Citat:
Ursprungligen postat av
keny69
Jag har druckit 1 - 1,5 liter (eller mer) coca cola om dagen i 10 år. Jag är idag 29 år och vill förändra mitt liv för att må bättre, jag går till gymmet flera dagar i veckan. Min vikt är normal men är orolig för att coca colan förstör min hälsa på andra vis. Någon dag när jag inte fått i mig något så börjar jag må rätt dåligt tills jag får i mig, om jag slutar cold turkey hur många dagar borde det ta tills suget är borta och vad kan jag förvänta mig för utsättningsbesvär?
Jag dricker också för mycket läsk, men kolsyrad lightsaft i mitt fall. Jag väljer det framför vatten då det är tillgängligt och gott. Kallt och sött direkt ur kylskåpet.
Så jag försöker att dricka mer vatten och därmed trycka undan läskdrickandet. Vattenflaska med kallt vatten i kylskåpet, tillgängligt utan att man behöver spola vatten i kranen tills det blir kallt. Försöker ställa fram ett glas vatten redan innan jag blir törstig så att det finns vatten nära tillgängligt, tar med mig vattenflaska osv.
Sen vill jag unna mig att dricka läsk ibland också, men ofta dricker jag ett glas vatten före.
I ditt fall är det inte bara sött att dricka utan även socker-kick och koffein så du får väl undersöka vad i colan du går igång på. Jag behöver min kopp kaffe på morgonen t.ex. och är nöjd så vad gäller koffeinet de flesta dagar.