2024-08-25, 21:19
Medlem
LaettMjoelks avatar
Finns det någon bild på dåren?
Citera
2024-08-25, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Men det stämmer inte.
Danmark är med i EU och då gäller fri handel.
husköp är inte "handel"... Svenskar får normalt inte köpa fritidshus i Danmark.
Citera
2024-08-25, 22:02
Medlem
DenEvigeSvennens avatar
Här har vi en konsekvens av globaliseringen. Utlänningar köper upp våra marker och fastigheter och sedan inte respekterar våran sedvana.
Citera
2024-08-25, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rogerk
Det intressanta är att han äger mark som korsas av vandringsled

Han äger inte mark som korsas av vandringsled. Han äger två olika fastigheter emellan vilka det är ett område han inte äger. Där går en vandringsled. Området emellan är t o m skapat för att det ska vara tillgängligt för alla.

Han kunde lika gärna äga två fastigheter som ligger en mil isär, eller 4 meter. Han äger absolut inte området emellan dem.
Senast redigerad av Lacus 2024-08-25 kl. 22:12.
Citera
2024-08-25, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FanTaMig
Någon har nyligen roat sig med att markera "Vens bästa utsiktsplats" på hans tomt i Google Maps. Underbart

Roligaste jag läst någonsin😂
Citera
2024-08-25, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Övervägde att köpa ett större hus med 27 rum för några år sedan. Det behövde omfattande renoveringar och jag tänkte att om jag fixade ett par rum, kök och badrum så kunde jag ta resten pö om pö. Dock fanns det ett tidsbegränsat föreläggande som följde fastigheten så jag hade fått skyhöga böter om inte allt i föreläggandet gjorts inom angiven tid. Det hade kanske gått att förhandla bort tidsangivelsen men jag avstod. Så jo, sådana förelägganden följer fastigheten och drabbar en eventuell köpare.

En framtida ägare tar givetvis över kravet att återställa. Görs det inte inom angiven tid så blir det vite.
Citera
2024-08-25, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
En framtida ägare tar givetvis över kravet att återställa. Görs det inte inom angiven tid så blir det vite.
Förhoppningsvis krävs en återställning inom snar tid så att danskjäveln inte hinner sälja kåken till någon stackare innan.
Citera
2024-08-25, 22:31
Medlem
lolnollkolls avatar
Ingen som reflekterar över möjligheten göt utländska medborgare att köpa fastigheter i Sverige? Inte alla länder som tillåter köp av fastigheter om man inte är medborgare. Kan tycka att det är något galet att Sverige inte har en sådan regel, dels för att hålla Sverige svenskt och dels för att gynna medborgarnas möjligheter att köpa fastigheter även när kronan är låg. Hade varit intressant att veta hur stor andel av Sverige som inte längre är svenskägt.
Citera
2024-08-25, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Han äger inte mark som korsas av vandringsled. Han äger två olika fastigheter emellan vilka det är ett område han inte äger. Där går en vandringsled. Området emellan är t o m skapat för att det ska vara tillgängligt för alla.

Han kunde lika gärna äga två fastigheter som ligger en mil isär, eller 4 meter. Han äger absolut inte området emellan dem.

Mja, remsan mellan fastigheterna är nog inte problemet. Kollar man på Strava heatmap så det ingen som går där.
Det verkar vara stigen som går längs kanten av naturreservatet som han försökt spärra av.
Citera
2024-08-25, 23:35
Medlem
Bra att rättpsyk ligger bredvid synd att de har fått dålig rating
https://www.google.se/maps/@55.91277...oASAFQAw%3D%3D
Citera
2024-08-26, 00:16
Medlem
TokyoBarns avatar
Tycker lite synd om honom endå, han måste blivit grovt mobbad som liten och nu kompenserar han genom att köpa massa dyra hus lite överallt och tar på sig friheten att göra lite som han vill för att inte folk ska råka se honom och kanske säga hej eller något annat som han känner sig obekväm med.

Hoppas innerligt att han får den psykologiska hjälp han behöver
Senast redigerad av TokyoBarn 2024-08-26 kl. 01:10.
Citera
2024-08-26, 00:24
Medlem
Det här kommer inte hjälpa danskarnas redan ansträngda anseende på ön.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in