2006-08-21, 21:41
Medlem
granadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odes
Hisballs är en del av libanon för att dom ockuperar den

Det är ingen som bett dom vara en del av libanon och libanon var en demokartiskt självstyrande land innan dom la sig i libanon.

Hisballs är frihetsbekämpare från vad? Libanon?
Ja.
De försvarar givetvis palestinska flyktingar, och där är ju Israel ansvarigt, dels för att ha fördrivit dessa människor ifrån deras rättmättiga jord, men också delvis för att det inte lyckas lösa konflikten.
Du säger att Libanon är en demokrati, bra.
Pro-israeliska nazister brukar ju annars prata om att Israel är den eeeenda demokratin i mellanöstern etc. Men frågan är då, varför Israel verkar sabotera denna utveckling, både i Palestina och nu Libanon. Är de så, att de är rädda att förlora allt stöd ifrån Usa om resten av mellanöstern får en positiv demokratisk och ekonomisk utveckling...?
Citera
2006-08-21, 21:45
Medlem
az-Zahranis avatar
Nu känner jag att det är dags att krydda den här tråden med följande, illa översatta, propaganda-film:

http://www.sendspace.com/file/ater8h

Citera
2006-08-21, 22:24
Medlem
wootens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odes
Och varför lät regeringen hisballs hållas? Armen har ju inte varit i södra libanon i 40 år? Ja, regeringen har försökt men misslyckats. Syrien skulle avväpna men gjorde inte det?

Och hisballs är rätt starka? Jag antar du vet varför? Och det handlar inte om någon "befrielse arme"
Jo. jag vet varför hiznollas är starka.. Inte är det tack vare libanon.(då menar jag den militanta delen)
Kan någon proisrael svara på varför det hade varit fel att fråga Libanon om ett gemensamt försök att få bort hizbollah innan man tog saken i egna händer?
Citera
2006-08-21, 22:25
Medlem
wootens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Givati
man kan alltid fråga sig..."Hur många hade det blivit utan...." ?

Lägg märke till att jag har INTE rättfärdigat amerikanernas agerande utan belyste skillanderna mellan dessa två fall, som utan som helst tvivel...visar klart fördel för Israels sak...

Jappisarna har varit fokuserade enbart på amerikanernas militära baser - > något dina vänner från Hizballah inte ens kan stava till!!

Nöjd...?
Öhh.. nä.. Hur kan det vara legitimt för Israel at släppa en atombomb i ett land på 3.8 milj. invånare i ett land stort som skåne`?
Svara på det!
Citera
2006-08-21, 22:28
Medlem
wootens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ka kui
Kofi Annan har missat en ganska viktig punkt. I vapenvilan ingår at Hezbollah inte får förses med nya vapen och ammunition. Det höll de på att göra, därav ingripandet. Hezbollah har alltså brutit mot vapenvilan, vilket orsakade en mycket proportionerlig respons. Det är väldigt ensidigt att skylla på Israel i det där fallet.
nu är det så att jag finner Kofi anans ståndpunkt en aning mer objektiv än din.
Jag tror han har koll på vad som sades som villkor för vapenvilan.. Inget han missat alltså.
Citera
2006-08-22, 01:12
Medlem
Carpe Diems avatar
OT raderat
/mod.
Citera
2006-08-22, 10:03
Medlem
BlackBeavers avatar
Ka kui måste vara helt hjärntvättad.Tror på allt som sägs från Jerusalem och
Washington...du skojar väl med oss.Dessa två länder har ju utvecklat lögnen
till en konstart.Inte för att jag tror mer på hizbollah men i deras fall så kanske
dem har svårare att överblicka läget...
Citera
2006-08-22, 10:09
Medlem
AndreaS1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBeaver
Washington...du skojar väl med oss.Dessa två länder har ju utvecklat lögnen
till en konstart.Inte för att jag tror mer på hizbollah men i deras fall så kanske
dem har svårare att överblicka läget...

Nej, han ser verkligeheten som den är. Det är ni som försöker vinkla till den.
Citera
2006-08-22, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wooten
Jag tror han har koll på vad som sades som villkor för vapenvilan.. Inget han missat alltså.

Han kan mycket väl ha koll på villkoren, men hans uttalande tar inte hänsyn till det.
Citera
2006-08-22, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBeaver
Washington...du skojar väl med oss.

Tror och tror. Jag litar på uppgifter som verkar rimliga till motsatsen bevisas, eller verkar mer rimlig. Uppgiften om att kommandosoldaterna skulle störa en vapentransport verkar mycket rimlig. Den passar mycket väl in på hur gerillagrupper tidigare gång på gång utnyttjat vapenvilor för att samla sin styrka på nytt. Jag tycker att bevisbördan ligger minst lika mycket på er som inte tror på det, som på mig som tror det.
Citera
2006-08-22, 10:53
Medlem
wootens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ka kui
Han kan mycket väl ha koll på villkoren, men hans uttalande tar inte hänsyn till det.
Som jag sade. Jag tror Kofi har mer insikt än dig.
Citera
2006-08-22, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wooten
Som jag sade. Jag tror Kofi har mer insikt än dig.

Eftersom du tar ton på det viset, skulle jag vilja att du är tydligare.

Menar du alltså att villkoren för vapenviljan INTE ska innehålla en klausul om att Hezbollah inte får skaffa nya vapen och ammunition? Är det det du vill säga?

För att jag är beredd att ta del av resolutionen och kolla själv, om det är nödvändigt. Jag har litat på mainstream media när de sagt att det står så i resolutionen, men kan kolla källan själv.

Så, upp till bevis. Om det är det du menar, så kollar jag upp det. Visar det sig att det står så, då har du FEL helt enkelt, och jag har rätt. Går du med på villkoren?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in