2024-08-27, 16:28
Medlem
DragforADHDs avatar
Hej, ja som rubriken säger är Celsius en bra energidryck?

Har inte provat den själv, men har dock sett att andra dricker det.

Någon som har provat den och vad är eran erfarenhet kring den?
Senast redigerad av Allaballawalla 2024-08-27 kl. 17:34. Anledning: Rubrik och diverse stavfel korrade.
Citera
2024-08-27, 16:33
Medlem
franges avatar
Vad menar du med "bra"? Nej, den är inte nyttig på något sätt.
Citera
2024-08-27, 16:37
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange

Det ät bättre att ta en stor kopp starkt kaffe med mjölk. Billigare med.
Citera
2024-08-27, 17:16
Medlem
Inga spännande smaker direkt, mer överprisad läsk. Prova nocco skum tomte om den kommer kring jul istället
Citera
2024-08-27, 17:20
Avstängd
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder

Du hann före mig med denna kommentar, men du glömde sockret. Det ska vara rikligt med socker i också. En sockerbomb ger en sockerrush!
Citera
2024-08-27, 17:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Det var inte det han efterfrågade, men det vet du såklart.
Citat:
Du som är 1.98m, hur mycket koffein skulle det krävas för att du skulle bli påverkad? Hur mycket väger du?
Citera
2024-08-27, 17:35
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iavqiao3
Det var inte det han efterfrågade, men det vet du såklart.

Du som är 1.98m, hur mycket koffein skulle det krävas för att du skulle bli påverkad? Hur mycket väger du?

"Bli påverkad".. Kul ordval..

På morgonen så stooor kopp starkt kaffe, kanske 5dl. Väcker mig väldigt bra. I bland två koppar.

Det kanske är en generationsfråga?
"Barn" kanske inte gillar kaffe så de köper "energidryck" istället?
Citera
2024-08-27, 17:36
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Du hann före mig med denna kommentar, men du glömde sockret. Det ska vara rikligt med socker i också. En sockerbomb ger en sockerrush!

Sant! Glömde sockret.
Citera
2024-08-27, 17:39
Avstängd
Comitiums avatar
Citat:
Sant! Glömde sockret.

Förr i världen gjorde Sockerbolaget reklam för ockret som "naturens egen hälsokälla". Visst är det kul!

Själv har jag köpt Watzins Keratin på postorder, eller "e-handel" som det kallas numera. Bra för hårbotten står det i annonserna från 1920-talet.
Citera
2024-08-27, 17:46
Bannlyst
Citat:

På morgonen så stooor kopp starkt kaffe, kanske 5dl. Väcker mig väldigt bra. I bland två koppar.

5 dl? Jag trodde det var mycket mer än så. 5 dl är ju bara en monster? 500ml asså? Trodde ärligt du krävde mer. Kanske 2 gånger så mycket eller 3. När man är lång som du så krävs det ju mer för att det ska påverka en. Också när det gäller alkohol och dylikt. Det krävs helt enkelt mer?

Är du smal? Hur mycket väger du?

Själv är jag 1.93m och tränar frenetiskt både gym och löp och är muskulös. Jag äter otroligt mycket och dricker massvis. När man dricker kaffe och sådant så krävs det mer för att man ska bli påverkad. Samma men energidrycka och alkohol. Men du är ju gigantisk. Är du säker på att du inte förväxlar dl med liter eller så? Tränar du?

Är du typ 40-50?
Citera
2024-08-27, 17:54
Medlem
En burk med koffeininnehåll 200 mg är inte tillräckligt för att få dopingeffekt. Man brukar mäta mg koffein i förhållande till en mans kroppsvikt.

50 mg behövs för 10 kg kroppsvikt. Det innebär att en man på 70 kilo skulle behöva 350 mg minst för att nå dopingeffekten. Det vill säga att förbättra andningen, stärka motoriken, få mer kraft i steget.

Man får dricka två burkar Celcius men jag förslår istället kaffe där man själv reglerar styrkan. Ungefär 45 minutr efter uppdrogningen har man bästa effekten, sedan klingar det av på ungefär en timme.

Celcius innehåller i övrigt bra ämnen men vanligt kaffe innehåller en mångfald av antioxidanter som skyddar kroppen.
Citera
2024-08-27, 18:10
Medlem
Citat:

5 dl är mycket. Det låter som flera koppar. Om det är starkt kaffe så beräknar jag att du får i dig 450 mg koffein och det är en hög dos.

Jag har själv som veteranlöpare mixtrat med koffein och man får i sig det bäst med kaffe. En del kan få problem med att ta kombinationen koffein--taurin, men jag har mått bra. En del ungdomar kan få hjärtklappning.

Taurin tas upp lite långsammare än koffein dock.

Tråden handlade om Celcius, jag har prövat det men blev inte piggare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in