Citat:
Ursprungligen postat av
Masterblender
Världen är full av rövslickare, som mer än gärna slickar någon högre uppsatt persons röv. Kan förstås också vara någon kändis eller bara en person i någon slags maktposition.
Diskussionsunderlaget är
hur det känns att vara en rövslickare? Skäms ni eller ni slickar röv med stolthet?
Finns ju gott om idioter här som mer än gärna slickar moderatorröv, varje gång det skapas någon gnälltråd så flockas genast rövslickarna som flugor dras till skit.
Dela med er av era upplevelser hur det är att vara en rövslickare?

Jag definierar slicka röv i denna tråd som att "inte hålla med den som klagar på en moderators åtgärder"
Då blir det så här.
Jag försöker alltid vara korrekt mot den som klagar på en moderator för personer med låg självkänsla eller ett starkt behov av yttre bekräftelse kan ha särskilt svårt för dessa situationer. De kan känna sig hotade av kritik av moderatorn och ha svårt att acceptera att de har gjort något fel. De kan ha svårt att skilja mellan konstruktiv kritik och personlig attack, och kan därför reagera starkt och defensivt.
Allt detta kan inte sällan grunda sig i en osäker självuppfattning och oförmåga till att ha varaktiga goda relationer med andra.
Därför
känner jag mycket stark empati och försöker förklara för den klagande på ett försiktigt sätt varför denna har fel och moderatorn rätt - för i 99% i fallen så är det ju en kverulant som inte kan tänka klart för att hjärnan kokar över,