Citat:
Ursprungligen postat av
Mashedpotatoe
Det är helt ofattbart lite här. Ett av de mest uppseendeväckande brotten de senaste åren. Inget inlägg som handlar om hur han varit som person. Inga tidigare bekanter eller klasskamrater som delar med sig.
Har han bytt namn. Allstadius är knappast något anonymt namn. Men kanske hans närmaste krets är lika knäppa som honom och tror på att materialet är AI-genererad och håller därför tyst.
Eller så håller man tyst för barnens skull. De är ju ändå i den åldern att de kommer åt sociala medier och kan rota fram saker själva.
Vet någon om det funnits en mamma i bilden? Har han haft hela vårdnaden själv för barnen?
Har träffat personen i fråga men inte mer än så. Inget som egentligen stack ut med honom vad jag märkte förutom att han drack mängder med kaffe och rökte kontinuerligt. Jag håller med om att tråden är rätt tyst med tanke på digniteten av brotten som begåtts och vad jag vet så tror ingen i hans tidigare krets på honom men går inte heller ut med något just med tanke på barnen. Alla vill nog distansera sig ifrån honom så långt man kan med att rätt och jo han hade ensam vårdnad om barnen efter tidigare tvist med mamman. Såhär i efterhand kanske inte det mest lyckade beslutet.