• 4
  • 5
2024-08-28, 15:55
Medlem
Vem var måltavlan för skjutningen?
Citera
2024-08-28, 16:44
Medlem
Farbaute666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speed80

Och var det som det lät, att måltavlan också befann sig på en elsparkcykel? Då måste ju någon ha väntat in honom eller fått tips om att han var i närheten.
Citera
2024-08-29, 01:08
Medlem
1754s avatar
Citat:
Står rikshem på alla husen och de var flera från rikshem på plats efter skjutningen, i varselväst vilket du ser tydligt på bilderna i media

Jag fick för mig fel. Man ser att det är en Stockholmare ( alternativt invandrare ) som skrivit om området på deras hemsida eftersom dom skriver "I Eriksborg" istället för "På Eriksborg" som man skriver om stadsdelar i Västerås.

Jag har inte Vlt så jag har inte sett så mycket mer från området än det statsmedia visat.

Finns det nån bild på skotthålet i fasaden?
Citera
2024-08-29, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1754
Jag fick för mig fel. Man ser att det är en Stockholmare ( alternativt invandrare ) som skrivit om området på deras hemsida eftersom dom skriver "I Eriksborg" istället för "På Eriksborg" som man skriver om stadsdelar i Västerås.

Jag har inte Vlt så jag har inte sett så mycket mer från området än det statsmedia visat.

Finns det nån bild på skotthålet i fasaden?

Finns inga uppgifter om var kulorna träffade, så oklart vem dom sköt på, eller vad..
De man vet är att ett flertal hylsor hittades på en parkering
Citera
2024-08-29, 17:40
Medlem
1754s avatar
Citat:
Finns inga uppgifter om var kulorna träffade, så oklart vem dom sköt på, eller vad..
De man vet är att ett flertal hylsor hittades på en parkering

"
Skador på fasad

Ingen person ska ha skadats och på onsdagsmorgonen fanns det ingen frihetsberövad i fallet. Enligt polisen har man säkrat flera spår, bland annat skador på en fasad, som tyder på skottlossning. "

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...asteras-kk46ux
Citera
2024-09-01, 23:36
Medlem
Citat:
Det var Adam som nämndes i tråden man var ute efter.
Citera
2024-09-02, 14:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 1754
"
Skador på fasad

Ingen person ska ha skadats och på onsdagsmorgonen fanns det ingen frihetsberövad i fallet. Enligt polisen har man säkrat flera spår, bland annat skador på en fasad, som tyder på skottlossning. "

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...asteras-kk46ux

Skotten ska ha träffat den stora byggnaden mitt emot parkeringen och in i Funktionsrätts lokaler, polisen hade gjort en husrannsakan där fick jag höra från en som arbetar på Funktionsrätt.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in