterna i Mellanöstern och presidentvalet i USA påverkar värdet.

Senaste dagarna har Notcoin och Toncoin (kopplade till Telegram) sjunkit från 70 kronor till 55 kronor efter att Telegrams grundare (Pavel Durov) gripits i Frankrike.

Kan inte ett dugg om Avanza. Personligen så rekommenderar jag appen Binance för att köpa krypto.
Senast redigerad av SveaBunkern 2024-08-28 kl. 01:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in