2024-08-28, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Så invandrarföräldrar har mer otur än föräldrar som är svenska och inte invandrat till landet? Finns massor av tonåringar som det går bra för även om dom är lite småstruliga men ändå är det i princip bara invandrarbarn som begår mord
Tror du har missat en del, det handlar inte om otur, det handlar om utanförskap och ständiga uppförsbackar för "invandrarungdomar". Att som förälder kunna styra sina barn till 100% är en utopi och funkar inte. Så klart är mord och kriminalitet aldrig okey MEN glöm inte att det är samhället som byggt upp detta, mycket tack vara segregering, obefintliga insatser och en skola som inte räcker till.
Citera
2024-08-28, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johanvallare2
Vad tillför empati för rötägg, asocialer, kriminella etc till oss, dvs vad gott gör det för samhället, sas? Jag, som vill avskaffa staten, tänker att människor som är empatiska med asocialer väl tar dessa under sina armar utan att störa oss andra i våra liv, ja? Staten däremot tvingar ju oss alla att, inte bara leva med asocialer i samhället, men avtvingar oss också självförsvarsrätt samtidigt som vi också måste betala för allt detta med våra små medel...
Tror du att dessa ungdomar vaknat upp en morgon och bestämt sig för att "idag ska jag bli mördare eller idag ska jag bli knarkare"?? Det är utanförskap, segregering och en otillräcklig skola som byggt upp detta ! Och ja, jag har empati för dessa föräldrar och för ungdomarna, dem hade i 99% av fallen inte velat vara där dem är men hittar inte ut. Så klart hade dem valt ett liv som "vanlig Svensson" om dem trott att dem kunde haft det.
Citera
2024-08-28, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oledoledoffe
Var är empatin med brottsoffrena?! Och är det någon jävla mänsklig rättighet att bo i Sverige eller? Drägg!
Klart jag har empati med brottsoffren men jag tror inte att dem kriminella mår så bra heller. Tror du dem hade valt att bli mördare om dem känt att dem hade ett val? Dem har oxå en trasslig bakgrund och förtjänar emapati. Om vi inte känner för dem och försöker förstå dem, hur ska vi då kunna komma tillrätta med problemet? Ja, det är en mänsklig rättighet att bo här om man beviljats uppehållstillstånd! Dem du ondgör dig över är dessutom i dem flesta fallet andra- eller tredje generationens invandrare så vet inte hur du tänkt "bli av med dem"?!
Citera
2024-08-28, 09:21
Medlem
Att de har varit föremål för statliga insatser är i dagsläget likställt med att den kriminella karriären ska fortsätta. Det finns ingen annan institution som fostrar, utbildar och sätter samman fler kriminella än staten:

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/polisen-i-rapport-flera-hvb-hem-drivs-av-kriminella

"I en tidigare hemlig rapport har polisen kartlagt situationen på HVB-hem. I den framkommer att flera hem drivs av personer kopplade till den organiserade brottsligheten"

Vi lever i ett mycket sjukt samhälle där kriminella dukas upp ett smörgåsbord med unga individer som de kan forma och utveckla till extrema våldsverkare som är benägna till de mest avskyvärda handlingar. Sverige har helt och hållet tappat greppet och korruptionens röta sprider sig till fler och fler samhällsbärande institutioner. Absolut ingenting av värde händer, istället blir det bara värre, värre och värre.
Citera
2024-08-28, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opuskrokus
Och ändå finns det de som lyckas?!
Tror någon att dessa gripna är förstagångs förbrytare? Kom det som en blixt från klar himmel för pappa Said?
Och du tror inte Pappa Said har försökt? Du tror att han bara suttit hemma och rullat på tummarna? Det är väl jättebra att vissa lyckas men tro mig, det är inte så lätt som du får det att låta. Prova att växa upp trångbott, utan pengar och att ständigt få glåpord kastade över dig, du tror inte att det genererar en subkultur där saker tillslut spårar? Lyssna på texten i Yassins låt Mitt Notre Dam så kanske du fattar!!!
Citera
2024-08-28, 09:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Anthraxious
Du tror att dessa personer är ok med att deras barn "skjuter med automatvapen"? Har du blivit tappad som barn? Hur mycket makt har en pappa egentligen över sitt barn tror du? Speciellt i ett land som Sverige där du inte får slå barn, du får inte straffa de genom att låsa in de eftersom det är "barnmisshandel" etc. I ett land där barn har extremt många rättigheter och skydd 8som sig bör) finns det inget man kan göra när de är ute och gör vad de nu gör. Hamnar ett barn i fel umgänge är det ganska kört. Inget som någon förälder vill sitt barn. Om du tror att de vill ha barn som mördar är du bara förblindad av en massa propaganda. Det här är inte gangsterfilmer från Hollywood. Pappor vill inte ha "hårda män" till söner som mördar folk. Iaf inte majoriteten. Finns säkert enstaka idioter som i alla fall.

Föräldrar ska fostra sina barn till sunda värderingar genom att föregå med gott exempel. Det vet alla.

Vad jobbar mamman och pappan med? Vi kan börja i den änden...
Citera
2024-08-28, 09:31
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Att de har varit föremål för statliga insatser är i dagsläget likställt med att den kriminella karriären ska fortsätta. Det finns ingen annan institution som fostrar, utbildar och sätter samman fler kriminella än staten:

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/polisen-i-rapport-flera-hvb-hem-drivs-av-kriminella

"I en tidigare hemlig rapport har polisen kartlagt situationen på HVB-hem. I den framkommer att flera hem drivs av personer kopplade till den organiserade brottsligheten"

Vi lever i ett mycket sjukt samhälle där kriminella dukas upp ett smörgåsbord med unga individer som de kan forma och utveckla till extrema våldsverkare som är benägna till de mest avskyvärda handlingar. Sverige har helt och hållet tappat greppet och korruptionens röta sprider sig till fler och fler samhällsbärande institutioner. Absolut ingenting av värde händer, istället blir det bara värre, värre och värre.
Detta är fan otroligt, alla dessa soc kärringar som låter ungdomar på glid ramla ännu djupare ner i träsket.
Är det ingen som vill jobba i den offentliga sektorn? Bara hämta ut lön verkar det mer som.
Citera
2024-09-04, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amorita666
Tror du att dessa ungdomar vaknat upp en morgon och bestämt sig för att "idag ska jag bli mördare eller idag ska jag bli knarkare"?? Det är utanförskap, segregering och en otillräcklig skola som byggt upp detta ! Och ja, jag har empati för dessa föräldrar och för ungdomarna, dem hade i 99% av fallen inte velat vara där dem är men hittar inte ut. Så klart hade dem valt ett liv som "vanlig Svensson" om dem trott att dem kunde haft det.
Ok; i ett privat samhälle kan du vara empatisk med dina pengar, din tid och din energi etc, däremot besparas vi andra dessa kostnader.
Citera
2024-09-04, 10:34
Medlem
Problemet är ungefär samma som i denna dokumentär. https://sverigesradio.se/avsnitt/monikas-son-ar-gangkriminell-man-skams-ju-pa-nagot-satt

Säger ”helt vanlig familj”, sek visar det sig att soc har varit inblandad långt tidigare för att mamman ”inte orkade” efter separationen från pappan som tydligen var våldsam och kontrollerande mm. Sjukskrivning, soc, vårdnadstvist mm

Det är inte en helt vanlig familj i mina ögon.
Citera
2024-09-04, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johanvallare2
Ok; i ett privat samhälle kan du vara empatisk med dina pengar, din tid och din energi etc, däremot besparas vi andra dessa kostnader.
Jag hoppas vid gud att dina barn är felfria! Tur att inte alla är lika egoistiska som du - hade varit en horribel värld att leva i då!!
Citera
2024-09-04, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amorita666
Jag hoppas vid gud att dina barn är felfria! Tur att inte alla är lika egoistiska som du - hade varit en horribel värld att leva i då!!
Handlar inte om egoism; det handlar om privat äganderätt, dvs ingen har rätt att bestämma över annan människas egendom. Det är det senare som gör staten illegal; den bygger på grundläggande kränkning av privat egendomsrätt.
Spelar väl ingen roll om inte jag är empatisk med asocialer etc om du är så god att ta hand om dem?
Citera
2024-09-04, 11:24
Medlem
Problemet är ungefär samma som i denna dokumentär. https://sverigesradio.se/avsnitt/monikas-son-ar-gangkriminell-man-skams-ju-pa-nagot-satt

Säger ”helt vanlig familj”, sen visar det sig att soc har varit inblandad långt tidigare för att mamman ”inte orkade” efter separationen från pappan som tydligen var våldsam och kontrollerande mm. Sjukskrivning, soc, vårdnadstvist mm

Det är inte en helt vanlig familj i mina ögon.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in