2024-08-20, 11:31
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Låter helt klart som pennigtvätt iom alla insättningar- och uttag som gjorts under kort tid... Gängkriminella som fått henne i sitt garn?
Citera
2024-08-20, 11:43
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Låter helt klart som pennigtvätt iom alla insättningar- och uttag som gjorts under kort tid... Gängkriminella som fått henne i sitt garn?

Hon har väl shoppat som vanligt på firmans kort och har alltid haft svårt att skilja mellan firmans och hennes egna pengar. Inte ovanligt.
Citera
2024-08-20, 11:46
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Hon har väl shoppat som vanligt på firmans kort och har alltid haft svårt att skilja mellan firmans och hennes egna pengar. Inte ovanligt.

Är också en valid möjlighet.
Citera
2024-08-20, 14:43
Medlem
Krigge92s avatar
100% att det är K.Z
Hon verkar vara typen som tycker att man kan göra som man vill med "sina" pengar, verkar otroligt blåst på vissa områden.
Citera
2024-08-20, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tandkoll
Vet inte men Lulu Carter kan inte ha jobbat mycket den senaste tiden. Har varit sjuk länge efter pandemin och fått flera biverkningar av vaccinet.

kanske inte helt rätt.. hon har inte fått några biverkningar från vaccin. Hon har haft Covid ett par gånger som varit jobbigt, och 2023 en lunginflammation.

Om man är en Antivaxare så behöver man inte ljuga då kanske...
Citera
2024-08-20, 16:13
Medlem
zhypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PissBuss
Det är ganska litet. Är väl därför hon gått ihop med sin makes barndomsvän och börjat importera vin med inriktning mot folk som dricker i veckorna.

Hon behöver aldrig mer arbeta om hon skulle känna för det. Jämför med tio andra programledare så ser du att Gry inte direkt lider.

Klart att ett bolag vars uppgift är att sälja en persons arbete knappast kommer bli ett miljardbolag.
Citera
2024-08-20, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
L*ila Bagge. Skilsmässa maj och lagret brann upp två dagar innan.

Hon va väl inte gift med honom, o då skulle det stå radioprofil eftersom hon gör ett av Sveriges största morgonprogram sedan 10år tillbaka
Citera
2024-08-20, 17:10
Medlem
PissBusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zhyper
Hon behöver aldrig mer arbeta om hon skulle känna för det. Jämför med tio andra programledare så ser du att Gry inte direkt lider.

Klart att ett bolag vars uppgift är att sälja en persons arbete knappast kommer bli ett miljardbolag.

Absolut, de stora pengarna ligger i att pressa andra på mervärde, och det är så man får råd med stora båtar, luxuösa sommarställen på stränder vid hav m.m.
Citera
2024-08-20, 17:15
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krigge92
100% att det är K.Z
Hon verkar vara typen som tycker att man kan göra som man vill med "sina" pengar, verkar otroligt blåst på vissa områden.

Jag är också en sån "typ".

Vad har någon annan att göra med vad jag gör med mina pengar?

Skatt är ett jävla sattyg.
Citera
2024-08-20, 17:19
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Jag är också en sån "typ".

Vad har någon annan att göra med vad jag gör med mina pengar?
Bolagets pengar är inte ”dina” pengar, är vad som menas. Vad folk för med *sina* pengar är det ingen som bryr sig om.
Citera
2024-08-20, 17:32
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Bolagets pengar är inte ”dina” pengar, är vad som menas. Vad folk för med *sina* pengar är det ingen som bryr sig om.

Att bolagets pengar inte är mina pengar är bland det dummaste som lurats i folk.

Bolaget hade inte funnits utan mig, mitt kapital, min försäljning och mitt arbete. Självklart så är det mina pengar. Men de administreras via mitt företag. Jag kan spendera pengarna som jag tycker är lämpligt, eller spara pengarna. Eller flytta verksamhet och pengar någon annanstans. Att skattemyndigheten, eller ngn mossig lärare i ett plugg, har lurat dig att tro något annat är ditt problem.

Sen tvingas jag naturligtvis att ge bort en del av de vinstmedel jag inte kan skatteplanera bort, vilket är min kostnad för att göra affärer i Sverige.

Men inbilla dig inte för en sekund att det inte är mina pengar.
Citera
2024-08-20, 17:45
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Att bolagets pengar inte är mina pengar är bland det dummaste som lurats i folk.

Bolaget hade inte funnits utan mig, mitt kapital, min försäljning och mitt arbete. Självklart så är det mina pengar. Men de administreras via mitt företag. Jag kan spendera pengarna som jag tycker är lämpligt, eller spara pengarna. Eller flytta verksamhet och pengar någon annanstans. Att skattemyndigheten, eller ngn mossig lärare i ett plugg, har lurat dig att tro något annat är ditt problem.

Sen tvingas jag naturligtvis att ge bort en del av de vinstmedel jag inte kan skatteplanera bort, vilket är min kostnad för att göra affärer i Sverige.

Men inbilla dig inte för en sekund att det inte är mina pengar.

Nu vet jag inte vad ditt företag sysslar med men det är inte helt ovanligt att företag har leverantörer, eventuellt hyrda lokaler eller bankfinansiering. Om så är fallet så torde dom ha synpunkter på om du inte fullgör dina skyldigheter mot dom så din åsikt att företags pengar är lika med dina stämmer nog inte riktigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in