2024-08-23, 01:26
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Bakgrund:
IJustWantToBeCool (IJWTBC) är en svensk humoristisk trio bestående av bröderna Victor och Emil Beer samt deras kusin Joel Adolphson. Sedan 2011 har trion etablerat sig på den digitala scenen genom att producera och publicera humoristiska videosketchar på YouTube. IJWTBC har uppnått en betydande följarskara och räknas regelbundet till de mest inflytelserika inom svensk social media, med en topplacering under 2022. Trions YouTube-kanal har för närvarande över en miljon prenumeranter, vilket gör den till den största svenskspråkiga kanalen av sitt slag.

Länk till IJustWantToBeCools YouTube-kanal: https://www.youtube.com/Ijustwanttobecool
Länk till deras andra kanal där börjat bli mer aktiva: https://www.youtube.com/Ijustwanttobecool2

Diskussionsfrågor:
- Vad vet vi om Victor Beer?
- Vad vet vi om Emil Beer?
- Vad vet vi om Joel Adolphson?
Citera
2024-09-02, 03:36
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Vi vet att de är sossar, då de har Socialdemokraternas logga synliga i bakgrunden av en del videor (se t.ex. kylskåpsmagneten i ”Min katt”-videon).
Citera
2024-09-02, 03:37
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
De arbetar på en långfilm som Filmstaden inte verkar vilja visa.
Citera
2024-09-03, 01:08
Medlem
tantrs avatar
Inget mot att folk lyckas, men på något sett stör jag mig på dessa. Barnsliga. Den blonda snubben påminner om någon från serien Bert. Åke tror jag han heter.
Citera
2024-09-03, 13:57
Medlem
Lillarapunzels avatar
Vet inte hur mycket "skvaller" detta är men:
- Syskonen Beer är uppväxta i Lindholmen i Vallentuna.
- Samtliga 3 har pluggat vidare; Victor på KTH (ingenjör), Emil på Beckmans (design) och Joel på Campus i12 (film).
- Emil har precis gift sig med sångerskan Ros som även är kock.
Citera
2024-09-13, 16:42
Medlem
Såg Joel i på riktigt på svt. Vet inte vad som är off, men det är nåt muppigt med hans utseende, köttig mun och konstiga drag
Citera
2024-09-26, 03:50
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dunka
Såg Joel i på riktigt på svt. Vet inte vad som är off, men det är nåt muppigt med hans utseende, köttig mun och konstiga drag

Han har väl kanske Aspbergers som han försöker dölja rätt hårt genom att vara överdrivet glad och hetsig hela tiden? Joel är väl den som håller på med redigering och är jätteinsatt i teknik, spel och allt? Känns som att han inte tolkar sociala signaler jättebra, men det kanske bara är jag?
Citera
2024-09-26, 03:51
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Vet inte hur mycket "skvaller" detta är men:
- Syskonen Beer är uppväxta i Lindholmen i Vallentuna.
- Samtliga 3 har pluggat vidare; Victor på KTH (ingenjör), Emil på Beckmans (design) och Joel på Campus i12 (film).
- Emil har precis gift sig med sångerskan Ros som även är kock.

Joel är också gift med en tjej som heter Isa.
Citera
2024-09-26, 03:52
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantr
Inget mot att folk lyckas, men på något sett stör jag mig på dessa. Barnsliga. Den blonda snubben påminner om någon från serien Bert. Åke tror jag han heter.

Den blonda heter Joel.
Citera
2024-09-27, 00:17
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsmaskinisten
Han har väl kanske Aspbergers som han försöker dölja rätt hårt genom att vara överdrivet glad och hetsig hela tiden? Joel är väl den som håller på med redigering och är jätteinsatt i teknik, spel och allt? Känns som att han inte tolkar sociala signaler jättebra, men det kanske bara är jag?

Får inte alls den bilden av honom. Absolut han är bra på redigering och även utbildad inom det, men det är ju inget konstigt alls.
Om det öht är någon av de tre som är mer "gapig" eller "hetsig" så är det väl isf Victor, som förövrigt läst till ingenjör på KTH...
Sen måste en också ha i bakhuvudet att samtliga, åtminstone på senare år, gått in i ganska tydliga "roller" och nog medvetet "spelat över"/"överdrivit" i sina YT videos. De första åren var de absolut ganska genuina, även om de spelade vissa karaktärer i sina sketcher, men på senare år tycker jag de "spelat över" och varit gapiga i alla former av videos de figurerat i. Så att döma deras personligheter utifrån detta blir således också skevt.
Citera
2024-09-27, 23:59
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Får inte alls den bilden av honom. Absolut han är bra på redigering och även utbildad inom det, men det är ju inget konstigt alls.
Om det öht är någon av de tre som är mer "gapig" eller "hetsig" så är det väl isf Victor, som förövrigt läst till ingenjör på KTH...
Sen måste en också ha i bakhuvudet att samtliga, åtminstone på senare år, gått in i ganska tydliga "roller" och nog medvetet "spelat över"/"överdrivit" i sina YT videos. De första åren var de absolut ganska genuina, även om de spelade vissa karaktärer i sina sketcher, men på senare år tycker jag de "spelat över" och varit gapiga i alla former av videos de figurerat i. Så att döma deras personligheter utifrån detta blir således också skevt.

Jo sant. Känns som de helt har riktat in sig på barn under 15 år som målgrupp. Tittade på På Riktigt på SVT där Joel är med, och han skriker oavbrutet där också. Sämst i programmet enligt mig. Kan man inte försöka anpassa sig lite när det är vuxen-TV?
Citera
2024-09-28, 00:02
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsmaskinisten
Jo sant. Känns som de helt har riktat in sig på barn under 15 år som målgrupp. Tittade på På Riktigt på SVT där Joel är med, och han skriker oavbrutet där också. Sämst i programmet enligt mig. Kan man inte försöka anpassa sig lite när det är vuxen-TV?

Kan bara instämma. Jag började titta på dem i princip "från start" och ett par år framåt, när jag förövrigt var över 15 år också, men då upplevde jag deras content som betydligt mognare. Att de fortfarande skulle hålla kvar vid ett content för "unga", typ tonåringar främst, förstod jag tämligen direkt, då deras sketcher och videos av sin natur lämpade sig bäst för det, men förstår egentligen inte alls den här vridningen mot ren barn-skrik-tv? Uppenbarligen går det ju hem, annars hade de inte hållit på, men tycker också att de borde gå tillbaka och mer vända sig till åtminstone tonåringar/lite "vuxnare" familjeunderhållning.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in