2024-08-19, 19:12
Medlem
Har en manlig vän.som jag känt länge.han är gift,.han bor i tyskland..men varje år kommer han till Sverige och bor och äter gratis hos olika personer....i ett par månader .och kontaktar mig och jag bjuder alltid honom på resturang...han har aldrig bjudit mig ..och så börjar han alltid berätta om alla fastigheter han och hur mycket pengar allt är värt som han har ..och det är tydligen närmare 40 miljoner
...jag har alldrig ifrågasatt hans beteende förut.och inte mig emot att betala maten.men nu börjar jag fundera. Han bor alldrig på hotell och bjuder som sagt aldrig .funderar på att avsluta vänskapen ...han har dessutom en fru hemma ..och jag vill inte förstöra deras äktenskap.är detta konstigt .eller överreagerar jag..vad tycker ni
..
Citera
2024-08-19, 19:16
Avslutad
Fråga honom med ödmjuk, icke ifrågasättande eller spetsig ,ton varför han gör så och vad det är. Hur han känner det och hur du upplever saken. Whats going on here...? Med all vänlig attityd.

Fråga vad han menar och känner och berätta hur du upplever situationen. Först då vet Du...!
Citera
2024-08-19, 19:29
Medlem
ABBORREs avatar
Varför inte be han dra åt helvete ?
Vidrigt människa
Citera
2024-08-19, 19:32
Medlem
Varför skulle du förstöra hans äktenskap genom att säga upp bekantskapen?
Citera
2024-08-19, 19:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Elins92
Har en manlig vän.som jag känt länge.han är gift,.han bor i tyskland..men varje år kommer han till Sverige och bor och äter gratis hos olika personer....i ett par månader .och kontaktar mig och jag bjuder alltid honom på resturang...han har aldrig bjudit mig ..och så börjar han alltid berätta om alla fastigheter han och hur mycket pengar allt är värt som han har ..och det är tydligen närmare 40 miljoner

Det är så många med pengar får - mer pengar. Om du inte gillar beteendet så säg upp bekantskapen men varför du ska förstöra hans äktenskap förstår jag inte? Kuckelurar ni?
Citera
2024-08-19, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linneapaloftet
Det är så många med pengar får - mer pengar. Om du inte gillar beteendet så säg upp bekantskapen men varför du ska förstöra hans äktenskap förstår jag inte? Kuckelurar ni?
Nej...vi kuckelurar inte....tror inte hans fru vet något...och tror han bor hos olika kvinnor när han är här
Citera
2024-08-19, 19:46
Avslutad
Äsch, lägg dig inte i det utan avsluta bekantskapen bara om den gör dig illa till mods.
Citera
2024-08-19, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linneapaloftet
Äsch, lägg dig inte i det utan avsluta bekantskapen bara om den gör dig illa till mods.
Jag får någon konstig magkänsla av detta...det känns inte bra
Citera
2024-08-19, 19:55
Avslutad
Men avsluta kontakten då och se aldrig mer tillbaka. Om du har en dålig magkänsla nu, tror du att det blir bättre av att du kontaktar hans fru angående hans eventuella affärer eller?
Citera
2024-08-19, 20:00
Medlem
Han åker väl till Sverige ett par månader och bor och äter gratis, sen drar han till Norge och gör samma sak. Därefter till Frankrike osv. Överallt möts han av kvinnor som tycker att det är spännande med en ”rik” man som äger en massa fastigheter. Alla bjuder de honom på allt i hopp om att någon gång få ta del av kakan.
Citera
2024-08-19, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndrejAksakov
Han åker väl till Sverige ett par månader och bor och äter gratis, sen drar han till Norge och gör samma sak. Därefter till Frankrike osv. Överallt möts han av kvinnor som tycker att det är spännande med en ”rik” man som äger en massa fastigheter. Alla bjuder de honom på allt i hopp om att någon gång få ta del av kakan.
Det är det jag börjar tro ochså
Citera
2024-08-19, 20:32
Avslutad
Nej, jag ska vara allvarlig. Trist om han utger sig för att vara någon annan, vem vet vad mer han hittar på då? Om det känns obehagligt så låt det rinna ut i sanden och kanske byt telefonnummer/e-post? Prata med någon i din närhet om dina funderingar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in