2024-08-19, 04:18
Medlem
donenzo123s avatar
Vi är 5 killar i vängruppen som är väldigt tajta. Jag lyckades fixa in var och en av grabbarna till Café Opera genom kontakter vilket annars hade varit omöjligt för oss att komma in i. Efter den kvällen snackade vi om vad vi skulle göra under sommaren och då kom planen upp att resa till Barcelona.

En av killarna i gruppen är jag syssling med och hans sida av familjen och min har typ aldrig kommit bra överens egentligen mestadels pga en viss svartsjuka som många tyvärr i Mellanöstern besitter (när det går bra för andra men inte dig), jag har dock aldrig riktigt lagt mig i sånt men här är grejen.

Pga den här situationen så fick jag ej följa med för han ville ej ha mig där och jag blev såklart inte nöjd med det svaret. Grabbarna fick åka och ett par av dem ville ha med mig.

Här är frågan...
Är det värt att kasta hela gruppen för att alla åkte utan mig eller bara den enskilda individen?

Mina kära skribenter... Ge mig era bästa svar!
Citera
2024-08-19, 04:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av donenzo123
Vi är 5 killar i vängruppen som är väldigt tajta. Jag lyckades fixa in var och en av grabbarna till Café Opera genom kontakter vilket annars hade varit omöjligt för oss att komma in i. Efter den kvällen snackade vi om vad vi skulle göra under sommaren och då kom planen upp att resa till Barcelona.

En av killarna i gruppen är jag syssling med och hans sida av familjen och min har typ aldrig kommit bra överens egentligen mestadels pga en viss svartsjuka som många tyvärr i Mellanöstern besitter (när det går bra för andra men inte dig), jag har dock aldrig riktigt lagt mig i sånt men här är grejen.

Pga den här situationen så fick jag ej följa med för han ville ej ha mig där och jag blev såklart inte nöjd med det svaret. Grabbarna fick åka och ett par av dem ville ha med mig.

Här är frågan...
Är det värt att kasta hela gruppen för att alla åkte utan mig eller bara den enskilda individen?

Mina kära skribenter... Ge mig era bästa svar!

Det beror helt på vad som sades vara skälet att du inte följde med, hur insatta var dom egentligen. Om de har varit upfront med dig, och åkt ändå är det ok. Har de ljugit är det inte ok.

Hade de ingen aning om att du gärna ville följa med är det whatever.
Citera
2024-08-19, 05:09
Medlem
TS har alltså startat 98 trådar totalt varav minst 50 trådar i ämnena Relationsakuten, Relationer och samlevnad, Psykisk ohälsa.

Det kan ju ju väcka lite funderingar vilka problem TS har….

När det gäller denna trådstart om Barcelona, så kan man kanske tycka att TS målar upp enorma problem där de flesta andra inte skulle se mycket till problem mer värt än en axelryckning.

Man kan som sagt även fundera på om TS kanske ta sig en funderare på sig själv och sitt beteende etc, eller kan man verkligen ha sådan makalös otur att råka ut för annat folk och händelser i 50 fall, och det bara är alla andra fel…..
Citera
2024-08-19, 05:20
Medlem
Kasta hela gruppen, solklart.
Citera
2024-08-19, 05:22
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Väldigt fjollig text.

Håller på som fruntimmer. Är det inte meningen att ni ska vara mera manliga av er?
Citera
2024-08-19, 05:45
Moderator
Nospheratus avatar
Fast, hurdå "fick jag ej följa med"? Var det den enskilde polaren som betalade och bjöd hela gänget förutom dig? Då kan jag ju förvisso förstå hur du menar om han i så fall sa "Nej, du får ej följa med".

Men om ni gemensamt har suttit ned och planerat en resa till Barcelona som alla betalar var för sig så begriper jag inte hur du inte "fick"? Ett scenario jag kan tänka mig är att de fyra andra planerade resan i hemlighet bakom din rygg. Varpå det framstår som rätt självklart att du i så fall bör säga upp bekantskapen med alla.

Det andra scenariot jag kan tänka mig är att den här enskilda polaren måste ha sagt "Nä, jag tycker inte donenzo123 ska få följa med". Där då enligt din egen utsago ett par andra av polarna har svarat "Jo vafan det är väl klart att han ska med". Någon slags diskussion måste sedan ha blossat upp där det slutade med att gruppen gemensamt beslutade att du inte ska få följa med.

Jag är nyfiken på hur gruppen informerade dig om att du inte fick följa med. Någon måste ju ha kontaktat dig och sagt något i stil med "Du vet resan till Barcelona? Vi andra fyra har snackat och bestämt att du inte är välkommen att följa med"?
Citera
2024-08-19, 06:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
TS har alltså startat 98 trådar totalt varav minst 50 trådar i ämnena Relationsakuten, Relationer och samlevnad, Psykisk ohälsa.

Det kan ju ju väcka lite funderingar vilka problem TS har….

När det gäller denna trådstart om Barcelona, så kan man kanske tycka att TS målar upp enorma problem där de flesta andra inte skulle se mycket till problem mer värt än en axelryckning.

Man kan som sagt även fundera på om TS kanske ta sig en funderare på sig själv och sitt beteende etc, eller kan man verkligen ha sådan makalös otur att råka ut för annat folk och händelser i 50 fall, och det bara är alla andra fel…..

Jag blev nyfiken och kollade igenom trådarna lite snabbt. De som TS umgås med verkar inte bete sig schysst mot andra heller, andra gånger är det någon annan som är utfryst. Mycket yta, utseende, gym och slagsmål. TS så länge du hänger med dem du gör och har de värderingar du har om att yta och våldskapital är prio får du räkna med sånt här. Är inte säker på att det är bättre för dig att vara själv och kasta ditt gäng men förstår känslan. Många unga gäng är så. I bästa fall börjar ni bete er annorlunda och bättre med åren.
Citera
2024-08-19, 06:56
Medlem
tilsammansnus avatar
Citat:
Hela gruppen, för att...
Citat:
Vi är 5 killar i vängruppen som är väldigt tajta. Jag lyckades fixa in var och en av grabbarna till Café Opera genom kontakter
... tydligen är tajta nåt ni inte är.
Du bjuds du på tajt föreställande smicker så länge du är användbar med Café Opera kontakter osv. direkt när det upphört är ute i kylan (som nu). De övriga vet knappt vem som fixade vad ?
Citera
2024-08-19, 07:36
Avslutad
Från ett svenskt rationalitets- och sekulärperspektiv så är det bara att dumpa de som är taskiga eller de som man inte vill vara med. Men från mellanöstern-kulturens perspektiv måste man hålla på släkten/klanen, och då skulle jag inte dumpa dem utan låta deras taskighet mot dig rinna ut i sanden. Man ska inte skaffa sig fler fiender här i världen än man behöver, i en kultur som bygger på att man har stora släkter som man umgås med och som hjälper varandra.

Så bit ihop.
Citera
2024-08-19, 07:37
Medlem
pMTqs avatar
Åh vad härligt att få vara 14 igen och uppleva fjortisdrama.

Mitt enda tips är att njuta av åren du har kvar som ung tonåring och strunta i polarna då vänskaper är ganska onödigt. Det kommer nya.

Lycka till grabben!
Citera
2024-08-19, 08:41
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Kanske dags att hitta nya sammanhang. Detta beteende kommer knappast förändras, du har den platsen i hierarkin och det är svårt att förändra.

Ni är inte ett tajt gäng (du är iallafall inte fullvärdig medlem).
Citera
2024-08-19, 08:44
Avslutad
Är man icke önskvärd så kan de dra och inte höra av sig mer. Så hade jag resonerat!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in