• 1
  • 2
2024-08-24, 00:05
Medlem
trueforgoods avatar
Jag har stött på ett par kranar som påstår sig sälja "Cali-gräs" i form av olika kända strains populära i USA, som säljs för 500kr för 3,5gram. Dom säljs i förslutna bags med samma strain-namn som dom påstår sälja (samt rätt design). Men det måste väl ändå vara bluff alltihop?

Finns det verkligen gräs importerat från USA till Europa som säljs här?

Hittade dessutom flertalet sidor som säljer tomma bags, bland annat denna, som jag såg att en kran sålde och påstod var äkta "Cali" i form av Honey Bun från Cookies.

Har inte velat köpa då det känns som hög blåsningsrisk, och köper hellre en vanlig femma gräs som brukar vara bra från denna kran åtminstone. Även om han kallar dom för diverse strainnamn som inte lär stämma det heller.
Citera
2024-08-24, 00:15
Avstängd
Klart de finns, men sällsynt.

De flesta ortenturrar har flashiga namn på sitt gräs där allt är lika skit.

Xshine
Ak47
Haze deluxe
Purple haze

Osv..

Allt är samma skit.
Citera
2024-08-24, 00:20
Avstängd
SimonSesss avatar
Såklart det finns, vad menar du ens? I Sverige så är cannabis extremt olagligt, vilket innebär att utbudet är extremt stort. Jag har själv rökt mycket cali weed utan att någonsin lämna Sveriges gränser.
Citera
2024-08-24, 02:08
Vissa är väl bluff. Men klart att det finns gräs importerat från USA och andra länder här.
Citera
2024-08-24, 06:25
Medlem
AGHORIBABA1008s avatar
Finns ju i Amsterdam så varför skulle det inte finnas här?

(Även om jag hört holländare säga att "cali-weed" är en scam för att kunna ta betalt mer för mindre)
Citera
2024-08-24, 08:10
Medlem
Rastapunxs avatar
Har också fått sånna påsar. Men tror inte det är ifrån USA utan det bara är namnet på gräset.
Kan ha fel. Det var bra oavsett.
Citera
2024-08-24, 17:42
Medlem
Riktigt fin kvalie på de jag köpt iallafall
Citera
2024-08-24, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Jag har stött på ett par kranar som påstår sig sälja "Cali-gräs" i form av olika kända strains populära i USA, som säljs för 500kr för 3,5gram. Dom säljs i förslutna bags med samma strain-namn som dom påstår sälja (samt rätt design). Men det måste väl ändå vara bluff alltihop?

Finns det verkligen gräs importerat från USA till Europa som säljs här?

Hittade dessutom flertalet sidor som säljer tomma bags, bland annat denna, som jag såg att en kran sålde och påstod var äkta "Cali" i form av Honey Bun från Cookies.

Har inte velat köpa då det känns som hög blåsningsrisk, och köper hellre en vanlig femma gräs som brukar vara bra från denna kran åtminstone. Även om han kallar dom för diverse strainnamn som inte lär stämma det heller.

Du tror det måste vara bluff att någon har fått tag i frö från USA-sorter och börjat odla dem i Europa?
Citera
2024-08-24, 20:17
Medlem
Sensiseedss avatar
Nej det är inte gräs från cali men absolut finns det folk som importerar för eget bruk eller odlar.
Det är bra kvalite men har man rökt i Holland Tyskland Spanien så märker man snabbt att det är samma kvalite som i deras länder.
Cali weed är något helt annat.
Citera
2024-08-25, 12:21
Medlem
Min gissning är att det är frön som är imorterade från usa (cali) och odlade inomhus i sverige punkt
Citera
2024-08-26, 01:02
Medlem
Deras bästa röka lägger dom i en exklusive påse med passande namn som dom sedan kan ta extra betalt för
Självklart smugglas inte gräs från usa till Sverige. Gräset kan dock och bör dock vara bra för det, men då får man som sagt betala lite extra. Sen hela den här bedrägeri grejen med "caliwred" är ju lite tramsigt, vet inte om det går hem hos många ärligt talat. Inte många som blir lurade direkt när som du säger är enkelt att googla. Man kan lika gärna lägga dunderwweedet i en vanlig påse och säga detta är dunder brorsan , 3,5 för 500.

Låt mig gissa, du snackar som Sthlm city också? Fullt me sånt trams där
Citera
2024-08-26, 18:08
Medlem
Vad är det som skulle va så speciellt med Cali?
Royal Queen har en hel avdelning med div frön från usa, senast ett gäng från Mike Tyson
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in