Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-08-23, 20:11
Medlem
Fummys avatar
Jag såg denna prislista på tjack och har sett flera andra prislistor ifrån andra som även tar bättre priser.
Själv har jag ingen kontakt med dessa personer , om jag vill själv ha så betalar jag betydligt mer för mindre men jag börjar tänka trots det på att man kanske skulle köpa en större mängd.
Jag skulle aldrig sälja! och jag skulle aldrig missbruka det på de sättet att köra på hårt och vara vaken dygnet runt, utan väldigt sparsamt ta mini-doser.
Just nu har jag Elvanse och jag lägger undan den och kört lite tjack, är det bra så har 1,5 gram räckt för att fungera 4-5 dagar och jag tar det oralt så det sitter i hela dagen.

Som man ser prislistan här då.

5G = 500kr
10G = 900kr
25G = 1800kr
100G = 4000kr
200G = 7000kr
500G = 13000kr
1kg = 22000kr

5G har jag betalat 500kr för inget konstigt men för 8 gånger pengarna får man ju 20 gånger mer , ett jävla hekto.
Och visst jag antar detta priset är för langare eller något sånt?
Men låt säga att jag köper ett Hekto och inte säljer ett skit och använder kanske 0,3 - 0,4 om dagen det skulle vara i 8-11 månader då ju, kanske mer eller mindre beroende på kvalité.

Nu finns visserligen högkostnadsskyddet men en burk 70 mg Elvanse går på över 1000kr för 30 st kapslar. Utan högkostnadsskyddet skulle det ge sämre effekt och räcka mindre än halva tiden 4148kr räcker för 4 månader.
Högkostnadskyddet ligger ju på 2 850 vilket .

Aja ville bara visa lite hur jag resonerar att jag leker med tanken att börja självmedicinera ADD istället för Elvanse som de vägrar höja dos på osv som inte verkar fungera bra alls.

Så min fråga är Hur länge håller Tjack? Är det någon som vet detta ens? försökt söka men de kommer bara upp tider om effekt.
Skulle man köpt 1 hekto som varar ett år, kommer de då bli dåligt? ska man frysa det? Ja vad gäller egentligen?

Jag antar att storsäljarna säljer stora mängder och aldrig lagrar, och de storkonsumenterna antingen knarkar som in i helvete eller säljer själva småmängder som tar slut snabbt.
Men om någon skulle köpt en stor mängd för eget bruk och faktiskt dra ut på det vad händer med tiden? Möglar det? Tappar de effekt?

Håller vissa "sorter" längre än andra?(förutom givetvis läkemedelsgodkända märken, men syftar till de man får i pulver, deg, eller klet.
Är det några andra här som köper stora mängder åt sig själva ? Hur funkar det för er?
Citera
2024-08-23, 20:23
Medlem
Har slickat ur över 1 år gamla påsar och fått bra effekt av det. Påsarna har legat förvarade i rumstemperatur ska sägas.
Citera
2024-08-23, 20:33
Medlem
Fummys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OPHuvudsak
Har slickat ur över 1 år gamla påsar och fått bra effekt av det. Påsarna har legat förvarade i rumstemperatur ska sägas.

Det är möjligt att om de bara vart lite grann så har det förmodligen varit helt torrt?
Men om man skulle ha en större mängd som var kletig eller som deg blir de annorlunda, för det var de inte va?
Citera
2024-08-23, 21:44
Medlem
Det här var ca 2010-2011 nånstans. En vän muckade från ett 6 års straff, han satt alltså 4. Han hade 60-70g dunder tjack som legat dessa 4 år i en byrålåda.
Den var mycket torrare än innan men dom sa att den fortfarande var väldigt potent 😊
Citera
2024-08-23, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fummy
Det är möjligt att om de bara vart lite grann så har det förmodligen varit helt torrt?
Men om man skulle ha en större mängd som var kletig eller som deg blir de annorlunda, för det var de inte va?

Stämmer. Var snustorrt när det köptes
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in