2024-08-18, 18:42
Moderator
Chantres avatar
Beror helt och hållet på enskild moderator.

En del låter tråden ligga kvar i det aktuella forumet och låser enbart tråden.

Själv retar jag mig på att när man går in på ex nya ämnen då får upp en sådan tråd enbart för att upptäcka att den är låst. Något irriterande.

Så jag är en förespråkare för PK.

I ABoK händer det ofta att flera trådar startas mer eller mindre samtidigt om ett brott och respektive tråd kan få en del inlägg. Har trådarna vettiga inlägg - så slås överflödiga trådar ihop med den som först startades - i ställer för till PK.
Citera
2024-08-19, 16:38
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Själv retar jag mig på att när man går in på ex nya ämnen då får upp en sådan tråd enbart för att upptäcka att den är låst. Något irriterande.

Bra att du nämnde detta för det är definitivt irriterande när man spenderat en längre stund på att läsa alla inlägg och tänkt svara. Borde vara en enkel sak att flagga för redan i rubrik eller trådstart.
Citera
2024-08-19, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Trådar med vettig diskussion men som är helt felplacerade eller där det redan finns tråd i ämnet låses.

Varför skulle en helt felplacerad tråd låsas i delforumet? Min erfarenhet är att sådana trådar antingen flyttas till rätt ställe eller korgas.
Citera
2024-08-19, 17:31
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Varför skulle en helt felplacerad tråd låsas i delforumet? Min erfarenhet är att sådana trådar antingen flyttas till rätt ställe eller korgas.

Det är sant. Det var dåligt beskrivet av mig.
Citera
2024-08-20, 20:34
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Bra att du nämnde detta för det är definitivt irriterande när man spenderat en längre stund på att läsa alla inlägg och tänkt svara. Borde vara en enkel sak att flagga för redan i rubrik eller trådstart.
I ett forums trådlista finns ett hänglås intill rubriken på låsta trådar. När man läser tråden visas hånglås och ordet "stängt" ovanför första och nedanför sista inlägget på varje sida. Jag missar det.
Citera
2024-08-20, 20:39
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
I ett forums trådlista finns ett hänglås intill rubriken på låsta trådar. När man läser tråden visas hånglås och ordet "stängt" ovanför första och nedanför sista inlägget på varje sida. Jag missar det.

Det är ju sant, men så är ju inte fallet om man tittar under populära eller aktuella ämnen. Men det är ju ingen katastrof även om det borde synas även där.
Citera
2024-08-20, 20:47
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Det är ju sant, men så är ju inte fallet om man tittar under populära eller aktuella ämnen. Men det är ju ingen katastrof även om det borde synas även där.
Jag använder aldrig de funktionerna, men det verkar stämma att låsning inte syns i själva listorna. Den stora frågan är om en låst tråd platsar i de listorna.
Citera
2024-08-20, 21:02
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Jag använder aldrig de funktionerna, men det verkar stämma att låsning inte syns i själva listorna. Den stora frågan är om en låst tråd platsar i de listorna.

Missade att nämna Nya ämnen, det är förmodligen där jag mest råkat ut för att läsa några sidor i en tråd för att plötsligt upptäcka att den är låst. Under de andra två rubrikerna bör risken vara betydligt lägre, åtminstone en tid efter att tråden blivit låst.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in